Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق اقتصاد ایران در نامه‌ای به رئیس FATF خواستار آن شد که این گروه بی‌طرفی خود را در ماجرای ترور شهید سلیمانی نشان دهد. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ایروانی، وزیر اسبق اقتصاد ایران در نامه‌ای به رئیس FATF خواستار اقدام این گروه علیه آمریکا، رئیس جمهور این کشور و فرمانده سنتکام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای ژییانگ مین لو

رئیس گروه ویژه اقدام مالی پاریس – فرانسه

با توجه به اینکه ترور ژنرال سلیمانی مقام بلندپایه رسمی جمهوری اسلامی ایران (قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم نظیر داعش و غیره در غرب آسیا بوده و جان بسیاری ملتها را از آن موجودات شر نجات داده است) که با دعوت نخست وزیر عراق به کشور مذکور به صورت رسمی سفر کرده بود، صورت پذیرفته و با توجه به این حقیقت که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ رسما پذیرفت که دستور این ترور را صادر کرده است، این اقدام نمونه بارز تروریسم آشکار و برخلاف تمامی قوانین و استانداردهای شناخته شده بین المللی است که مورد شگفتی اشخاص و کشورها در سراسر جهان از جمله در داخل هیئت حاکمه آمریکا گردید، می‌باشد. بنابراین انتظار می‌رود که:

گروه ویژه اقدام مالی FATF با فوریت نسبت به افزایش خطر ریسک سیستماتیک تعاملات مالی ایالات متحده آمریکا اقدام و نسبت به توقیف دارایی‌ها و تحریم و بلوکه کردن حساب‌های دونالد ترامپ و تمامی کمپانی‌های متعلق به وی و کمپانی‌های وابسته آنها و همینطور رئیس پنتاگون و فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا) به کشورهای عضو و همکاری FATF اعلام و توصیه بر اجرای آن نمایند.

در این صورت است که می‌توان بی‌طرفی FATF  را درباره مبارزه با مبادی و منابع مالی تروریسم، راستی‌آزمایی کرد.

دکتر محمد جواد ایروانی – استاد دانشگاه و وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/.

R36439/P/S8,95,1128/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی‌نژاد: عملیات نظامی علیه اسرائیل حق ایران بود

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان گفت که حمله ایران به رژیم صهیونیستی، حق ایران بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق کشورمان درخصوص عملیات تلافی جویانه ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به حمله جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تصریح کرد که این حمله حق ایران بود.

احمدی نژاد اضافه کرد: هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند چراکه این حقی کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • احمدی‌نژاد: عملیات نظامی علیه اسرائیل حق ایران بود
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • راه‌های نجات سرمایه از باتلاق ریسک
  • سفیر اسبق ایران در لبنان: آمریکا تمایلی به افزایش تنش بین ایران و اسرائیل ندارد