Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:27:16 GMT

مهمترین مشکل صادرات کفش برگشت ارز است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۹۰۰۰

مهمترین مشکل صادرات کفش برگشت ارز است

بصیر با تاکید بر اینکه مهمترین مشکلات صادرات، برگشت ارز است، گفت: این موضوع به دلیل تحریم ها دست صنعت کفش را بری صادرات بسته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، رضا بصیر عصر امروز (شنبه  بهمن) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما که با موضوع صنعت کفش؛ مشکلات و راهکارها روی آنتن رفت با اشاره به اینکه واردات کفش با سیاست گذاری صحیح وزارت صمت در زمان تحریم ها به حداقل ممکن رسید، گفت: روند رو به رشدی در این صنعت در کشور شکل گرفته است که با با برندسازی های خوب مردم بیشتر به سمت کفش های تولید داخل می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رئیس هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران درباره مشکلات موجود در این بازار گفت: نیازمند 2 و نیم تا 3 میلیون زوج جفت کفش با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور هستیم که با توجه به توان 2 برابری تولید می توانیم به همین میزان صادرات نیز داشته باشیم که اصرار بانک مرکزی نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات، بازگشت ارز را با مشکل مواجه کرده و باعث کاهش تولید شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکلات صادرات، برگشت ارز است، گفت: این موضوع به دلیل تحریم ها دست صنعت کفش را بری صادرات بسته است و در کنار این موضوع رکود بازار نیز باعث ایجاد مشکلات دیگری برای این صنعت شده است.

 

بصیر از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مشکل اساسی این صنعت یاد کرد و گفت: صنعتگران شناسنامه دار در بخش مالیات بر ارزش افزوده ضرر فراوانی را متحمل می شوند. همچنین ثبات نداشتن قیمت  مواد اولیه، موجب نوسانات قیمت کفش می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما رویداد ملی فهما اردبیل صنعت کفش کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «فقر مطلق در ایران ۳۷ درصد کاهش یافت»، خبری که گزارش جدید بانک جهانی بر آن اذعان می‌کند؛ اتفاقی که به اعتقاد کارشناسان تحت تاثیر افزایش صادرات نفت رقم خورده است.
 
حال روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش می‌دهد، ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمد ایران به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش موسسه ورتکسا، تهران در سه ماه اول سال به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است. رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند. تقریباً همه نفت ایران به چین صادر شده و رقم ماهانه (و نه میانگین) فروش ایران به بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است درحالیکه تحریم‌های دوره دوم از نوامبر سال ۲۰۱۸ و در سه ماهه چهارم این سال بر صادرات نفت ایران اعمال شده است.

طبق گزارش بانک جهانی، افت صادرات نفت ایران از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به کمتر از یک‌پنجم موجب شد که فقر مطلق در ایران ۴ برابر شود و «حال آسیب‌های آن دوران با شیب ملایمی در حال بهبود است». اخیرا نیز رویترز به نقل از موسسه آمریکایی «راپیدان انرژی» اعلام کرده که صادرات نفت خام ایران بدون در نظر گرفتن میعانات گازی، روزانه بین ۱.۶ تا ۱.۸ میلیون بشکه تخمین زده می‌شود، مدیرعامل این شرکت می‌گوید که رقم فعلی فروش به ۲ میلیون بشکه در روز نزدیک شده، عددی که ایران قبل از تحریم‌ها صادر می‌کرد.

دیگر خبرها

  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • چند راه حل برای یخچال فیلور
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • ایرانی ها استاد دور زدن تحریم
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود