Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: روز شنبه «ماری لوئیس کلی» خبرنگار رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) گفت «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به شدت سر او فریاد کشیده و عصبانیت خود را از اینکه در مصاحبه از وی در مورد اوکراین سؤال شده، به شکلی توهین‌آمیز بروز داده است.

پامپئو در این مصاحبه زمانی که با سؤالاتی در مورد پرونده جنجالی اوکراین روبرو شده، دائما از پاسخ دادن طفره رفته و آنطور که کلی می‌گوید، بعد از مصاحبه نیز با خبرنگار بدرفتاری کرده و مدعی شده است که اوکراین برای مردم آمریکا اهمیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(جزئیات بیشتر)

بعد از انتشار جزئیات رفتار خلاف عرف ترامپ با این خبرنگار، وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای نامتعارف این خبرنگار را به دروغگویی متهم کرده و مدعی شده است که این خبرنگار تفاوت میان اوکراین و بنگلادش را نمی‌داند.

در بیانیه پامپئو آمده است: «ماری لوئیس کلی خبرنگار ان‌پی‌آر دو بار به من دروغ گفت. اول، ماه پیش، هنگام تعیین قرار این مصاحبه و بعد هم دیروز، زمانی که توافق کردیم صحبت‌های بعد از مصاحبه رسانه‌ای نشود. مایه شرم است که این خبرنگار تصمیم گرفت قواعد اولیه خبرنگاری و نجابت را زیر پا بگذارد.»

این بیانیه می‌افزاید: «این نمونه دیگری است از اینکه رسانه‌ها با هدف لطمه زدن به رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ و دولتش تا چه حد انصاف را کنار گذاشته‌اند. جای تعجب نیست که مردم آمریکا به بسیاری از رسانه‌ها بی‌اعتماد شده‌اند، خصوصا که این رسانه‌ها مدام غرض‌ورزی و نداشتن انسجام خود را نشان می‌دهد.»

در پایان این بیانیه آمده است: «لازم به ذکر است که بنگلادش، اوکراین نیست.»

اشاره پامپئو در این بخش از بیانیه به بخشی از اظهارات کلی است که گفته بود وزیر خارجه آمریکا از او خواسته روی یک نقشه اوکراین را به او نشان دهد و او نیز این کشور را نشان داده است. ظاهرا پامپئو در بیانیه خود ادعا می‌کند که این خبرنگار به جای اوکراین، بنگلادش را به او نشان داده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کلی سال‌ها سابقه خبرنگاری در حوزه اروپا را دارد و مدرک تحصیلی وی نیز مطالعات اروپا بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پامپئو امریکا خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز چهارشنبه در سخنانی از بی اعتنایی غرب به این کشور در مقابل روسیه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پولیتیکو، کولبا گفت: «احساس می‌کنیم که غرب دستانش را پشت کمرش گره کرده و ما را در جنگ تنها گذاشته است».

فرمانده نیرو‌های مسلح اوکراین نیز هشدار داد: «اوضاع در جبهه شرقی طی روز‌های اخیر به شدت بغرنج شده است».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی چندی پیش اعتراف کرد که در صورت عدم کمک نظامی آمریکا، کی‌یف درمقابل روسیه شکست خواهد خورد و درست یک روز پس از آن، رهبر اکثریت سنا چاک شومر تصریح کرد که کی‌یف به واسطه فقدان کمک‌های مالی ایالات متحده در حال شکست در میدان نبرد است.

سنا که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند، اواسط ماه فوریه، لایحه بودجه اوکراین را تصویب کرد، اما مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است، هنوز به این لایحه رأی نداده‌اند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • مصاحبه امیرعبداللهیان با سی‌ان‌ان با هشدار صریح به اسرائیل/ پاسخ بعدی فوری و حداکثری است
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • توجیه آمریکا درباره جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد