Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@11:57:37 GMT

زنی که سعودی ها را به وحشت انداخت

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۹۹۷۰

گاردین در این گزارش به قلم «استفانی کرشگزنر» افزود : زنی وجود دارد که هیچ بودجه و دفتری ندارد اما عربستان را به وحشت انداخته است.

در ادامه این گزارش آمده است : دولت ها و سران کشورهای مختلف جهان از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد در سال ۲۰۱۷ بر تخلفات خطرناک حقوق بشری عربستان مانند قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار چشم بستند اما زنی پیدا شده که در مبارزه با اقدامات ضد بشری عربستان، جسارت و شجاعت از خود نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش افزود: نام این زن، انیس کالامار است. کارشناس حقوق بشری که در زمینه قتل بدون محاکمه به طور مستقل با سازمان ملل همکاری می کند.  او همراه دوستش با فاش کردن جزئیاتی از هک شدن تلفن همراه «جف بزوس» موسس شرکت آمازون و مالک روزنامه واشنگتن پست با استفاده از واتس آپ،  جبهه جدیدی را علیه سعودی ها گشوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: کالامار سال گذشته هم در گزارشی درباره قتل خاشجقی، جزئیاتی از آخرین لحظات و آخرین سخنان زندگی این روزنامه نگار سعودی را افشا کرد و به این نتیجه رسید که این جنایتِ قتل زیر نظر یک دولت انجام شده است.

رای الیوم به نقل از گاردین نوشت: این زن به سبب تحقیقات در زمینه قتل های بدون محاکمه بارها به قتل تهدید شده است.

 گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مصاحبه با گاردین از تمایل خود برای افشای جزئیات بیشتری از هک تلفن همراه موسس آمازون سخن گفت که برای عربستان بسیار حیاتی و مهم است.

وی همچنین گفت که پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه های ارتباطی خطراتی را به همراه دارد و با توجه به امکان فاش شدن اطلاعات،  دیگر کسی در امان نخواهد بود.

بزوس مالک روزنامه واشنگتن پست، پس از این که   «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعود که سال گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، در روزنامه خود مقالات انتقادی علیه نظام حکومتی سعودی‌ها منتشر کرد.  

کالامار یکی از دو گزارشگر ویژه سازمان ملل است که این هفته ولیعهد سعودی را متهم کرد که شخصاً در هک کردن مالک شرکت آمازون دست داشته است.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریکاردو در واکنش به احتمال اخراجش از ردبول: وحشت‌زده نیستم

دانیل ریکاردو راننده ردبول به احتمال اخراجش از این تیم واکنش نشان داد و گفت که از این موضوع وحشت‌زده نیست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از این اعلام شده بود دانیل ریکاردو در نخستین جلسه تمرین آزاد گرندپری ژاپن شرکت نخواهد کرد و به جای او قرار است آیوما ایواسا ژاپنی به آنجا برود.

چراغ سبز قهرمان فرمول یک برای جذب ساینس

دانیل ریکاردو راننده ردبول در این مورد گفت: من نمی‌گویم هراسی وجود دارد. من فکر می‌کنم شما فقط باید روی نتیجه تمرکز کنید. این سه مسابقه بهترین فصل نبودند و قطعاً آن چیزی نبود که انتظارش را داشتم، اما من نگران نیستم. ما فقط باید کار خود را انجام دهیم و در نهایت همه چیز درست می‌شود.

پیش از این گزارش شده بود که هلموت مارکو، مشاور فنی ردبول به دانیل ریکاردو اولتیماتوم داده است اگر نتایجش در گرندپری‌های ژاپن و  چین بهبود پیدا نکند، ردبول این راننده استرالیایی را کنار گذاشته و به جای او لیام لاوسون را به خدمت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!
  • ریکاردو در واکنش به احتمال اخراجش از ردبول: وحشت‌زده نیستم
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • (ویدئو) ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • فریبکاری انگلیس در معامله تسلیحاتی با عربستان
  • وزارت دفاع انگلیس در معامله تسلیحاتی ۱۹۸۰ با عربستان «فریبکاری» کرده است