Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده شدن پیشنهاد افزایش نرخ سود وام مسکن مهر برای متقاضیانی که مسکن مهر خود را تحویل نمی‌گیرند خبر داد و گفت: برخی متقاضیان مسکن مهر 4 سال است که واحد مسکونی آنها آماده است اما تحویل نمی‌گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب‌الله طاهرخانی با اشاره به اینکه طرحی از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن آماده شده است که دارندگان مسکن مهر برای دریافت واحدهای خود اقدام و واحدهای آنها تبدیل به فروش اقساطی شود، گفت: بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی در حال آماده کردن طرحی هستند که بر اساس آن نرخ سود وام مسکن مهر واحدهایی که متقاضیان آنها برای دریافت واحد مسکونی خود اقدام نمی‌کنند به 18 درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تأکید کرد: دلیل این اقدام برای این است که برخی دارندگان واحدهای مسکن مهر برای تحویل واحد مسکونی خود اقدام نمی‌کنند.

طاهرخانی ادامه داد: این اقدام یا به این دلیل است که آن واحد و یا آن فرد متقاضی درگیر دلالی است و می‌خواهد واحد مسکونی را فروخته و سپس شخص جایگزین را برای فروش اقساطی معرفی کند یا اینکه متقاضیان منتظر آغاز فصل تغییر و تحولات هستند این دو دلیل باعث شده تا برخی واحدهای مسکن مهر که از افتتاح آن بلوک‌ها 4 سال می‌گذرد هنوز برخی واحدها فروش اقساطی نشده باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، در شهر پرند این موضوع بیشتر است به طوری که مورد 59 واحدی داشتیم که 4 سال پیش افتتاح شده و چند واحد آن هنوز فروش اقساطی نشده است.

طاهرخانی با اشاره به اینکه 250 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید فروش اقساطی شده است، گفت: تا قبل از سال جدید 50 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید افتتاح خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط درجرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نماینده اداره کل راه و شهرسازی در شرق اصفهان در این آیین گفت: ۳۵ قطعه زمین در قالب پویش مهدوی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط در شهر حسن آباد و ۱۰۱ قطعه زمین نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر محمد آباد به متقاضیان واگذار شد.
اکبر محمدی گفت: با توجه به پیگیری این اداره اراضی مربوطه در شهر حسن آباد به مساحت ۱۷ هکتار واقع در محدوده شهری، پس از گذراندن مراحل کمیسیون‌های مربوطه و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده‌سازی در سه مرحله به تعداد ۱۱۰ پلاک قرعه‌کشی و به متقاضیان واگذار شده است.
وی افزود: همچنین در شهر محمد آباد نیز برای الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهری و عقد تفاهم‌نامه با شهرداری در خصوص آماده سازی و ارائه نقشه تفکیکی فاز یک و سیر مراحل کمسیون ماده ۵ نسبت به قرعه‌کشی پلاک‌های زمین اقدام شده است.
از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون در شهر نصرآباد ۶۰ پلاک، شهر محمد آباد ۱۸۰ پلاک، شهر نیک آباد ۸۵ پلاک و شهر حسن آباد ۱۳۰ پلاک به واجدین شرایط واگذار شده است.
شهرستان جرقویه با دارا بودن بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴ شهر و ۲۱ روستا است.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • تحویل ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط درجرقویه
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد