Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور از همکاری این وزارت خانه با وزارت کار جهت ایجاد رسته و رشته شغلی برای پناهندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی محمودی در خصوص رسته و رشته شغلی اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اتباع و مهاجرین خارجی که به صورت قانونی وارد خاک ایران شده‌اند،مشغول به کار درحرفه‌های مختلف هستند، ما هم تلاش کردیم تا شرایطی مناسب برای آنها فراهم کنیم تا این افراد بتوانند س از دریافت کارت کار در رسته و رشته شغلی که در آن متبحر هستند، فعالیت خود را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این صورت در زمان بازگشت به کشور خود می توانند به فردی تأثیرگذار تبدیل شوند.

 

دبیرکمیسیون ساماندهی اتباع خارجی در ادامه افزود: در آمایش ۱۴ طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم قرار بر این شد که هر کدام از اتباع در هر رشته‌ای که مشغول به کار هستند، چه به صورت خود اظهاری و چه به صورت راستی آزمایی مشاغل،مورد بررسی قرار بگیرند.

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: به این ترتیب هر کدام از اتباع با همان رسته و رشته شغلی که دارند می‌توانند کار داشته باشند به طور مثال فردی که مشغول انجام کارهای ساختمانی است رسته شغلی ساختمانی و رشته گچ کاری یا سیمان کاری را دریافت خواهد کرد.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه ورود به کشور ایران به صورت غیرمجاز، غیرقانونی محسوب می‌شود و عواقبی را برای آنها دربرخواهد داشت افزود: توصیه می‌کنیم افرادی که به دنبال کار هستند مراقب باشند تا در دام فریب باندهای قاچاق انسان نیافتند.این شبکه های قاچاق انسان ،افراد را به بهانه اینکه برای شما موقعیت شغلی خیلی خوبی در کشور ایران فراهم کرده ایم وارد خاک کشور می‌کنند اما به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.



او گفت: متاسفانه بارها شاهد جان باختن اتباع غیر مجاز درتصادفات جاده ای بودیم و یا اینکه قاچاقچیان با وعده و وعیدهای پوشالی از اتباع میلیون ها تومان پول کلاهبرداری کرده‌اند.

 

دبیرکمیسیون ساماندهی اتباع خارجی افزود: اتباع می‌توانند طبق مقررات و قوانین با داشتن پاسپورت وارد خاک ایران شوند. شاید در این میان افرادی نیز حضور داشته باشند که به صورت غیرقانونی وارد خاک ایران شده و اتفاقا مشغول کار نیز هستند، این افراد باید بدانند که پس از دستگیری، برچسب متجاوز مرزی به آنها زده می شود و عواقب بعدی برای آنها گران تمام خواهد شد./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد رویداد ملی فهما مسجد نماز جمعه کمک به سیل زدگان اندیمشک مهدی محمودی اتباع خارجی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محسنی از ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این دانشجویان از اتباع کشور‌های پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی از ایران به همراه خود ببرند.


محسنی گفت: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می‌کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می کنند.


وی افزود: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • دیدار مدیر کل امور اتباع البرز با امام جمعه چهارباغ
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد
  • جذب «امریه سربازی» توسط وزارت علوم