Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: پهنه تاریخی تبریز ظرفیتی بکر برای گسترش فعالیت‌های عمومی فرهنگی و رونق گردشگری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «مرتضی آبدار» پیرامون ایجاد گذرهای فرهنگی در تبریز، با اشاره به این‌که یکی از مباحث اصلی حوزه مدیریت شهری خصوصاً در محدوده‌های تاریخی تعریف گذرهای فرهنگی است، اظهار داشت: تبریز به‌عنوان شهری با هویت تاریخی چند هزار ساله، غنی از چنین معابر و گذرهای تاریخی است که می‌توان با تدوین برنامه‌ای کوتاه و میان‌مدت از این ظرفیت‌های موجود برای توسعه گردشگری فرهنگی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در وهله اول ایجاد زیرساخت‌های لازم، مرمت کالبد و جداره‌های تاریخی در این مسیرها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: در کنار این مهم، باید بابیان مفاهیم فرهنگی و هنری، معرفی صنایع‌دستی، تولید محتوا، اطلاع‌رسانی و طرح موضوع به‌منظور جلب مشارکت مردمی در راستای رونق و توسعه گردشگری فرهنگی در محدوده­‌های تاریخی، تلاش کرد.

آبدار ادامه داد: هماهنگی و هم‌افزایی ارگان‌های مختلف درگیر در این طرح از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی، شورای اسلامی و شهرداری تبریز، جلب مشارکت مردمی و همکاری اصناف حاضر در مسیرهای تعیین‌شده برای ایجاد گذرهای فرهنگی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در موفقیت این طرح است.

گفتنی است، گذرهای فرهنگ و هنر شامل خانه‌های تاریخی، موزه‌ها، گالری‌ها، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و ... خواهد بود که در واقع محل‌هایی هستند برای مجموعه‌ای از کسب‌ و کارهای فرهنگی و هنری، از جمله هنر خیابانی، تئاتر، هنرهای آئینی و ... که مدت‌ زمان ایستایی گردشگر و به‌ تبع آن ارتقا رضایت ایشان، ایجاد اشتغال و درآمدزایی به همراه دارند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما پهنه تاریخی توسعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشوده شدن در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال به روی گردشگران نوروزی

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان گفت: با توجه به مصوبات ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان، نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی و هنری روستاییان و عشایر استان با هماهنگی نهاد‌های ذی‌ربط به‌ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با عنوان «روستا آباد» در محل صحن مرکزی این مجموعه تاریخی ویژه گردشگران نوروزی در حال برگزاری است.

مجید جوهری افزود:با توجه به اختلافاتی که بر سر مالکیت این مجموعه تاریخی وجود داشت، تالار تاریخی تیموری اصفهان بیش از ۵ سال  تعطیل بود، که با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، شهرداری اصفهان و سایر نهاد‌های ذی‌ربط امسال، برای اولین بار در‌های این مجموعه تاریخی گشوده شد .

او گفت: شرکت‌کنندگان در قالب ۲۰ غرفه محصولات روستایی به‌ویژه روستا‌های هدف گردشگری و عشایر  استان نیز صنایع‌دستی خود را در این مجموعه به نمایش گذاشته‌اند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • گشوده شدن در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال به روی گردشگران نوروزی
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید ۴۶۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی لرستان
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • بازدید ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تیران
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم
  • میزبانی ۸ میلیون مسافر نوروزی در مازندران
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خفر
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی خفر