Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته روز شنبه لوموند به نقل از منابع آگاه خود، نیروهای شرکت روسی واگنر که شمار آنها در لیبی حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر هستند از سوی عربستان سعودی تأمین مالی می‌شوند.

واگنر یک شرکت خصوصی نظامی روسی است که ریاست آن را یک بازرگان روس بر عهده دارد و از نزدیک ترین افراد به دولت روسیه است.

این گزارش می‌افزاید، روسیه و ترکیه پس از موضوع سوریه در لیبی نیز در برابر هم قرار گرفتند و مسکو سعی دارد با تثبیت نفوذش در لیبی از آن به عنوان برگ برنده در برابر اروپا برای امتیاز گیری در موضوعات دو جانبه دیگر مانند موضوع اوکراین استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امارات، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا، آمریکا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج در غرب لیبی هستند.

پیش تر نیز روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته بود که عربستان سعودی تا کنون برای حمایت از خلیفه حفتر میلیون ها دلار به وی پرداخت کرده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای ناتو که با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور روی داد، با بحران سیاسی گسترده‌ای رو به روست و به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایر السراج» که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مقر آن در طرابلس است و دیگری دولت موقت در شرق لیبی که نخست وزیر آن «عبدالله الثنی» است و پارلمان طبرق و ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» از وی حمایت می‌کنند.

برچسب‌ها خلیفه حفتر عربستان سعودی لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر عربستان سعودی لیبی خلیفه حفتر عربستان سعودی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان

ستاره تیم فوتبال انصر عربستان به دنبال جدایی از این تیم است.

به گزارش مشرق، بعد از انتقال کریستیانو رونالدو به النصر عربستان بعد از جام جهانی ۲۰۲۲، در تابستان گذشته ستاره‌های مطرح دنیا با عقد قراردادهای سنگین راهی فوتبال عربستان شدند.

یکی از این بازیکن آیمریک لاپورت مدافع سابق منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا بود که بعد از فتح سه‌گانه با سیتیزن‌ها راهی عربستان شد و به تیم النصر پیوست. این در حالیست که حالا خبر رسیده این بازیکن به فکر ترک این کشور است.

با تایید بسیاری از رسانه‌های مطرح اسپانیایی مدافع تیم ملی اسپانیا در تلاش است تا در تابستان از النصر جدا شود و راهی کشور خود شود. گفتنی است مدیران النصر به دنبال حفظ او هستند اما در صورت جدایی وی آنها به سراغ خیمنز مدافع تیم اتلتیکو مادرید خواهند رفت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان
  • حمایت از سرمایه‌گذاران و اتباع روسی مقیم استان یزد
  • اقبال سیستم روسی «میر» در آفریقا
  • آلمان سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند
  • سعودی‌ها به دنبال خرید اینتر؛ مذاکرات با استیون ژانگ آغاز شد