Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:01:04 GMT

سفر دیجیتالی، تجربه دیجیتالی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۰۳۷۴

سفر دیجیتالی، تجربه دیجیتالی

تکنولوژی همه چیز را تغییر داده است. سفر هم بی‌نصیب نمانده و هر روز خدمات نوینی در حوزه سفر به راه می‌افتد که مبتنی بر تکنولوژی است زمانه‌ای است که اپ‌ها و فناوری‌ها زمان تصمیم به سفر و شروع سفر را به حداقل رسانده‌اند.




دیگر کسی منتظر چاپ بلیت توسط آژانس‌های گردشگری نمی‌ماند، هرساعت از شبانه روز و در هر نقطه‌ای که کاربران بتوانند به شبکه اینترنت متصل شوند، همه برنامه‌ریزی‌های یک سفر با کم‌ترین زمان ممکن امکانپذیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اپ‌ها بهترین قیمت بلیت‌ها را به لیست می‌کنند، مناسب‌ترین هتل‎ها را پیشنهاد می‌دهند و حتی در طول سفر همراه شما هستند. اپ‌ها کافی است حضور شما در یک منطقه توریستی را تشخیص دهند تا عنوان پیشنهاد‌ها را از طریق ایمیل، پیام و هشدار برای شما بفرستند تا از خدمات فلان رستوران و مرکز گردشگری مطلع شوید.
زمانی که برای هر سفر باید از قبل برنامه‌ریزی جدی می‌کردیم، همراه خود نقشه، دوربین، راهنمای مسیر و جاذبه‌ها و بلیت‌های چاپی می‌بردیم و گاهی در مسیر گم می‌شدیم، تمام شده است. اپ‌ها و تکنولوژی سفر را متحول کرده‌اند و تجربه و دریافت آدم‌ها از سفر نیز به‌خاطر حضور آنها تغییر کرده است. راهنماهای مسیر کار را راحت کرده‌اند اما فرصت گم شدن ناگهانی، کشف چیزی ناشناخته و برخورد بیشتر با جامعه محلی را از ما گرفته‌اند.
دایره‌های سیاه پشت گوشی‌ها همچون سیاه چاله‌های فضایی همه چیز را در خود می‌بلعند و بسیارند کسانی که مثلاً در طول مسیر یک موزه به‌جای دیدن اشیا با کیفیت چشم خود، صفحه‌های نمایش بی‌کیفیت گوشی‌ها را واسطه قرار می‌دهند. منظره‌ها، دیدنی‌ها، خوراکی‌ها حالا بیش از اینکه به‌عنوان یک تجربه لمس و حس شوند، چند مگابایتی اطلاعات روی حافظه‌ گوشی‌ها می‌شوند و گاهی هرگز دوباره کسی آنها را همچون آلبوم‌های قدیمی عکس‌های چاپ شده، مرور نمی‌کند. خوش ذوق‌هایی که سفرنامه می‌نوشتند این روزها کم هستند و بسیارند کسانی که به خیال دیده شدن سفر نویس اینستاگرامی شده‌اند. سفر با تکنولوژی راحت شده است اما تجربه ادراک محیطی ما از ناشناخته‎ها در سفر را هم تحت تأثیر قرار داده است. عکس‌های خوش رنگ و لعاب اینستاگرامی این روزها ترندهای سفر را تعیین می‌کنند و کمتر کسی برای لمس و تجربه خاصی، مقصدی را روی نقشه  انتخاب می‌کند.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «رانیل دیکره مسینکه» در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در جنوب شرق کشور سریلانکا که با حضور رئیس جمهور ایران و وزیر نیرو برگزار شد، ضمن قدردانی از دولت ایران و شرکت‌های مهندسی ایرانی به منظور اجرای این پروژه عظیم فنی – مهندسی صنعت آب و برق، گفت: دشواری‌ها و چالش‌های بسیاری در مسیر پیشبرد و عملیاتی کردن این پروژه عظیم در سریلانکا وجود داشت اما به همت مهندسان ایرانی با وجود همه این محدودیت‌ها، در نهایت پروژه بزرگ و چند منظوره اومااویا نهایی و به مرحله اجرا رسید.

وی با اشاره به تمدن کهن و باستانی دو کشور ایران و سریلانکا فزود: خوشبختانه امروز شاهد قرار گرفتن دو کشور دارای تمدن کهن و سیستم‌های آبیاری باستانی به منظور همکاری در زمینه اجرای پروژه‌های مهندسی شده انتقال آب و تولید برق هستیم.

رئیس جمهور سریلانکا بیان کرد: پیشبرد طرح‌های صنعت آب به  منظور بهره‌برداری از منابع آبی موجود به نفع مردم ساکن در این منطقه خواهد بود و خوشبختانه در کنار اجرای پروژه بزرگ انتقال آب و نیز تولید و توزیع برق توسط متخصصان ایرانی، این دانش و تکنولوژی به مردم سرزمین سریلانکا منتقل شد.

به گفته وی، بی تردید بدون همکاری ایران و انتقال توانمندی و تکنولوژی مهندسان ایرانی انجام این پروژه بزرگ و انتقال آب به مناطق دارای بحران و تنش آبی سریلانکا غیرممکن بود.

دیکره مسینکه با تأکید بر اینکه مهارت‌ها و تکنولوژی‌ فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: ایران نمونه کشوری است که موفق شد تکنولوژی و دانش فنی را در همه حوزه‌ها با خوداتکایی ایجاد کند، ارتقا دهد و پیشرفت‌های چشمگیری را در این مسیر کسب کند.

وی بیان کرد: ایران و سریلانکا به عنوان دو کشور جنوب آسیا در صدد کسب هویت و استقلال خودشان هستند و بی‌تردید اجرای پروژه‌هایی در سایه همکاری‌های مشترک بین دو کشور، رویکرد این کشورها را در تحققق استقلال هویتشان تقویت می‌کند.

رئیس جمهور سریلانکا گفت: به واسطه اجرای پروژه بزرگ و چند منظور اومااویا، ایران توانست با بهره‌مندی از ظرفیت و توان متخصصان خود، از طریق سدسازی آب را به منطقه خشک انتقال دهد که با نعمات فراوانی برای آیندگان نیز همراه خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • خاویر تباس: اگر تکنولوژی خط دروازه بی‌نقص بود، از آن استفاده می‌کردیم
  • رئیس لالیگا: 5 میلیون یورو برای تکنولوژی گل زیاده!
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است