Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: «بیش از 20 قطعه صنعتی مشمول تحریم دشمنان را با بومی‌سازی و مهندسی معکوس در اختیار صنعت قرار داده‌ایم که برخی از این قطعات به تولید انبوه رسیده‌اند.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سیرجان، دومین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین فولاد «سیمکس» از شامگاه شنبه با هدف تعادل‌سازی زنجیره فولاد در راستای تحقق اهداف فولادی در افق 1404 و با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و جمعی از مدیران و فعالان تشکل‌های صنعتی و معدنی در فضایی به وسعت بیش از 8 هزار متر مربع به مدت سه روز از 5 بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه بخش‌های مختلف واحدهای صنعتی و معدنی زنجیره تأمین فولاد همچون اکتشاف و استخراج، بهره‌برداری و فرآوری، تجهیزات آزمایشگاهی و زمین‌شناسی، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی و معدنی حضور پیدا کرده و آخرین دستاوردهای خود را در معرض نمایش می‌گذارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در حاشیه برگزاری این رویداد بزرگ در این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان همچون سال‌های گذشته در راستای اسناد بالادستی و مأموریت‌هایی که به آن محول شده در حال تبدیل شدن  به یک دانشگاه حل مسئله و دانشگاهی در جوار صنعت است.

علی یعقوبی‌پور افزود: در این راستا برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم که بخشی از این برنامه‌ها زمینه‌ساز برگزاری نمایشگاه  بین‌المللی صنایع معدنی با محور فولاد است.

وی اظهار کرد: در دومین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین فولاد بیش از 100 شرکت فعال مطرح کشور در زمینه فولاد فعال هستند و ازآنجاکه منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان قطب مهم زنجیره تولید فولاد کشور در شهرستان سیرجان قرار دارد، این نمایشگاه تنها رویداد صددرصد تخصصی زنجیره صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود.

تأکید بر تبدیل واحد سیرجان به دانشگاه حل مسئله

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با اشاره به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  درباره تبدیل‌شدن به دانشگاه حل مسئله گفت: اگر بخواهیم به یک دانشگاه حل مسئله و کارآفرین تبدیل شویم باید بحث مهارت‌آموزی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

یعقوبی‌پور متذکر شد: باید در چنین نمایشگاه‌هایی حضور داشته باشیم و خودمان را معرفی کنیم و مشکلات صنعت را احصا کرده و در راستای رفع این مساپل گام برداریم.

وی، حضور دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان به عنوان میزبان این نمایشگاه را امری مهم  دانست و گفت: بیش از 8 هزار متر فضای نمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان موید این موضوع است که اراده قوی و محکمی برای پیشبرد اهداف عالی دانشگاه داریم تا بتوانیم به دانشگاه مدنظری که در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است تبدیل شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: تأمین قطعات مورد نیاز صنایع شهرستان سیرجان که یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های فولادی کشور است موضوع مهمی است.

یعقوبی‌پور تشریح کرد: امروز بیش از 20 قطعه صنعتی مشمول تحریم دشمنان را با بومی‌سازی و مهندسی معکوس در اختیار صنعت قرار داده‌ایم که برخی از این قطعات تست‌ و تأیید شده‌اند و به تولید انبوه نیز رسیده‌اند و برخی دیگر در طی مراحل تست‌های آزمایشگاهی هستند. 

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تأمین فولاد (سیمکس 2020) که سال گذشته در کرمان برگزار شد، امسال با توجه به ظرفیت‌های منطقه صنعتی و معدنی گل‌گهر در شهرستان سیرجان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در محل این واحد دانشگاهی برگزار شده است. این نمایشگاه بر دستاوردها و تبادل اطلاعات در حوزه بومی‌سازی تمرکز ویژه‌ای دارد.

همزمان با برپایی دومین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تأمین فولاد (سیمکس 2020) چند چند نشست تخصصی در حوزه چالش‌های زنجیره تأمین فولاد با موضوعات مختلف از جمله «نیاز به انقلاب در استخراج سنگ آهن»، «چالش‌های حمل و نقل در زنجیره تکمیل فولاد»، «فرصت‌های بومی‌سازی رهاورد تحریم» برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: صنعت دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان سیرجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران

جلسه متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور و به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز جهت سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است، نمایندگان شرکت‌های فولادی همچون شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی در خصوص این پروژه‌های به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس