Web Analytics Made Easy - Statcounter

محکمه استیضاح دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا برای تعیین گناهکار بودن یا تبرئه وی در مجلس سنای این کشور که اکثریت آن در اختیار جمهوریخواهان مدافع ترامپ هستند، پنجمین روز خود را با دفاعیه وکلای مدافع این متهم آغاز کرد.

پت سیپلونی سرپرست تیم مدافع ترامپ در ابتدای اظهارات خود گفت پیش بینی می کنیم زمان زیادی برای دفاع نیاز نداشته باشیم چرا که اعتقاد نداریم دموکرات‌ها به هیچ وجه به جایی که می خواستند برسند و از شما می خواستند انجام دهید، نزدیک هم نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلای مدافع ترامپ هم همچون دادستان‌های استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان هستند، سه روز و در مجموع ۲۴ ساعت فرصت دارند تا دفاعیات خود را ارائه دهند.

در نشست امروز، میچ مک‌کانل فرصت سه ساعته را برای تیم مدافع ترامپ در نظر گرفت و ادامه جلسه روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

سرپرست وکلای مدافع ترامپ افزود: آنچه که دموکرات‌ها از سناتورها می‌خواهند انجام دهند، نه تنها دارای پیامد است بلکه بسیار خطرناک است. آنها می خواهند شما نتایج آخرین انتخابات را برگردانید و رئیس جمهوری ترامپ را از صندوق آرایی که تقریبا ۹ ماه به آن مانده است، خارج کنید.

سیپلونی ادامه داد: آنها از شما می خواهند به ابتکار خود تمام آرای صندوق‌ها را در سراسر کشور به ابتکار خود پاره کنید و تصمیمی خارج از اراده مردم آمریکا بگیرید. فکر نمی کنم آنها حتی یک دقیقه از ۲۴ ساعت فرصت خود را صرف گفتن پیامدهای این مساله برای کشور کرده باشند.

وی با این ادعا که ترامپ سابقه ایستادگی قوی در برابر روسیه و حمایت از اوکراین در برابر تجاوز روسیه دارد، گفت: اگر واقعا به موضع خود اطمینان داشتید، چرا همه درها را به روی کسانی که از سوی رئیس جمهوری می آمدند، می بستید؟

وکیل مدافع ترامپ با انتقاد از روند تحقیقات استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا افزود: این به خاطر آن است که آنها خودشان هم به واقعیت‌های پرونده شان اعتماد نداشتند.

سیپلونی تصریح کرد: آنها در اینجا هستند تا بیشترین مداخله را در تاریخ انتخابات آمریکا انجام دهند. ما نمی توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

خبر در حال تکمیل است

برچسب‌ها مجلس سنا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ پروندهٔ خبری استیضاح ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس سنا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ دونالد ترامپ مجلس سنا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را تقویت کرد

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملیات وعده صادق گفت: اثر عملیات وعده صادق این بود که قدرت ایران در یک نمایش واقعی به رخ کشور‌های منطقه و جهان کشیده شد البته قدرت ایران برای دفاع از ایران و ملت‌های منطقه است.

وی اظهار کرد: عملیات وعده صادق نشان داد که ایران از بالاترین سطوح آمادگی نظامی برخوردار است و خیلی از طرف‌ها این پیام را درباره قدرت ایران دریافت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این عملیات نشان داد که ایران از ظرفیتی برخوردار است که پیچیده‌ترین سامانه‌های پدافندی را می‌تواند ناکام بگذارد به همین دلیل جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران نسبت به قبل تقویت شد.

عمویی بیان کرد: حجم خبر‌ها و تحلیل‌ها در رسانه‌های جهان درباره حمله ایران به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد پیام این توانمندی و قدرت توسط کارشناسان به خوبی دریافت شده است لذا استفاده بهینه از این ظرفیت در جهت منافع مردم کشورمان و منطقه به هوشمندی‌های حقوقی و دیپلماتیک نیاز دارد که در کشورمان موجود است و امیدواریم در کنار مردم منطقه به سمت صلح و ثبات بیشتر، اخراج نیرو‌های فرامنطقه‌ای و پایان ظلم و درگیری علیه مردم غزه حرکت کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: شیوه ناکام گذاشتن سامانه‌های پدافندی چند صد میلیون دلاری اسرائیل در مقابل دوربین‌ها به نمایش گذاشته شده است و نقاط ضعف اسرائیل در مقابل چشم دنیا قرار گرفت از این جهت آنها در موقعیتی نیستند واکنش موثری علیه کشورمان انجام دهند.

وی افزود: صهیونیست‌ها بیشتر در حال سر و صدا هستند و اینکه آمریکایی‌ها به آنها توصیه می‌کنند در مقابل ایران واکنشی نشان ندهند بخشی از این توصیه به این امر برمی‌گردد که امکان اقدام اثربخش را ندارند. 

عمویی گفت: ما نشان دادیم سامانه‌های پدافندی اسرائیل ضعف دارند و راه عبور از این نقاط ضعف را آشنا هستیم و حتی به دیگر کشور‌ها نشان دادیم که این سامانه‌ها را چگونه شکست دهند در عین حال اهداف را ما تعیین کردیم. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: دو نقطه خاص در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف ما بود و در این مرحله نیازی ندیدیم که به مراکز حساس رژیم صهیونیستی ضربه بزنیم، اما آنها متوجه شدند که اگر ایران یا هر کشور دیگری که اراده داشته باشد این سامانه‌ها نمی‌تواند برای آنها امنیت بیاورد.

وی درباره کری خواندن‌های دونالد ترامپ پس از حمله ایران به اسرائیل گفت: ترامپ از هر دستاویزی برای ارتقای وضع خود برای انتخابات استفاده می‌کند.

عمویی ادامه داد: از دید ترامپ وقتی او رئیس‌جمهور بود دنیا بهترین دنیا و آمریکا در بهترین شرایط بود و وقتی او نیست در بدترین شرایط است لذا ادعا‌های ترامپ از دید ما مبنای تحلیل و تصمیم‌گیری نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدام اسپانیا، نروژ و ایرلند برای شناسایی کشور فلسطین اظهار کرد: اروپایی‌ها تا همین الان با تمام ادعاهایشان در به رسمیت شناختن فلسطین تاخیر کردند، چون فلسطین یک ملت واقعی است و سابقه‌ای تاریخی دارد و باید توسط تمام کشور‌ها به رسمیت شناخته شود.

وی گفت: اقدام اسپانیا، نروژ و ایرلند در شناسایی کشور فلسطین در مسیر درستی قرار دارد و امیدواریم همه کشور‌ها در این مسیر درست قرار بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • عملیات وعده صادق جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را تقویت کرد
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • تشریح عملیات شب گذشته از زبان سرلشکر باقری | عملیات خاتمه یافت اما ... | آمریکایی ها اگر دخالت کنند امنیت نخواهند داشت
  • پاسخ بازدارنده و پشیمان کننده مدافعان حریم کشور دل مردم را شاد کرد
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • ترامپ: تنها به یک شرط موافق کمک به اوکراین هستم