Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه آمریکایی" وال استریت ژورنال" پس از قرنطینه شهر "ووهان" چین در پی گسترش ویروس کُشنده " کرونا" ایالات متحده آمریکا با تعطیلی کنسولگری خود در این شهر، قصد دارد با یک پرواز چارتر دیپلمات‌ها و شهروندان خود را از این شهر خارج کند.

مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند برای این پرواز اختصاصی مشغول رایزنی با طرف چینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر "ووهان" از بیم گسترش ویروس کرونا قرنطینه است و 4 روز است که همه راه‌های ورودی و خروجی به این شهر بسته است.

نزدیک به هزار شهروند ایالات متحده آمریکا در ووهان زندگی می‌کنند. مقامات آمریکایی گفته‌اند پرواز چارتری که قرار است دیپلمات‌های آمریکایی و خانواده‌های آنها و شهروندان این کشور را به ایالات متحده آمریکا منتقل کند، گنجایش 230 مسافر خواهد داشت.

در این پرواز یک اکیپ کامل پزشکی وجود دارد که در صورت بروز علایم ابتلا به ویروس در بین مسافران، مراقبت‌های لازم پزشکی انجام پذیرد.

"شی جن پنگ" رییس جمهوری چین امروز (شنبه) از گسترش ویروس کرونا در کشورش ابراز نگرانی کرده است.

ویروس کرونا در شرایطی حالت همه‌گیری یافته که چینی‌ها در تعطیلات سال نو چینی هستند و در این ایام سفرهای داخلی و خارجی زیادی می‌روند.

تاکنون در اثر ابتلا به ویروس کرونا بیش از 41 شهروند چینی کشته شده‌اند. انتظار می‌رود تعداد تلفات این ویروس در چین و در دیگر کشورهای جهان به سرعت افزایش یابد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی

همزمان با فرسایشی شدن جنگ میان روسیه و اوکراین و نبود هیچ روزنه ای برای پایان دادن به این بحران، روز گذشته رییس جمهور چین از اقدام دیپلماتیک این کشور برای پایان دادن به این تنش خبر داد. طرح جدید پکن که در دیدار شی جین‌پینگ، با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان رونمایی شد شامل چهار بند است: حفظ صلح و ثبات و اجتناب از بهره‌برداری خودخواهانه در مسئله اوکراین برای طرف های غربی، کاهش درگیری  و بستر سازی برای تعدیل و آرام سازی تنش بین کی یف و مسکو، خودداری از افزایش تنش و تلاش برای احیای صلح و کاهش آثار منفی بر اقتصاد جهان به ویژه در صنایع جهانی و زنجیره تامین مواد غذایی.

گام دیپلماتیک در حالی است که اژدهای زرد سال گذشته طرحی 9 ماده ای برای حل  بحران اوکراین ارائه داد اما به دلیل فاصله داشتن با واقعیت های میدانی از جمله تغییرات ژئوپلوتیک کنونی نتیجه ای در بر نداشت. با این تفاسیر به نظر پکن از مطرح کردن این جدید چند هدف را دنبال می کند؟ نخست اینکه در شرایط فعلی چین در سطح بین الملل همواره خود را بعنوان کشوری که در حال تبدیل شدن به یک ابر قدرت جهانی است قلمداد می کند و  تلاش دارد مسئله نظم چینی را در جهان فراهم کند. در این مسیر و برای اجرای این هدف، مقدماتی شامل؛ موضوعات امنیت و توسعه تمدن جهانی را مطرح می کند. پکن سعی دارد رویکرد خود را درباره بحران های جهانی از جمله جنگ اوکراین نشان دهد و سعی دارد در چارچوپ ابتکار امنیت جهانی از طریق گفتگو و مذاکره در کنار سازمان ملل نقش های میانجی گری را ایفا نماید. چین طی سال های گذشته طرح هایی را هم در راستای معماری جدید خاورمیانه ارائه داده و حتی سعی داشته در طی ماه های گذشته در مسئله فلسطین هم نقش آفرینی نماید. هرچند که پکن در موضوع سوریه و حتی  روابط تهران و ریاض تا حدودی نقش آفرینی کرد اما این ابتکارات را با هدف نشان دادن چهره چین بعنوان یک کشور صلح طلب در جهان بوده، مقامات پکن در صدد هستند نظم چینی را با حفظ محوریت سازمان ملل تحت عنوان ایفا نمایند.

با توجه به طرح چهار بندی جدیدی که چین روز گذشته مطرح کرده، ممکن است در عمل این کشور با چالش هایی مواجه شود اما چین قصد دارد مسیر بازنگری و توسعه دیپلماسی و قدرت بین المللی خود را به جهان نشان دهد. در این میان چین برای اینکه به یک ابر قدرت جهانی تبدیل شود نیازمند یک حامی استراتژیک در عرصه بین المللی است و بهترین کشور برای پکن، روسیه است چراکه می تواند از ظرفیت مسکو برای تبدیل شدن به یک کشور ابرقدرت استفاده نماید. اما از زمان شکل گیری بحران اوکراین، چین این اقدام را تله ای از سوی غرب برای نابودی و تضعیف روسیه می داند چراکه گام بعدی واشنگتن و ناتو نزاع با چین خواهد بود. در این مسیر پکن از ابتدای جنگ اوکراین بعنوان شریک و متحد استراتژیک روسیه کمک های نظامی و تسلیحاتی  زیادی به مسکو داشته است اما همزمان این کشور همانند دیگر کشورهای اروپایی به خصوص آمریکا خودش را بعنوان یک بازیگر بی طرف در جهان معرفی می کند و در صدد هست هر چه سریع تر بحران اوکراین حل شود تا فشارهای غرب بر روسیه کاهش یابد و اگر در آینده بین پکن و واشنگتن درگیری ایجاد بگیرد روسیه بعنوان یک پشتوانه قوی در کنار چین در برابر آمریکا بایستد.  امروز ایالات متحده آمریکا بخشی از بحران اوکراین تلقی می شود. غرب بر روی اوکراین قمار کرده و فرضش بر این است که کی یف در برابر مسکو  در جنگ موفق شود مرز جدید تمدن غربی با تمدن روسی مشخص خواهد شد؛ در واقع مقدمه ای برای خیلی از دیگر موضوعات است و ممکن است پروژه غربی سازی جهان شکل جدیدی به خود بگیرد و ما شاهد یک دوره جدید در روابط بین الملل باشیم که با تداوم غربی شدن همراه باشد. اما اگر غرب در اوکراین شکست بخورد به اعتبار و وجهه اروپا و ایالات متحده  آمریکا  آسیب زیادی وارد خواهد شد چراکه واشنگتن  در مسیرهای آینده از جمله چالش با چین دچار مشکل  خواهد شد و ما با افول هژمونی قدرت آمریکا در جهان مواجه خواهیم شد.

دیگر خبرها

  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • شبکه آمریکایی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • افشای جزئیات تازه درباره پاسخ اسرائیل به حمله ایران | پاسخ در خارج از ایران؟‍!
  • این پهپاد ایرانی دل چینی ها را برد! + فیلم