Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@23:12:46 GMT

قتل دوست صمیمی بعد از انتشار عکس

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۱۰۹۱

قتل دوست صمیمی بعد از انتشار عکس

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از سال 97 با کشف جسد جوانی افغانستانی به‌نام دلدار در جنوب تهران در دستور کار مأموران قرار گرفت. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد وی با ضربه‌های کارد به قتل رسیده و قاتل سر وی را از بدنش جدا کرده است. در ادامه مشخص شد که قتل توسط یکی از هم ولایتی‌های او به‌نام آرا صورت گرفته است و چند روز بعد متهم به قتل دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرا پس از دستگیری به جرمش اعتراف کرد و گفت: من و دلدار مدتی قبل برای پیدا کردن کار و کسب درآمد به ایران آمدیم. پس از مدتی محلی را برای زندگی‌مان اجاره کردیم. چند ماه پس از اینکه مشغول به‌کار شدیم دلدار یک گوشی هوشمند خرید و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام را در تلفنش نصب کرد. اما بعد از مدتی متوجه شدم او به‌دنبال انتشار عکس‌های مستهجن و غیراخلاقی دختران و زنان است. چندبار به او تذکر دادم اما توجهی نکرد تا آنکه برخی از دوستان مشترکمان که در جریان این کار بودند از من خواستند که به دلدار تذکر بدهم. روز حادثه به او گفتم که دست از انتشار عکس‌های مستهجن بردار که به یکباره با ضربات مشت و لگد به من حمله کرد و من برای دفاع از خودم با چاقویی که در جیبم داشتم ضربه‌ای به او زدم که متوجه شدم جانباخته است با اقرار صریح متهم او روانه زندان شد و صبح دیروز در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.در ابتدای این جلسه قاضی عنوان کرد که پدر مقتول به‌عنوان اولیای دم در دادگاه حضور ندارد اما درخواستش مبنی بر قصاص متهم را به‌صورت رسمی در اختیار ما قرار داده و نیازی به حضور ایشان نیست.

در ادامه قاضی از متهم پرسید که چرا سر مقتول را بریدی که وی پاسخ داد: من نمی‌خواستم سر دلدار را ببرم قصدم این بود که با چاقو خطی روی گردنش بیندازم تا او دیگر نتواند من را مورد ضرب و شتم قرار دهد. برادر قاتل هم که در این جلسه حضور داشت گفت: من و برادر کوچکم سال‌ها قبل پدر و مادرمان را از دست داده بودیم. پدرم پیش از مرگ او را به من سپرده بود و سفارش کرد مراقبش باشم پس از آنکه به ایران آمدیم احساس کردم برادرم دیگر بزرگ شده و نیازی به مراقبت من ندارد اما نمی‌دانستم قرار است چنین اتفاق تلخی در زندگی اش رقم بخورد.

پس از این اظهارات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شبکه اجتماعی قتل متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر

حرم شاه عبدالعظیم حسنی که محلی‌ها به آن شابدعظیم می‌گویند، یکی از حرم‌هایی است که در کنار احترام و اهمیت مذهبی، دارای سویه خاطره‌انگیز برای مردم ایران به‌خصوص اهالی ری و تهران است. این وجه حرم عبدالعظیم حسنی آنقدر قوی هست که می‌توان گفت بیش از سایر امامزادگان در ادبیات راه یافته و تصویرش در آثار سینمایی نیز آمده است. اهالی شهرری و تهران خاطره‌های بسیاری از این حرم دارند که با مناسک مذهبی مانند ایام محرم و صفر و همچنین اعیاد مذهبی و ملی گره خورده است.

همه چیز از یک خواب شروع شد

می‌گویند یکی از شیعیان شهرری خوابی دید. در این خواب رسول خدا درخت سیبی را به مرد شیعه نشان داد و خبر فوت یکی از نوادگانش را در آن مکان داد. حضرت در خواب به مرد شیعه گفتند که نواده ایشان باید زیر آن درخت سیب به خاک سپرده شود. مرد روز بعد به سراغ صاحب باغ رفت و خواست آنجا را بخرد اما صاحب باغ هم همین خواب را دیده بود و تصمیم داشت که باغ را وقف شیعیان کند. این باغ محل اولیه حرم عبدالعظیم حسنی بود. بعد از این روایتی از ساختمان ابتدایی حرم وجود ندارد. آمده است که در بنای نخستین این آرامگاه را محمد پسر زید داعی علوی در نیمه دوم قرن سوم هجری قمری برابر با با قرن نهم میلادی تعمیر اساسی کرد. درگاه اصلی ورودی آن که در شمال آرامگاه قرار دارد به فرمان پادشاهان خاندان بویه و سپس با تلاش مجدالملک قمی ساخته شد. تعمیر اساسی حرم در دوران آل بویه در بیشتر منابع آمده است. با این وجود از آنجا که معماری اصلی این بنا، شبیه به سبک دوران سلجوقی است و به همین دلیل احتمال می‌رود سلجوقیان نیز تغییرات اساسی در بنا ایجاد کرده باشند.

زیارتگاهی که مدفن آن حضرت شد

در روایات آمده است که جناب عبدالعظیم حسنی در زمان حیات خود روزها در سرداب محل زندگی‌اش مخفی بوده و به عبادت می‌پرداخته و تنها گاهی برای زیارت مرقدی که در نزدیکی سرداب بوده از محل اقامت خود بیرون می‌رفته است. ایشان پس از فوت در نزدیکی همین مقبره به خاک سپرده شده‌اند و بعد از مدتی دو مقبره در یک بنا قرار گرفته‌اند. آن‌طور که آمده است بر روی مقبر مطهر ایشان تا قرن‌ها ضریحی وجود نداشته است. اولین ضریح را شاه طهماسب صفوی برای این زیارتگاه وقف کرده است. ضریحی که صفویان برای حرم ساخته بودند، از جنس چوب بود. این ضریح چوبی تا زمان قاجار بدون تغییر باقی مانده بود. اما در آن زمان، ضریح حرم را با یک ضریح نقره‌ای جایگزین کردند. ضریح نقره‌ای حرم شاه عبدالعظیم در دوران ناصرالدین شاه مرمت شد.

صحن‌های حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

حرم شاه عبدالعظیم حسنی شامل ۵ صحن است که به شرح زیر هستند:

صحن شمالی یا عتیق که اکنون با نام امام حسن مجتبی (ع) شناخته می شود. صحن شمال غربی یا باغ طوطی که اکنون با نام صحن امام حسین شناخته می‌شود و شمال غربی حرم قرار گرفته و مدرسه امین‌السلطنه نیز در آن واقع شده است. صحن غربی یا ناصر ناصری یا صحن ولیعهدی که اکنون با نام صحن کاشانی شناخته می‌شود و در غرب حرم قرار گرفته است. صحن شمال شرقی یا باغچه علی جان که در شرق حرم قرار گرفته است. صحن جنوبی که به نام امامزاده حمزه مشهور است.






زهره هاشمی

دیگر خبرها

  • تو زیبایی
  • وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم
  • خودت دوست خودت باش: راز طلایی موفقیت (فیلم)
  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر
  • نازنین بیاتی و نگار فروزنده در یک قاب صمیمی
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • با تحریک خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه
  • با تحریک خانوم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه
  • جزئیات تازه از دومین جلسه دادگاه تتلو | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی
  • عکس/ نشست صمیمی رئیس جمهور با نخبگان پاکستانی