Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین حسینی تودشکی در نشست صاحب‌نظران بخش معدن کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: سیاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعامل موثر با صنایع مختلف کشور است تا بر این اساس بتوانیم در رفع نیاز‌های صنایع کشور سهیم باشیم.

او افزود: برای تحقق این موضوع، دانشگاه بستر‌های متعددی مهیا کرده است که برگزاری گردهمایی تخصصی با صنایع مختلف یکی از این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: این دانشگاه بستری را فراهم کرده تا صنایع کشور بتوانند دفاتر (R&D) و مراکز نوآوری و فناوری در محیط این دانشگاه را ایجاد کنند؛ درحال حاضر چند شرکت و بانک دفاتر R&D و نوآوری در دانشگاه ایجاد کرده‌اند.

او با اشاره به حضور دو شتابدهنده معدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بسیاری از دانشکده‌های این دانشگاه می‌توانند با صنایع معدنی کشور فعالیت کنند، در این راستا می‌توان گفت بیش از ۲۰۰ عضو هیات علمی و دو هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه می‌توانند در حوزه پروژه‌های معدنی فعالیت داشته باشند.

هدف دانشگاه امیرکبیر ایفای نقش موثر در رفع نیاز‌های صنایع است

سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: این دانشگاه یکی از اهداف اصلی خود را ایفای نقش موثر در رفع نیاز‌های صنایع کشور تعیین کرده است.

او افزود: با توجه به شرایط کشور این دانشگاه وظیفه خود می‌داند که نقش ویژه‌ای در رفع نیاز‌های صنعت داشته باشد.

معتمدی افزود: این دانشگاه به نحوی فعالیت می‌کند که بتواند ارتباط موثری با صنایع کشور داشته باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: بخش معدن یکی از مهمترین حوزه‌های اقتصادی و صنعتی کشور به‌شمار می‌رود؛ بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد از پتانسیل خود در این حوزه استفاده کند.

معتمدی اظهار کرد: باتوجه به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در حد ایده‌آل نیست، اما می‌توان این ظرفیت را در کشور گسترش داد.

مالک نادری، مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط کشور سعی داریم ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به سمت نیاز‌های کشور سوق دهیم.

او عنوان کرد: بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی دارد تا ظرفیت‌های خود را به سمت نیاز‌های کشور حرکت دهد.

دانشگاه امیرکبیر برای سازمان ایمیدرو برنامه آینده‌نگاری تدوین می‌کند

خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت: قرار است دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای این سازمان برنامه آینده‌نگاری تدوین کند.

او افزود: سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) به دنبال ارتباط موثر با دانشگاه‌های کشور است.

غریب‌پور با بیان اینکه سازمان ایمیدرو به دنبال حمایت از ایده‌ها است، تاکید کرد: ما دنبال حل نیاز صنعت توسط دانشگاه‌ها هستیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به حمایت این سازمان از پایان‌نامه‌های دانشجویی، اظهار کرد: سازمان ایمیدرو از پایان‌نامه‌هایی حمایت می‌کند که در راستای نیاز‌های این سازمان باشد.

غریب‌پور عنوان کرد: سازمان ایمیدرو ۱۷۰ عنوان نیاز این سازمان را احصا کرده است که در راستای این نیاز‌ها از پایان‌نامه‌های دوره دکتری و کارشناسی ارشد حمایت خواهد کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کردیم تا برای این سازمان برنامه‌ریزی آینده‌نگاری انجام دهد که در این راستا نیز قرار است مطالعه تحقیقی در خصوص جایگاه سازمان ایمیدرو در مقایسه با سازمان‌های بین المللی نیز صورت گیرد.

غریب پور تصریح کرد: پژوهش‌های این سازمان در سال ۹۸ رشد ۵۰ درصدی داشته است که تمامی پژوهش‌های صورت گرفته بر اساس نیاز‌های صنعت بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر صنایع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس در پارک فناوری پردیس، توسط شبکه فن بازار ایران، ۴ رویداد تخصصی ریورس‌پیچ در حوزه‌های هوشمندسازی صنعت گلخانه، صنعت فولاد، شبکه سازی هدف‌گرا و صنایع شیمیایی برگزار می‌شود.

در اولین روز نمایشگاه اینوتکس در سالن سراج پارک فناوری پردیس، اولین رویداد ریورس‌پیچ با عنوان «رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه هوشمندسازی صنعت گلخانه» برگزار می‌شود.

دومین روز نمایشگاه اینوتکس، صنعت فولاد به ارائه نیاز‌های فناورانه خو د می‌پردازد. این رویداد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

در ادامه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه شبکه‌سازی هدف‌گرا ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود.

در دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه صنایع شیمیایی ساعت ۱۵، با هدف رفع چالش‌های موجود، نیاز‌های فناورانه صنایع شیمیایی برگزار می‌شود.

در رویداد سوم واحد تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حوزه شبکه سازی هدف‌گرا نیاز‌های فناورانه‌شان را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر