Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@13:50:22 GMT

جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۸۴۳۶

جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سهم بخش‌های مختلف اقتصادی از دریافت تسهیلات پرداختی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد، سهم تسهیلات پرداختی در

قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۹ ماهه سال جاری مبلغ ۳۴۰۸.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۵۴.۴ درصد کل تسهیلات پرداختی بود که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۵۶۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ هزار میلیارد ریال معادل ۱۹.۷ درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۹ ماهه سال جاری معادل ۱,۳۵۸ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۹.۸ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۳۴۰۸.۴ هزار میلیارد ریال) می‌باشد.

بر اساس این گزارش، از ۱۹۰۴.۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۱.۳ درصد آن (مبلغ ۱۳۵۸ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

در جدول شماره ۲ مشاهده می‌شود تعداد ۲۷۶۱۵۹ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۶.۹ میلیارد ریال پرداخت شده است. درضمن در بخش خدمات تعداد ۲۶۴۸۶۹۹ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۰.۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تأمین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی صنعت و معدن تسهیلات پرداختی تامین سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان در حوزه تسهیلات اقتصادی پرداخت شده که رقم بسیار قابل توجهی برای توسعه بخش صنعت استان به شمار می رود.

عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه این میزان تسهیلات در قالب ۴۹۹ فقره وام اقتصادی به متقاضیان واگذار شده است، افزود:از این میزان، ۵۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش و شش هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در حوزه سرمایه ثابت بوده است.

سرتیپی، با اشاره به اینکه همچنین درحال حاضر ۶۷ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش در دست اقدام است، گفت: بخش قابل توجهی از این میزان تسهیلات با پیگیریهای صورت گرفته در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با احتساب این میزان،کل تسهیلات پرداختی و در دست اقدام از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی حدود ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی
  • ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲