Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@07:30:18 GMT

کیفرخواست پرونده «سلطان جعل مدرک» صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۸۷۹۲

کیفرخواست پرونده «سلطان جعل مدرک» صادر شد

۱۵ بهمن سال گذشته بود که سلطان جعل مدارک تحصیلی در یکی از دفاتر محل کارش در مشهد دستگیر شد؛ «فروش مدرک دکترا در یک موسسه تبلیغاتی/ مراسم اعطای مدرک در مرکز همایش‌های صداوسیما، برج خلیفه و کاخ سن پترزبورگ!» تنها بخشی از پشت پرده پرونده هلدینگ آفتاب بود.

بازپرسی پرونده هلدینگ آفتاب یک سال به طول انجامید و «شگرد سلطان جعل مدرک؛ مدرک بخرید، در تلویزیون تبلیغ‌تان می‌کنم/ به جای طلبم، دکترای خیاطی گرفتم!» روایت بخش دیگری از جلسات مواجهه حضوری متهم اصلی پرونده یعنی امیررضا ثابت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون پس از حدود یک سال بازپرسی پرونده به پایان رسیده است و در این رابطه معاون دادستان مشهد در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: با تلاش بازپرس شعبه ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، امیرحسین جوانبخت و تلاش ماموران اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه خراسان رضوی، پلیس آگاهی و پلیس فتا، تحقیقات پرونده معروف به سلطان جعل مدارک تحصیلی، هلدینگ آفتاب به پایان رسید.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی افزود: کیفرخواست این پرونده صادر شد و با پیگیری که داریم در شعبه ویژه‌ای در دادگاه رسیدگی خواهد شد.

سرپرست دادسرای ناحیه ۲ عمومی و انقلاب مشهد در رابطه با اتهامات متهم اصلی پرونده یعنی امیررضا ثابت در این پرونده توضیح داد: اخلال در نظام اقتصادی، کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان حدودا ۱۰ میلیارد ریال، جعل مدارک تحصیلی، جعل رایانه‌ای حدودا ۱۰۰ سایت، پولشویی حدودا ۹۰ میلیارد ریال و فرار مالیاتی حدودا ۸۵۰ میلیارد ریال اتهاماتی است که در این پرونده وجود دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پولشویی سیدجواد حسینی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی صادر شد

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» و محکومیت سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی القاصی؛ رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضایی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رای کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.

رسیدگی بیش از 577 هزار پرونده در دادگستری استان البرز

وی در ادامه بیان کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.

القاصی با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محکومیت آموزشگاه رانندگی متخلف در مشهد
  • رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی صادر شد
  • ۵۷۶ جواز تاسیس در بخش صنعت قم صادر شد
  • رأی پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رأی پرونده «کینگ‌مانی» صادر شد
  • رای پرونده رمز ارز جعلی « کینگ مانی » صادر شد
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد
  • استقلال باز هم محکوم شد
  • مجوز توسعه ۱۸۰ کارخانه برای افزایش ظرفیت محصولات صادر شد