Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-20@00:30:23 GMT

جزئیاتی جدید از وام اجاره مسکن

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۱۱۰۸

معاون وزیر اقتصاد درباره وام مسکن به شرح جزئیاتی پرداخت.


به گزارش شریان نیوز،محمدعلی دهقان دهنوی در مورد طرح وام اجاره مسکن، اظهار داشت: بانک مرکزی با طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی برای وام اجاره موافقت نکرده و در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن، در حال کار روی این طرح است و به احتمال زیاد هم، نرخ سود ۱۸ درصدی را اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که سود ۱۸ درصدی برای مستاجران زیاد نیست، تصریح کرد: به هر حال «کاچی به از هیچی است» و می‌دانیم که به مستاجران فشار وارد می‌شود، اما در شرایط فعلی طرح خوبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تبدیل رهن به اجاره، بین ۳۰ تا ۳۶ درصد است؛ به این معنا که هر یک میلیون تومان، ۳۰ هزار تومان بوده و در مجموع یک سال، برای مستاجران ۳۶۰ هزار تومان تمام می‌شود؛ پس اگر مستاجر وام ۱۸ درصد به صورت سالانه بگیرد، بهتر از پرداخت اجاره با نرخ ۳۶ درصد است.

دهقان دهنوی تاکید کرد: اگر این وام قرض الحسنه بود و منابع ارزان قیمت پیدا می‌کردیم، طرح بسیار خوبی می‌شد؛ اما با توجه به اینکه منابع نداشتیم و می‌خواستیم از بازار این منابع را تامین کنیم؛ راهی جز این نبود که نرخ ۱۸ و یا حتی بیشتر بر آن اعمال شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد

راه اندازی سامانه خودنویس که یکی از اقدامات دولت سیزدهم در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن بوده نقش موثری در کاهش مدت زمان انعقاد قرارداد اجاره و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را دارد که همین امر خود  می‌تواند بازار را به سمت آرامش برساند.

از بهمن ماه که مشاوران املاک هم باید قراردادهای خود را در سامانه خودنویس ثبت کنند باعث شد که دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شود.

در همین رابطه جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: بازار اجاره مسکن همواره در سال گذشته با حضور دلالان و سوداگران با نوسان و افزایش قیمت روبرو بود که خوشبختانه با راه اندازی سامانه خودنویس بخش عمده ای از حضور این افراد در بازار مسکن کوتاه شد‌.

وی افزود: راه اندازی این سامانه توانست حضور مردم و مستاجران را در بازار اجاره تقویت کند و نمونه بارزی از مشارکت های مردمی در کنترل بازار مسکن به شمار می رود.

او تاکید کرد: ثبت قرارداد های مسکن خود نقش موثری در کنترل بازار اجاره دارد و مدت زمان ثبت قرارداد را به صورت چشم گیری کاهش داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • اجاره بها در استان مدیریت شود
  • جزئیاتی از سود ۳۰ درصدی سپرده بانکی و درآمد‌ثابت
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟