Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@19:57:54 GMT

جریمه تخلف مالیاتی وکلا چطور محاسبه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۸۸۶۳

ساعت24-معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، درباره میزان جریمه وکلایی که از ثبت‌نام در سامانه صندوق فروش امتناع کرده‌اند گفت: جریمه این افراد در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن‌ها رسیدگی و مطالبه می‌شود.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور، درباره میزان جریمه وکلایی که از ثبت‌نام در سامانه صندوق فروش امتناع کرده‌اند گفت: جریمه این افراد در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن‌ها رسیدگی و مطالبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود علیزاده در حاشیه نشست هم‌اندیشی کارآفرینان جوان که امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در وزارت اقتصاد برگزار شد، به ایسنا اظهار کرد: به ۱۵ گروه از جمله وکلا برای ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی فراخوان دادیم تا از این طریق فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت وکلا برای ثبت‌نام در سامانه صندوق فروش تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ بود، خاطرنشان کرد که وکلا بعد از این زمان هم می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند اما این امر به دلیل اتمام مهلت رسمی آن‌ها برای ثبت‌نام، مشمول یک جریمه‌ای مقرر در قانون برای آن‌ها می‌شود.

معاون سازمان امور مالیاتی در پایان درباره میزان جریمه درنظر گرفته شده برای وکلایی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی نکرده‌اند، اظهار کرد: جریمه این افراد براساس فعالیت‌شان در زمان رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی آن‌ها مطالبه و رسیدگی می‌شود.

پیش از این، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده بود که ۳۰ دی، آخرین مهلت ثبت‌نام مشمولان نصب سامانه فروشگاهی برای فعالان غیر حوزه درمان از جمله وکلا است.

بر این اساس، وکلا از ابتدای سال ۱۳۹۹ ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش(فاکتور) مطابق مقررات هستند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی و محرومیت برای سرمربی آلومینیوم اراک

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رآی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک را صادر کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی درباره تخلف انتسابی مجتبی حسینی، سرمربی تیم آلومینیوم اراک مبنی بر نشر اکاذیب از طریق مصاحبه پس از دیدار برابر شمس آذر قزوین، تخلف وی محرز و مسلم تشخیص داده شده و مستند به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ این مقررات، وی به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

رای صادره غیرقابل اجرا بوده و قابل تجدید نظر پس از مدت ۷ روز از تاریخ این ابلاغ است.

ضمنا یک جلسه محرومیت تعلیقی این مربی طی دادنامه ۱۰۰۴ پس از قطعی شدن این حکم قابلیت اجرایی خواهد داشت و از دستور موقت صادره به شماره ۲۲۴ نیز رفع اثر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • جریمه نقدی کمیته انضباطی برای حسینی
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • جریمه نقدی و محرومیت برای سرمربی آلومینیوم اراک
  • جریمه نقدی برای سرمربی تیم آلومینیوم اراک
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • جریمه ۱۰۸ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهد ارزی