Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر برگزاری این نمایشگاه روز شنبه  هدف از برپایی نمایشگاه را  شناسایی پتانسیل های معدنی استان کرمان  و بهره وری بهتر از این ظرفیت خدادادی عنوان کرد.

محمد محیاپور افزود: ۹۰ غرفه از شرکت های داخلی صنایع معدنی و نماینده شرکت های ترکیه ، سوئد ، آلمان ، چین و هند در این نمایشگاه سه روزه حضور دارند .

وی گفت : سیرجان بزرگ ترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور است و بخش عمده زنجیره فولاد تکمیل شده و بزرگ ترین کوره تولید شمش جنوب شرق کشور را در این شهرستان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد : در منطقه صنعتی و معدنی گل گهر بیش از یک و نیم میلیارد تن ذخیره معدنی وجود دارد که رکورد دار کشور است.

 محیاپور گفت :  بیش از ۲۰ میلیون تن کنسانتره در شهرستان سیرجان تولید می شود و بیش از ۲۰ میلیون تن ظرفیت گندله سازی را داریم که با خط جدید به بیش از این عدد می رسیم.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد افزود : سیرجان بزرگ ترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور است و بخش عمده زنجیره فولاد تکمیل شده و بزرگ ترین کوره تولید شمش جنوبشرق کشور را در این شهرستان داریم.

محیاپور با اشاره به پتانسیل های بسیار ویژه شهرستان سیرجان و گل گهر بیان کرد: این منطقه چشم انداز ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد و با توجه به اینکه سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن ماده معدنی برداشت می شود، بیش از ۳۵۰ میلیون تن فعالیت معدنی سالانه در شهرستان صورت می گیرد و ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در زمینه ماشین آلات معدنی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان با اشاره به اینکه با جسارت و حمایت هایی که در منطقه گل گهر صورت گرفته، مهندسی معکوس و بومی سازی انجام شده و برخی کارها برای نخستین بار در کشور در این منطقه صورت گرفته است.

محیاپور با بیان اینکه در شهرستان سیرجان در حوزه صنعت، معدن و تجارت کارهای بزرگی صورت گرفته که بخشی از صنعت کشور را متحول می کند اظهار کرد: شرکت های بزرگی در منطقه گل گهر فعالیت می کنند که کارخانه های احیا  و تکنولوژی میدرکس کاملا بومی سازی شده و در شرایط تحریم همه منجسم و مصمم هستیم کارهای توسعه ای را در راس کارهای خود قرار بدهیم و شعار ما این است که در زمان تحریم خود را محکم تر و قوی تر اثبات کنیم.

در مراسم گشایش این نمایشگاه رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: واقعیت تلخ این است که دچار خودتحریمی هستیم و به گفته یکی از فعالان صنعتی و اقتصادی، ۸۰ درصد تحریم ها از داخل کشور است .

محمدمهدی زاهدی  با اشاره به خدمات و مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: همه مردم جهان عطر حاج قاسم را استشمام کردند و این نتیجه خدایی شدن روح این شهید است که حاج قاسم خدایی شد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سیرجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سیرجان وزارت صنعت معدن و تجارت سیرجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، فضل‌الله رحمتی مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال انتخاب برترین‌های صنایع و معادن بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۲ و در هفت بخش انجام می‌شود.

وی افزود: پیشکسوتان نمونه صنعتی و معدنی ۱۴۰۳، منتخبین ۱۴۰۳، بهره‌برداران نمونه معادن روباز و زیرزمینی، جوانان کارآفرین ملی، پیشکسوتان نمونه صنعتی، معدنی و صنایع معدن از محورهای فراخوان هستند.

رحمتی تصریح کرد: واجدان شرایط می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه با تکمیل فرم‌های امتیازات عملکردی همراه با مستندات در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: متقاضیان باید مدارک و مستندات خود را به دبیرخانه ستاد گرامی‌داشت دهه تولید و تجارت تحویل دهند و با توجه به اینکه ارزیابی، مستلزم صرف وقت است، لیست‌های ارسالی، پس از تاریخ تعیین‌شده، مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

خبرنگار: پریسا کنارنگ

انتهای پیام/

کد خبر: 1227403 برچسب‌ها معدن وصنایع معدنی تولیدات معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع وزارت صمت سازمان صمت

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک
  • اولین انصرافی تیم ملی والیبال مشخص شد