Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهان پور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به وضعیت دارو‌های بیماران دیابتی در کشور اظهار کرد: بر خلاف برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی ما هیچ گونه کمبود دارویی در حوزه بیماران دیابتی و حتی انسولین در کشور وجود ندارد و حتی هیچ گزارشی مبنی بر کمبود انسولین قلمی به ما ارسال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: انسولین قلمی بر اساس دستورالعمل جدید در داروخانه‌های منتخب دانشگاهی توزیع می‌شود به همین دلیل معلوم است که بیماران دیابتی نمی‌توانند قلم‌های انسولین را در هر داروخانه‌ای پیدا کنند و این به معنای کمبود داروی انسولین محسوب نمی‌شود.

توزیع داروهای انسولین در بین بیماران بر اساس اطلاعات ثبت شده آنها در سامانه

جهان پور تأکید کرد: میزان توزیع داروی بیماران دیابتی و قلم انسولین بر اساس ثبت اطلاعات بیماران در سامانه‌های بیمه گر است و طی هفته‌های آینده توزیع آزاد قلم انسولین به طور کامل متوقف می‌شود و افرادی که اطلاعاتشان در سامانه‌های بیمه گر ثبت شده می‌توانند به صورت ماهانه سهمیه مورد نیاز خود را از داروخانه‌های منتخب دریافت کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: به دلیل وجود تعداد زیاد بیماران دیابتی در کشور ارزبری انسولین نیز زیاد است و هزینه‌های زیادی در حوزه سلامت ایران تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه نیاز است درباره دیابت بدانید

او گفت: به دلیل آن که انسولین هزینه اثربخشی مطلوبی دارد بیشترین حمایت در زمینه تأمین آن انجام می‌گیرد و حتی در ماه‌های آینده انسولین قلمی در کشور تولید می‌شود و تا اردیبهشت ۹۹ یک یا دو برند در زمینه قلم انسولین تولید انبوه خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع انسولین تولید انسولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد

محمدحسین واحدیان در بازدید از روند آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد، اظهار داشت: طی چند روز گذشته هزار و ۷۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت توزیع و ۱۶ هزار مترمربع از این معابر به صورت کامل آسفالت شد.

وی افزود: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تولید هزار و ۷۰۰ تن آسفالت هزینه شده است.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی تولید ۷۰ هزار تن آسفالت در شهرکرد

واحدیان اضافه کرد: عملیات آسفالت ریزی در معابر آرامستان با استفاده از دو هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در ۱۰ روز آینده انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که اجرای طرح نهضت آسفالت در تمام سطح شهر را ادامه دهیم لذا می‌طلبد شهروندان مدیریت شهری را همراهی کنند تا آسفالت کوچه و محله مورد نظرشان بر اساس برنامه زمانبندی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو