Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از بازدید از مناطق زلزله زده در جنوب شرق این کشور گفت: «دولت ما همه امکانات خود را از همه سازمان‌ها برای کمک رسانی به کار می‌گیرد و امید داریم با تلاش‌هایی که انجام می‌گیرد، بتوانیم بازماندگان را نجات دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اردوغان افزود: «برای جان باختگان این زمین لرزه، رحمت الهی و برای مجروحان نیز شفا مسالت دارم و از همه تلاش‌های مردم و دولت در این خصوص تقدیر و تشکر می‌کنم.»

منابع خبری ترکیه از افزایش شمار جان باختگان و زخمی‌های زمین لرزه ۶/۸ ریشتری در شرق این کشور خبر می‌دهند. مرکز مدیریت بحران و اوضاع اضطراری وزارت کشور ترکیه، آخرین تعداد جان باختگان زمین لرزه شرق ترکیه را ۲۹ تن و شمار زخمی‌ها را ۱۴۶۶ تن اعلام کرد.

طی این مدت، ۴۶۲ پس لرزه روی داده است. نیرو‌های امدادی توانسته اند ۴۴ تن را از زیر آوار نجات دهند.

مرکز این زمین لرزه، بخش سیوریجه در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر الازیغ اعلام شده است. پس از زمین لرزه مذکور حدود صد پس لرزه نیز روی داد که شدت بزرگ‌ترین آن‌ها ۵/۴ ریشتر بود.

بر اساس آخرین خبر‌ها، فعالیت‌های نیرو‌های مرکز مدیریت بحران و نیرو‌های امدادرسانی برای نجات افرادی که در زیر آوار گرفتار شده اند به صورت گسترده ادامه دارد.

مقام‌های ترکیه‌ای اعلام کردند که با توجه به اینکه عملیات آواربرداری ساختمان‌های تخریب شده همچنان ادامه دارد، پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که بازهم بر شمار جان باختگان افزوده شود.

کودک پنج ساله‌ای که بر اثر زلزله روز گذشته در ترکیه زیر آوار باقی مانده بود، توسط امدادگران، زنده از زیر آوار خارج شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۲۱:۳۱ دقیقه خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زمین لرزه را در عمق ۱۳ کیلومتری زمین حوالی خوی اعلام کرده است.

این زلزله در برخی شهرهای آذربایجان شرقی به ویژه تبریز هم احساس شد.

 

دیگر خبرها

  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی/خسارتی گزارش نشده است
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر خوی را لرزاند