Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه اعتلا سازمان بسیج دانشجویی گفت: نشست‌های میعاد ۲ فرصتی برای نقش‌آفرینی تخصصی اعضای بسیج دانشجویی در انتخابات پیش‌رو است که احصاء مسائل اولویت‌دار استان توسط جمع نخبگانی و مطالبه‌گری از نامزد‌های انتخابات هسته اصلی آن را تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین علیپور با اشاره به برگزاری نشست‌های میعاد ۲ در هشت منطقه از کشور برای راه‌اندازی هسته‌های تخصصی فعال در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: میعاد ۲، حرکتی جدید در پرداخت به مسائل مردم است؛ مقام معظم رهبری در یک خرداد ۹۸ فرمودند که ارائه راهکار و پخته کردن راهکار‌ها برای حل مسئله مردم به عهده حلقه‌های میانی است و تصریح کردند این نه به عهده رهبری است نه برعهده دولت و یا هیچ دستگاهی دیگر بلکه خطاب به دانشجویان مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سوال این است که از فضای صرفا گفتمان سازی حلقه‌های میانی فراتر رویم در مقام عمل چه الگویی می‌توان پیاده کرد، تصریح کرد: الگوی دوره‌های منطقه‌ای میعاد نماد یا شمای کلی از نقش جریان حلقه‌های میانی در حل مسائل کشور و ارائه راهکار است، محور‌های این نوع اقدام در ۳ عنوان می‌توان ذکر کرد که شامل الگوی پرداخت به مسائل بومی، تصمیم سازی و نقش‌آفرینی تخصصی است.

مسئول دبیرخانه اعتلا سازمان بسیج دانشجویی در تشریح محور‌های نقش جریان حلقه‌های میانی گفت: الگوی پرداخت به مسائل بومی یعنی الگوی پرداخت منطقه‌ای و استانی به مسائل، تمرکززدایی، مسائل ملی خیلی خوب است و قطعا هم باید به آن پرداخته شود، اما نباید از مسائل بومی و منطقه‌ای غافل شد ما اگر مسائل ملی را حل کنیم، اما مسائل سیل خوزستان، سیل سیستان، ریزگرد و مسائل منطقه‌ای و استان حل نشود طبیعتا در مسائل فراملی هم حتی اگر موفق شده باشیم باز هم آرمان‌های انقلاب پیاده نشده است.

علیپور با بیان اینکه دومین محور عملیات حلقه‌های میانی در برهه کنونی تصمیم سازی به جای تصمیم گیری است، بیان کرد: در حوزه تصمیم گیری ما با محدودیت‌ها مواجه خواهیم بود، چون به هر حال سطح ورود در عملیات میدانی و اقدام میدانی برای حل مسائل به هر حال محدودتر است، اما اگر در حوزه تصمیم سازی وارد شویم و حلقه‌های میانی در حوزه تصمیم سازی وارد شوند طبیعتا اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی اضاه کرد: محور سوم این حرکت نقش آفرینی تخصصی است یعنی جریان نخبگانی کشور که همین جریان حلقه‌های میانی است به نحو تخصصی به مسائل و موضوعات نگاه کند از بل بشو و حرکات‌های غوغا سالارانه فارغ شود در عرصه سیاسی و اتفاقا با نگاه تخصصی به عرصه سیاسی نگاه کند با این سه محور در جریان حرکت حلقه‌های میانی در بهبوهه کنونی هدف گذاری ناظر به انتخابات مجلس با موضوع مجلس مسئله محور تنظیم شد.

مسئول دبیرخانه اعتلا سازمان بسیج دانشجویی درباره سازوکار نشست میعاد ۲ عنوان کرد: از تمام استان‌ها نخبگانی یعنی مسئولین حوزه‌های بسیج دانشجویی و افراد صاحب نظر از آن حوزه بسیج دانشجویی که دارای اثرگذاری در استان هستند در یک جمع تخصصی جمع خواهند شد، این نشست‌ها به میزبانی ۸ استان و در قالب نشست‌های منطقه‌ای خواهد بود که کارگاه‌های تخصصی مسئله شناسی تدریس خواهد شد.

علیپور اشاره کرد: در کارگاه‌های میعاد ۲ شرکت کنندگان با اسلوبی مدون به بررسی مسائل اولویت‌دار استان خواهند پرداخت بعد از دوره که بررسی مسائل صورت گرفت این افراد در استان به دنبال این خواهند بود که فارغ از جهت گیری‌های سیاسی افرادی که در استان‌ها حاضرند به عنوان کاندیدا فراخوان داده و کاندیدا‌هایی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند پشت میز تخصصی بررسی مسائل بنشانند و و از آن‌ها سوال بپرسند.

وی ادامه داد: هر فرد هر کاندیدا در یکی از کمیسیون‌های مجلس قرار است سازماندهی شوند؛ سوال این است که آیا نسبت به آن کمیسیون تخصصی شناخت دارند، مسائل کمیسیون را می‌شناسد یا نه اگر می‌شناسد پاسخی برای آن دارد یا نه و اتفاقا بعد از انتخابات کار افرادی که انتخاب شده‌اند آغاز می‌شود آن هم در این فرایند که وعده‌ای آن نماینده در حل مسائل داده را پیگیری خواهند کرد.

مسئول دبیرخانه اعتلا سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: پرچمدار مطالبات مردم همین جریان حلقه‌های میانی خواهند بود بنابراین این هدف‌گذاری، متمایز و جدید در نقش آفرینی بسیج دانشجویی در انتخاب است که مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ورود به انتخاب اصلح خواهد بود.

علیپور مطرح کرد: مخاطب دوره میعاد ۲، بیش از بدنه نهادی بسیج بدنه تشکیلاتی بسیج است چرا که دنبال اثرگذاری اجتماعی هستیم یعنی مسئولین حوزه‌ها و شورای اصلی حوزه‌ها حضور دارند و آن هم نه همه دانشگاه‌ها بلکه دانشگاه‌هایی که در استان دارای اثرگذاری بیشتری است و در پی این دوره یاد می‌گیرند که چه طور ایجاد یک جریان جدید در استان خود انجام دهند به عبارتی مخاطب دوره نقاط تحرک شبکه اجتماعی استان‌ها هستند.

وی بیان کرد: گا‌ها کاندیدایی با ارائه ۴ وعده نسبت به مسائل سطحی مردم رای کسب می‌کند، اما ما به دنبال نماینده‌ای هستیم که به مسائل عمیق مردم توجه کند و حل مسائل بنیادین آن‌ها و حل ریشه مسائل را مدنظر قرار دهد با این رویکرد، بصیرت مردم نسبت به انتخاب اصلح را می‌توان افزایش داد و سطح وعده‌های سطحی نماینده‌ها را خارج ارتقا بخشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی انتخابات مجلس دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی علی پروین در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس!

آفتاب‌‌نیوز :

در دنیای مدرن امروزی تخصص‌ها به شکل حرفه‌ای در همه جا دنبال می‌شوند، در عرصه فرهنگ، ورزش، هنر، سیاست، اقتصاد و تمام جنبه‌های اجتماعی زندگی بشر مدرن این قانون وجود دارد و در هر تخصص و شغلی اصولی ثابت هست که باید رعایت شود. یکی از همین اصول ثابت حفظ و زنده نگه داشتن سنت‌های دیرینه است. روش‌هایی که پدران و گذشتگان ما بدون داشتن تحصیلات آکادمیک و از روی تجربه به درستی و صحت آن رسیده بودند و به شکل سنتی سینه به سینه منتقل و به دست ما رسیده است.

در کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته حفظ سنت‌های درست قدیمی جایگاهی رفیع دارد و می‌بینیم که دولت‌ها بودجه‌های کلانی برای زنده نگه داشتن این باور‌ها هزینه می‌کنند. البته که منظور از سنت‌های قدیمی، آن‌هایی است که کاملاً درست است. می‌گویند تجربه مادر علم است و در اینجا بحث ما خرافات یا لاطائلات نیست که به اسم سنت حکمرانی کنند. اما در کشور‌های در حال پیشرفت، چون هنوز تفکیکی میان باور‌های درست قدیمی و آن بخش خرافه و نادرست وجود ندارد، به شکلی نامنصفانه تمام سنت‌های قدیمی قربانی مدرنیته می‌شوند. به این ترتیب ما خودمان به دست خود خود را از داشتن اهرم‌های قدرتمندی محروم می‌کنیم.

اتفاقی که در همین ایام نوروز در فوتبال ایران افتاد بهترین مثال برای این ادعاست. در فوتبالی که به سمت حرفه‌ای شدن قدم برمی‌دارد و خیلی از روابط کهن و کلاسیک فوتبال آماتوری به بهانه این حرفه‌ای شدن قربانی شده‌اند، می‌بینیم که چطور هنوز می‌شود از همان سنت‌های قدیمی استفاده کرد. به این حرف‌های خرید تازه پرسپولیس در تعطیلات نیم فصل نگاه کنید؛ "آقای درویش از آقای پروین درخواست کردند برای تخفیف برای گرفتن رضایت نامه‌ام با مدیران باشگاه مس رفسنجان صحبت کنند که با تماس آقای پروین حدود ۵ میلیارد برای گرفتن رضایت نامه به باشگاه پرسپولیس تخفیف دادند. "

محمد خدابندلو هافبکی بود که با درخشش در پیکان مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت. او با سابقه حضور در تیم‌های ملی رده پایه و تجربه دعوت به تیم ملی بزرگسالان، با توجه به سن کم مهره‌ای بود که می‌توانست تا یک دهه کمربند میانی پرسپولیس را محکم کند. اصرار پرسپولیسی‌ها در آن مقطع به بن‌بست خورد و خدابنده لو راهی گل گهر سیرجان شد. انتخابی که به زعم خیلی کارشناسان به ضرر این پدیده جوان بود و دیدیم که او در ابتدای این فصل راهش را به مس رفسنجان کج کرد و البته که او هم مثل هر جوانی حق تجربه کردن داشت و خیلی زود متوجه شد که در انتخاب اشتباه کرده است.

در نقل و انتقالات زمستانی خدابنده لو یکی از اهداف اصلی پرسپولیس بود چرا که میلاد سرلک باید برای خدمت سربازی به ملوان می‌رفت. در آن مقطع رفسنجانی‌ها تمایلی به از دست دادن پدیده خود نداشتند و رقمی برای رضایت‌نامه او درخواست کردند که با توجه به مشکلات مالی پرسپولیس قابل پرداخت برای درویش نبود. نزدیک بود این بار هم خدابنده لو نتواند به آرزوی همیشگی‌اش یعنی پوشیدن پیراهن پرسپولیس برسد و کیست که نداند در فوتبال اگر دل بازیکن با تیمی نباشد نه به خودش کمک می‌کند و نه به آن تیم! ماندن خدابنده لو در رفسنجان به نفع او و تیم مس نبود و اگر قرار بود صرفا از جنبه حرفه‌ای به فوتبال نگاه کنیم با آن مبلغ رضایت‌نامه این انتقال شدنی نبود.

اینجاست که یکی از آن سنت‌های قدیمی فوتبال یعنی ریش سفیدگری و احترام به بزرگتر به کمک پرسپولیس و بازیکن آمد. رضا درویش از طرف هواداران در تمام این فصل تحت فشار بود که نمی‌تواند بازیکنان مد نظر کادرفنی را جذب کند. او مشکل مالی داشت و نمی‌توانست آن رقم را کامل بپردازد. برای خود خدابنده لو هم ماندن در رفسنجان اولویت فوتبالش نبود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، چه بسا روند پیشرفت او متوقف می‌شد. مثالی که در این فوتبال زیاد داشته‌ایم و ببینید که کمک یک پیشکسوت بدون داشتن هیچ سمت رسمی چطور می‌تواند این قدر به کار آید.

عملکرد علی پروین در این ماجرا باید سرلوحه سایر پیشکسوتان ما هم باشد. آن‌ها که عمری را در یک تیم گذرانده‌اند و حالا هیچ سمتی در آن تیم ندارند و به بهانه فوتبال حرفه‌ای خود را از تمام مسائل تیم کنار می‌کشند. کاری به این نداریم که پروین از سر رفاقت با درویش این کار را کرده یا به خاطر علاقه‌اش به پرسپولیس، مهم این است که او به ماجرا ورود کرده و تلاشش هم نتیجه داده است.

پیشکسوتان سایر تیم‌ها هم می‌توانند در بزنگاه‌های این چنینی از اعتبار خود برای تیم خود هزینه کنند و البته که مدیران و مربیان فعلی این تیم‌ها نیز باید احترام، قدر و جایگاه این پیشکسوتان را بدانند و خود فوتبال هم خیلی بیش از این‌ها از پتانسیل بزرگانش می‌تواند استفاده کند، یعنی در اوج حرفه‌ای‌گری لقب بگیرند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • سران عربی با سکوتشان شریک جنایات رخ داده در فلسطین هستند
  • دلبری نوراللهی با لباس قرمز، دور از جام جهانی
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • ۱۰ روز مجاهدت در غلامان خراسان شمالی/فرمانده سپاه استان از اردوی جهادی دانشجویی بازدید کرد+فیلم
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • نقش‌آفرینی علی پروین در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس!
  • ثروت‌آفرینی با پرورش الاغ
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و جمعی دیگر از تشکل‌های دانشجویی به جنایات غزه