Web Analytics Made Easy - Statcounter

میدان میوه و تره‌بار ایلام نیازی به محاق رفته در میان وعده‌ها و تحقق آن موجب حل مشکل ترافیک، متعادل شدن قیمت محصولات و سامان گرفتن وضعیت میوه و تره‌بار این استان است. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، 16 بهمن‌ماه 1397 ایوب درویشی معاون وقت امور اقتصادی استانداری ایلام از کلنگ زنی سایت میوه و تره‌بار ایلام خبر داد و اظهار داشت: این پروژه ظرف 10 روز آینده آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معارف بسطامی فرماندار وقت ایلام و معاون منابع انسانی امروز استانداری ایلام نیز در آن زمان از جانمایی و اختصاص اعتبار به این پروژه سخن و اظهار داشت: برای جانمایی و اختصاص زمین و اعتبار این پروژه بیش از 50 جلسه تخصصی با کارشناسان و مدیران کل مرتبط برگزارشده است.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 11 هکتار و بااعتباری بالغ‌بر 140 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

بخشی از محصولات در میدان تره‌بار اراک بیش از حد مجاز نیترات داردرودخانه نواب محدوده میدان تره‌بار قزوین در معرض طغیان استکشف دوباره چندین تن میوه قاچاق از میدان تره‌بار تهران

شهروندان ایلامی دل‌خوش از وعده مسئولان در سال 1397 هنوز در انتظار نتیجه کلنگ زنی 16 بهمن 97 بوده و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار می‌دارند که در جایگاه فعلی عرضه میوه و تره‌بار که در پارکینگ شهرداری واقع‌شده، محصولات باقیمت بالا به ‌فروش می‌رسد و وجود یک میدان میوه و تره‌بار می‌تواند علاوه بر حل مشکل ترافیک، موجب متعادل شدن قیمت محصولات شود.

کشاورزان هم می‌گویند اگر میدان میوه و تره‌بار در شهر وجود داشت، محصولات خود را مستقیماً به این مرکز می‌فروختند و مجبور نبودند آن‌ها را با هر قیمتی به واسطه‌ها بفروشند و واسطه‌ها محصولات را باقیمت بالا به فروشندگان پارکینگ برسانند. کلنگ ساخت میدان میوه و تره‌بار ایلام هفته گذشته در خارج این شهر به زمین زده شد که این امر نویدبخش سامان گرفتن وضعیت میوه و تره‌بار در آن است.

ترافیک سنگین

در همین حال؛ یکی از شهروندان ایلامی می‌گوید: الآن مرکز اصلی فروش میوه و تره‌بار در شهر ایلام پارکینگ شهرداری است که در مرکز شهر قرار دارد.

این شهروند ایلامی ادامه می‌دهد: با توجه به این‌که مراکز خرید و مطب‌های پزشکان نیز در مرکز شهر هستند، قرارگیری اماکن فروش میوه و تره‌بار در این محل سبب افزایش بیش‌ازپیش ترافیک در منطقه شده است. این شهروند بیان می‌کند: وجود یک میدان میوه و تره‌بار می‌تواند تأثیر بسیار چشمگیری در کاهش ترافیک شهری داشته باشد که امید است این مهم به‌طورجدی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد چون کلنگ زنی به‌تنهایی کافی نیست و پروژه زود باید به سرانجام برسد و جمع شود.

وی می‌گوید: البته در اخبار شنیده‌ایم که میدان میوه و تره‌بار قرار است خارج شهر ساخته شود. این ازیک‌طرف خوب است چون ترافیک داخل شهر را کم می‌کند، اما دسترسی مردم به میدان سخت می‌شود چون حتماً باید خودرو داشته باشید تا بتوانید به آنجا بروید.

بالا بودن قیمت محصولات

یکی دیگر از شهروندان ایلامی می‌گوید: در هفته 2 تا 3 بار برای خرید میوه و تره‌بار موردنیاز به مرکز شهر مراجعه می‌کنم که علاوه بر کوچک بودن محیط فروش، گران بودن اقلام مختلف میوه و تره‌بار برای مردم مشکل‌ساز است.

این شهروند ایلامی می‌افزاید: راه‌اندازی یک میدان میوه و تره‌بار مانند بسیاری از نقاط کشور از نیازهای اصلی شهر ایلام است که باید هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

وی می‌گوید: اگر میدان و میوه و تره‌بار راه‌اندازی شود، با توجه به این‌که زیر نظر نهادهای مربوط فعالیت می‌کند، بر قیمت محصولات نیز نظارت صورت می‌گیرد و این موضوع برای شهروندان بسیار سودمند است.

مزیت‌های وجود میدان میوه و تره‌بار

یک کارشناس اقتصاد در این‌باره به خبرنگار تسنیم در ایلام  گفت: میدان‌ها میوه و تره‌بار سبب می‌شوند محصولات باقیمت مناسب و باکیفیت به مردم عرضه شوند که این مهم منافع مصرف‌کنندگان را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی اضافه می‌کند: نبود میدان میوه و تره‌بار در شهر ایلام سبب گرانی میوه در میوه‌فروشی‌ها و این امر سبب شده در اکثر نقاط شهر شاهد وانت‌های میوه‌فروش و دوره‌گرد باشیم که چهره شهر را هم زشت کرده است. این کارشناس اظهار می‌کند: در صورت وجود یک میدان میوه و تره‌بار در شهر، هم قیمت میوه تا حدودی کاهش پیدا می‌کند و هم شهر زیبایی خود را از دست نمی‌دهد.

دلیل تعلل در انتقال میدان تره‌بار ایلام چیست؟

حیدر نعمتی در پاسخ به چرایی تعلل در انتقال میدان تره‌بار ایلام ضمن اعلام رضایت‌بخش نبودن فرآیند انتقال میدان میوه و تره‌بار ایلام اظهار داشت:با توجه به کلنگ زنی این طرح در دهه فجر سال قبل انتظار داشتیم با پیگیری‌ها و مذاکرات انجام‌گرفته این طرح به سرانجام برسد و به دلیل وجود 2 میدان میوه و تره‌بار در سطح شهر ایلام علاوه بر ساماندهی این وضعیت و کاهش بار ترافیکی شهر امر نظارت و تثبیت قیمت میوه نیز محقق شود اما هر بار به دلایل مختلفی اجرای این طرح به تعویق افتاد.

وی افزود: این پروژه از نیازهای شهر ایلام است و با توجه به اینکه برخی از شهرستان‌های مجاور نیز میوه موردنیاز را از شهر ایلام تأمین می‌کنند موجب افزایش قیمت میوه و تره‌بار شده است.

معاون استاندار ایلام تأکید کرد: نظارت، کنترل و تثبیت قیمت در 2 میدان میوه شهر ایلام مشکل بوده و اجرای این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است.

نعمتی عدم همراهی اتحادیه، بالا بودن قیمت زمین پیشنهادی و تعلل دستگاه‌های مرتبط را ازجمله دلایل اصلی اجرایی نشدن این طرح برشمرد.

وی یادآور شد: در نشست‌های متعدد همه مسئولان با روند اجرای طرح موافقت می‌کنند اما هنگام اجرا به دلایل مختلف هر بار از انجام آن سربازمی ‌کنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با انتقاد از کلنگ زنی بی‌مورد این طرح گفت: آن زمان مشکل زمین طرح هنوز برطرف نشده و قیمت آن نیز نهایی نشده بود اما اصرار بر کلنگ زنی موجب انتظاراتی برای اجرای طرح شد.

نعمتی از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و شهرداری ایلام خواست پیگیری‌های لازم را برای اجرای این طرح بنا به‌ضرورت نیاز استان انجام و نتیجه را به استانداری اعلام کنند.

انتهای پیام/891/ ع

 

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد

محمود ایرانمنش، در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان درخصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعۀ این بازارچه‌ها در سطح شهر که در محل دفتر معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان تشکیل شد، افزود: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب مکان بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند، تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان تصریح کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

ایرانمنش افزود: قصد داریم تا پایان امسال تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همۀ مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوۀ باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی افزود: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قرارداد‌های شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست، گفت: پارسال چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

محمدرضا حاج‌عباسی، با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، تصریح کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی تأکید کرد: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان هم بیان کرد: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای از سوی معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

امیر هاشمی، افزود: پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاورد‌های آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغۀ همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است.

وی تصریح کرد: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار داشت: توسعۀ بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

 سه بازارچۀ محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان «غدیر دو»، بلوار «پزشک» و شهرک «شهید مطهری» انتهای بلوار «حضرت ابوالفضل (ع)»، از اول فروردین‌ماه امسال کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود