Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

«مهرشاد کاظمی» امروز شنبه در یک نشست خبری گفت: تهران، با وجود ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فراوان گردشگری، فرهنگی، هنری و موزه‌ها همچنان برای گردشگران ناشناخته است. به همین دلیل، برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدتی را برای معرفی این شهر و جاذبه‌های آن در دستور کار قرار داده ایم که تدوین و راه‌اندازی سامانه جامع گردشگری و بانک اطلاعات گردشگری شهر تهران از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا وی افزود: سعی کرده ایم در سامانه جامع گردشگری شهر تهران، تمامی اطلاعات این حوزه، تاریخچه‌ای از بناهای تاریخی و اطلاعات مورد نیاز درباره مراکزی همچون سینماها، موزه‌ها، تئاترها، مسیرهای دسترسی به این اماکن و مراکز خدماتی را گردآوری و معرفی کنیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: این سامانه بر مبنای اپلیکیشن و سایت http://visit.tehran.ir/ طراحی شده است که فاز اول آن تا پیش از نوروز ۹۹ و فازهای بعدی آن در تابستان راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهارداشت: بانک اطلاعات گردشگری دیگر سامانه‌ای است که تا پیش از نوروز ۹۹ با تاکید بر مباحث پژوهشی راه‌اندازی خواهد شد و در آن اطلاعات پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های انجام شده در حوزه گردشگری، اسامی و نشانی مراکز گردشگری، گالری‌ها، سینماها، تماشاخانه‌ها، نشست‌های مرتبط با تهران، تقویم و رویدادهای گردشگری، نشریات تخصصی، کتاب‌های مرتبط با گردشگری با کلید واژه گردشگری، توریست و آثار تهران بارگذاری می شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان تهران‌پژوهی با اولویت مسئولان گردشگری مناطق و شورایاری‌ها، تورگردانان و شهروندان با همکاری دانشگاه‌های تهران و علمی کاربردی، برگزاری نخستین جایزه گردشگری تهران و معرفی و اهدای جایزه به برترین پایان‌نامه، رسانه، خبرنگار، کتاب، شورایار، مکان، ناشر، ایده و آژانس برتر و فعال در حوزه گردشگری را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «جاذبه‌های گردشگری تهران ۱۴۰۰» در هفته تهران گفت: گالری‌گردی برای حمایت از گالری‌ها با حضور هنرمندان در دهه فجر در روزهای جمعه، گردشگری محله در روزهای پنجشنبه با محوریت شورایاری‌ها با هدف معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری محلات و «حکایت تهران» با همکاری شورایاری‌ها برای بیان خاطرات و داستان‌های کهن از تهران و محلات آن و گردآوری آنها از دیگر برنامه‌های ستاد گردشگری شهرداری تهران است.

برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران

کاظمی درباره برنامه‌های نوروزی ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: با توجه به همزمانی اعیاد همچون میلاد حضرت علی(ع) با نوروز ۹۹ شهرداری برنامه‌های مفصلی در راستای شعار «تهران، شهری برای همه» برای افزایش نشاط و شادی شهروندان درنظر گرفته است.

وی افزود: برنامه نوروزگاه در پایتخت نیز  از ۱۵ تا ۲۸ اسفند  و از ۲۸ اسفند تا  ۱۵ فروردین در قالب راه‌اندازی کارناوال‌های شادی، گروه‌های موسیقی، اجرای تئاتر در نقاط مختلف تهران با همکاری سازمان زیباسازی، شهرداری‌های مناطق و  اداره کل فرهنگی برگزار می‌شود.

وی گفت: پیشنهاد داده ایم که امسال برای آشنایی مردم با آداب و رسوم و آیین‌های ورود به نوروز سنتهایی همچون نوروزخوانی، سبزه‌ رویاندن، خانه‌تکانی و قالیشویی که نماد آن در چشمه علی است، سمنوپزان و چهارشنبه‌سوری را احیا کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه برنامه‌های ستاد گردشگری شهرداری تهران در نوروز شامل بخش‌های اطلاع‌رسانی و خدماتی است، افزود: سامانه ۱۳۷ همچون سال‌های گذشته آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در حوزه گردشگری است، همچنین ۵۰۰هزار پک گردشگری شامل نقشه تهران، معرفی اماکن گردشگری و مکان‌هایی که در نوروز خدمات ارائه می‌دهند، از طریق یکصد ایستگاه ثابت و متحرک(۱۸ ورودی شهر و فرودگاه‌ها) توزیع خواهد شد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: با همکاری بانک‌های شهر، گردشگری و آینده تخفیف‌هایی که اماکن و مجموعه‌های مختلف برای نوروز در نظر گرفته‌اند به صورت کارت در این بسته‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ستاد گردشگری شهرداری تهران مجاز به دریافت مبلغی از شرکت‌های خدماتی و گردشگری برای تبلیغاتشان نیست، اظهارداشت: برای برگزاری تورهای گردشگری، موسسات و مراکزی که مجوز وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دارند، در صورت تمایل می‌توانند اطلاعات خود را در اختیار ستاد گردشگری قرار دهند و ما نیز در برنامه‌های خود از آنها بهره‌مند شویم.

کاظمی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران مبلغ و هزینه‌ای از این موسسات برای برگزاری تورهای گردشگری دریافت نمی‌کند و از آنها درخواست می‌کند که در قبال تسهیلات شهرداری، به شهروندان تخفیف دهند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ دستگاه اتوبوس رایگان گردشگری در نوروز ۹۹ گفت: این اتوبوس‌ها به همراه راهنما در مسیرهای تعریف شده که اکثرا در مناطق ۱۱ و ۱۲هستند، حرکت خواهند کرد و راهنما مکان‌های گردشگری را معرفی می‌کند، علاوه بر این در مناطق هم اتوبوس‌های گردشگری تعریف خواهد شد.

سازمان گردشگری شهرداری

وی دریاره آخرین وضعیت تبدیل ستاد گردشگری به سازمان اظهارداشت: این ستاد در گذشته زیرمجموعه سازمان رفاه شهرداری فعالیت می‌کرد و توجه چندانی به آن نمی‌شد که سال ۹۱ به عنوان ستادی به مناسبت نوروز فعالیت کرد و تصمیم گرفته شد فعالیت‌های این ستاد ادامه پیدا کند اما متاسفانه ساختاری برای آن دیده نشده است.

کاظمی گفت: در دوره جدید مدیریت شهری توجه بیشتری به موضوع گردشگری می‌شود و شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری را موظف کرده که لایحه سازمان گردشگری را ارائه دهد و این نهاد نیز باید تا پایان سال، لایحه را به شورا ارائه دهد و در حال حاضر کارگروه‌های تدوین این لایحه ایجاد شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: گردشگری شهرداری تهران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه گردشگری شهری در کنار بهبود و ارتقای دیگر شاخص‌های زیستی همچون طرح‌های زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و بهداشتی از مهم‌ترین وظایف مدیریت اجرایی شهرها در عصر حاضر محسوب می‌شود. در این میان موقعیت بسیار مناسب منطقه ۲۲، این امکان را برای مدیران فراهم کرده که با بهره‌گیری حداکثری از امکانات و با تکیه بر نگاه توسعه‌ای مدیریت شهری پایتخت در دوره ششم، زمینه رشد و توسعه حداکثری منطقه را فراهم کنند.

ظرفیت بالای گردشگری منطقه ۲۲

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و همجواری آن با نقاط دارای ظرفیت گردشگری گفت: شکل‌پذیری منطقه ۲۲ در شمال‌غرب پایتخت، نو پا بودن این منطقه و همچنین موقعیت جغرافیایی آن‌که از شمال به رشته کوه‌های البرز از شرق و غرب به روددره‌های کن و حریم روستاهای وردیج، واریش، سنگان و کشار محدود شده است پتانسیل گردشگری منطقه را افزایش داده است.

او اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی و گردشگری متنوع نظیر دریاچه مصنوعی شهدای خلیج‌فارس، بوستان فرامنطقه‌ای چیتگر، خرگوش دره، آبشار تهران و لتمال کن در این منطقه، آن را به‌عنوان قطب گردشگری جدیدی در پایتخت کشورمان مطرح کرده است که ضروری است این موقعیت و فرصت استراتژیک با تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز و طرح‌های عمران شهری، حداکثر بهره‌برداری را نه فقط برای ساکنان منطقه که برای پایتخت به‌دنبال داشته باشد.

نصرتی، بر بهره‌گیری از الگوهای نوین مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: بابه‌کارگیری تمامی امکانات و ابزار مورد نیاز در مسیر تحول و شکوفایی شهری، تلاش داریم از طریق فراهم‌سازی‌ شرایط زیست شهری مطلوب به نقطه قابل‌قبولی در توسعه صنعت گردشگری دست یابیم و با الگوی توسعه پایدار شهری، مشارکت و نقش‌پذیری شهروندان، فراتر از منطقه گام‌های بلند و پیوسته برداریم.

شهردار منطقه ۲۲ به امضای تفاهمنامه‌ با سازمان عمران مناطق شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای ارتقای سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی منطقه ۲۲ منعقد شد و پس از آن نیز نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه و انعقاد قراردادهای سال ۱۴۰۳ طی جلساتی با حضور مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

نصرتی افزود: با توجه به نگاه ویژه مدیریت شهری تهران به ساخت و راه‌اندازی زیرساخت‌های منطقه ۲۲ انعقاد این تفاهمنامه می‌تواند قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای برای مردم شهر تهران و ساکنان منطقه ۲۲ و گام بلندی در تکمیل زیرساختی این محدوده غربی تهران پس از سال‌ها باشد.

اختصاص بیش از ۹۰ درصد بودجه به طرح‌های عمرانی

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به ارزش و اهمیت آغاز و تکمیل پروژه‌های عمرانی در جدیدترین منطقه شهری تهران، درباره طرح‌ها و برنامه‌های ۱۴۰۳ شهرداری منطقه ۲۲ گفت: نزدیک به ۹۳درصد کل بودجه ۳۴۰۰میلیارد تومانی مصوب شورای اسلامی شهر تهران برای منطقه ۲۲در سال ۱۴۰۳، به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
نصرتی افزود: این مبلغ که چیزی بالغ بر ۳۱۶۰میلیارد تومان را شامل می‌شود به طرح‌های عمرانی شاخص منطقه از جمله احداث مقبره الشهدای دریاچه شهدای خلیج‌فارس (دریاچه چیتگر)، ساختمان مرکزی منطقه۲۲، ساخت ۲سرای محله، ساخت مجموعه ورزشی، ایستگاه آتش‌نشانی، پیاده‌روسازی‌، معبرسازی‌، آسفالت‌ریزی و نوسازی آسفالت، احداث انهار، احداث ۲ساختمان شهرداری ناحیه و تعدادی دیگر از اقدامات عمرانی در منطقه اختصاص می‌یابد.

او درباره دیگر طرح‌های اجرایی در منطقه نیز گفت: از مهم‌ترین اقدامات در منطقه می‌توان به ساخت ۴۷ کیلومتر معبر و شبکه‌های ارتباطی منطقه پس از سال‌ها اشاره کرد که اتفاق بسیار خوبی در منطقه خواهد بود. تلاش شهرداری منطقه این است که اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی مذکور تا پایان امسال ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان این منطقه را به همراه داشته باشد.

کد خبر 844935 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منطقه ۲۲ شهرداری دریاچه چیتگر

دیگر خبرها

  • برنامه مدون برای استانداردسازی اماکن گردشگری
  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد