Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم هندبال کشورمان با کسب عنوان ششمی نوزدهمین دوره قهرمانی آسیا، ضعیف‌ترین جایگاه خود در طی ۱۰ سال اخیر را کسب کرد. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹ ورزشی والیبال|بسکتبال|هندبال نظرات - اخبار ورزشی -

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین دیدار خود در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا برابر امارات به میدان رفت و با شکست برابر این تیم با کسب عنوان ششم آسیا و بدون کسب سهمیه مسابقات جهانی مصر، به کار خود پایان داد تا حسرت جهانی شدن هندبال 8 ساله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حضور ایران در مسابقات جهانی به سال 2015 باز می‌گردد جایی که تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2014 در منامه بحرین در رده سوم ایستاد و راهی قطر شد. حالا هندبال کشورمان برای اینکه دوباره خود را در قامت یک تیم جهانی ببیند باید تا مسابقات جهانی 2023 صبر کند.

این بار لژیونرها هم آمدند

تیم ملی هندبال کشورمان حدود 6 هفته پس از پایان مسابقات انتخابی المپیک اردوهای آمادگی خود را با حضور بازیکنان داخلی در تهران آغاز کرد. سپس با حضور اکثر لژیونرها جهت برگزاری اردوی برون مرزی راهی قطر شد و دو بازی با تیم الاهلی قطر، یک بازی با تیم ملی این کشور فرصت مناسبی برای کادر فنی بود تا بازیکنان را محک بزند.

با تصمیم کادر فنی و فدراسیون تیم ملی اردویی یک هفته با تمام بازیکنان در ترکیه برگزار کرد که حاصل آن سه بازی دوستانه و سه پیروزی برابر تیم‌های باشگاهی ترکیه بود. (دو بازی تیم بشیکتاش ترکیه، یک بازی تیم بیکوز ترکیه)

نکته قابل توجه در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا حضور تمام لژیونرها در ترکیب تیم ملی و اردوی ترکیه بود چرا که پیش از این تیم ملی یا بازیکنان خود را به صورت کامل در اختیار نداشت و یا اینکه بازیکنان یک تا دو روز قبل از آغاز مسابقات وارد اردو می‌شدند و با سایر بازیکنان تمرین نکرده بودند.

میلاد مسائلی، یونس اناری، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا اورعی، علی مهدیزاده، علی رحیمی کازرونی، الله‌کرم استکی، سجاد استکی، افشین صادقی، مهران حسینی، مجتبی حیدرپور، محمدامین فرهادی، سیدعلیرضا موسوی، مجتبی کرمیان، سلامان بربط، محسن باباصفری، سعید حیدری‌راد و شاهو نصرتی؛ 18 بازیکن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بودند و علیرضا حبیبی نیز هدایت این تیم را بر عهده داشت.

هندبال ایران ناکام در برابر حریفان صاحب نام

تیم ملی هندبال کشورمان در دور نخست مسابقات قهرمانی آسیا با نیوزلند و بحرین همگروه بود. شاگردان حبیبی ابتدا مقابل حریف خود از اقیانوسیه یعنی نیوزلند 53 بر 21 پیروز شدند اما در گام دوم برابر حریف قدرتمند خود یعنی بحرین ( تیم نخست مسابقات انتخابی المپیک 2020) با وجود ارائه یک بازی قابل قبول،  22 بر 20 شکست خوردند و به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد.

ملی‌پوشان کشورمان در نخستین گام در دور دوم برابر کویت میزبان و در حضور 8 هزار تماشاگر با نتیجه 28 بر 24 به برتری رسیدند، دیداری که با توجه به حضور شیوخ عرب در سالن مسابقه و شیطنت اخیر کشورهای عربی و منطقه در بحث لیگ قهرمانان آسیا برای هندبالیست‌ها اهمیت داشت. در همین ایام بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با تحریک کشورهای عربی، ایران را کشوری نا امن برای میزبانی مسابقات فوتبال باشگاهی معرفی کرد و بازیکنان هندبال کشورمان با دلی آزرده از تصمیمات غیر منطقی AFC و در اثبات امنیت و همدلی مردم ایران با ادای احترام نظامی به پرچم جمهوری اسلامی ایران، سالن را مبهوت خود کردند؛ حرکتی که با وجود سکوت بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب بازتاب زیادی در فضای مجازی و در بین مردم ایران داشت.

شاگردان حبیبی با روحیه‌ای مضاعف از پیروزی برابر کویت، مقابل تیم چند ملیتی قطر و قدرت سال‌های اخیر قاره آسیا به میدان رفتند اما با وجود برتری 13 بر 11 در نیمه نخست، در پایان با نتیجه 31 بر 25 شکست خوردند تا کار صعود به دور نهایی به دیدار با کره جنوبی کشیده شود.

کره جنوبی در دور اول این رقابت‌ها با تیم‌های استرالیا و عربستان همگروه بود. این تیم برابر استرالیا با نتیجه 40 بر 20 به برتری رسید و با شکست 29 بر 27 مقابل عربستان به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد. کره‌ای‌ها در تقابل با قطر 34 بر 27 شکست خوردند سپس 34 بر 27 کویت را مغلوب کردند  تا از نظر تفاضل گل، در شرایط بهتری نسبت به ایران قرار بگیرند و تنها راه صعود ایران به دور بعد پیروزی برابر این تیم باشد.

تیم هندبال کره جنوبی پرافتخارترین تیم آسیا با 9 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز از ادوار گذشته این مسابقات در حالی برابر ایران به میدان رفت که طی 4 سال گذشته دو پیروزی و دو شکست مقابل ایران کسب کرده بود و آخرین دیدار دو تیم در کمتر از دو ماه گذشته در مسابقات انتخابی المپیک نیز با برتری 28 بر 27 ایران به پایان رسیده بود اما کره‌ای‌ها این‌بار با تساوی برابر شاگردان حبیبی ضمن کسب جواز حضور در مسابقات جهانی مصر،  راهی دور بعد مسابقات قهر مانی آسیا شدند و چیزی جز حسرت برای ایران باقی نگذاشتند.

با توجه ناکامی هندبال ایران برابر بحرین و قطر و تساوی برابر کره جنوبی باید گفت تیم ملی کشورمان در دیدار با حریفان اصلی خود در این مسابقات ناکام ماند تا باز هم نتوان مدعی شد که هندبال ایران جزو 4 تیم اول آسیا است.

چگونه پیروزی برابر کره جنوبی با تساوی عوض شد؟

پیش از دیدار تیم ملی برابر کره جنوبی پیش‌بینی در خصوص نتیجه بازی سخت بود و همه کارشناسان و کادر فنی معتقد بودند که کره جنوبی حریف دست و پا بسته‌ای برابر ایران نیست و همانطور هم که انتظار می‌رفت بازیکنان این تیم در جریان بازی و با جنگندگی ثابت کردند که حاضر به دست دادن نتیجه این دیدار نیستند.

هندبالیست‌های کشورمان در تمام طول مسابقه برتری نسبی خود را در زمین ثابت کردند و در طول مسابقه یا از حریف خود پیش بودند و یا بازی با تساوی دنبال می‌شد. البته در جریان این دیدار بازیکنان بارها فرصت‌های گلزنی را از دست دادند که همین مسئله در نتیجه دیدار بی‌تاثیر نبود و چه بسا اگر این توپ‌ها وارد دروازه شده بود، کار این دیدار به لحظات پایانی کشیده نمی‌شد.

کره‌ای‌ها چندین بار در طول بازی موفق شدند اختلاف 3-4 امتیازی با ایران را کم و بازی را به تساوی بکشند و با ادامه همین روند نیز در پایان نتیجه مطلوب را کسب کردند.آنچه در دقایق پایانی این دیدار نیز مشخص بود، افت شدید بدنی بازیکنان بود که به مصدومیت‌های آنها نیز باز می‌گشت. مجتبی کرمیان، مجتبی حیدرپور، علیرضا موسوی و الله‌کرم استکی با وجود مصدومیت وارد میدان شدند بعلاوه سجاد استکی نیز پس از مصدومیت در دیدار با کویت، با وجود تلاش کادر پزشکی به بازی با کره جنوبی نرسید.

کره‌ای ها با وجود برتری ایران، موفق شدند در دو دقیقه پایانی و در زمانی که یک بازیکن ایران اخراج و بازیکن دیگر کارت قرمز دریافت کرده بود، از فرصت طلایی پیش روی خود حداکثر استفاده را ببرند و بازی باخته را با تساوی عوض کنند تا حسرت فرصت‌هایی که بازیکنان به راحتی از دست دادند، بر دل هندبال ایران بماند.

مردان بی انگیره برابر امارات/ سقوط یک پله‌ای در آسیا

پس از تساوی تلخ ایران برابر کره جنوبی و از دست رفتن سهمیه مسابقات جهانی، شاگردان حبیبی برای کسب عنوان پنجم برابر امارات به میدان رفتند. هندبالیست‌های کشورمان در این دیدار با حداقل انگیزه و روحیه به میدان رفتند و در نهایت با نتیجه 29 بر 26 شکست خوردند تا پرونده ایران در نوزدهمین مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با عنوان ششم و ضعیف‌ترین جایگاه از سال 2010 به بعد، بسته شود.

جدول رده‌بندی ایران در ادواری که در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حضور داشته، به شرح زیر است:

رده هشتم، پکن چین، سال 1989

رده یازدهم، هیروشیما ژاپن، سال1991

رده نهم، منامه بحرین، سال 1993

رده پنجم،کوماموتو کره جنوبی، سال 2000

رده پنجم، اصفهان ایران، سال 2002

رده هفتم، دوحه قطر، سال 2004

رده چهارم، بانکوک تایلند، سال 2006

رده چهارم، اصفهان ایران، سال 2008

رده هفتم، بیروت لبنان، سال 2010

رده پنجم، جده عربستان، سال2012

 رده سوم، منامه بحرین، سال 2014 ( صعود به مسابقات جهانی قطر)

رده پنجم، منامه بحرین، سال 2016

رده پنجم، سئول کره جنوبی  سال 2018

رده ششم، کویت، سال 2020

خداحافظی با نسل طلایی؟

جمع حاضر در تیم ملی هندبال کشورمان به جز چند بازیکنی که طی این سال‌ها از تیم ملی کنار رفتند، نسل طلایی هندبال ایران بودند که بعد از مدت‌ها با همدلی و بدون حواشی کنار هم جمع شدند تا حماسه‌ای را برای هندبال ایران رقم بزنند اما این طلایی‌ها در رسیدن به آرزوهای این سال‌های خود ناکام ماندند و بعد از اولین حضور ایران در مسابقات جهانی که به سالل 2015 باز می‌گردد، برای سومین دوره پیاپی باید مسابقات جهانی را از پای تلویزیون ببینند. با توجه به سن بازیکنان حاضر در تیم ملی شاید بیشتر آنها را در ادوار بعدی مسابقات قهرمانی آسیا در پیراهن تیم ملی نبینیم. همانطور که الله کرم استکی بعد از پایان این مسابقات از تیم ملی خداحافظی کرد.

مطمئنا حضور در مسابقات جهانی برای بازیکنان هندبال ایران یک فرصت استثنایی بود و زمینه حضور آنها در لیگ‌های معتبر دنیا را فراهم می‎کرد، اتفاقی که بعد از مسابقات جهانی قطر برای بازیکنان ایران افتاد و آنها را به دنیا معرفی و روانه اروپا کرد.

بعلاوه حضور در مسابقات جهانی از نظر داخلی نیز تاثیر زیادی بر هندبال ایران داشت و در شرایطی که فدراسیون هندبال با بودجه محدودی از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک رو به رو است، رفتن به مسابقات جهانی دریچه‌ای بود تا نگاه ویژه‌تری از سوی مسئولین به این رشته صورت گیرد و سیر صعودی این رشته با حمایت‌های گسترده‌تر از سوی مسئولین آغاز شود. در کنار آن فدراسیون می‌توانست به حضور اسپانسرها و بخش خصوصی در هندبال امیدوار تر باشد و با توجه بیشتر رسانه‌ها به این ورزش، از فرصت پیش رو حداکثر بهره را ببرد.

ماجرای وایلد کارت دوباره آغاز می‌شود؟

پس از پایان هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در منامه بحرین و کسب جایگاه پنجم ایران در مسابقات جهانی بحث‌های زیادی در خصوص تعلق وایلد کارت به ایران برای شرکت در مسابقات جهانی فرانسه مطرح شد و ابوالحسن مهدوی، رئیس وقت فدراسیون مکاتبات و جلسات خود را حسن مصطفی، رئیس فدراسیون جهانی هندبال آغاز کرد اما در نهایت  وایلد کارت به نروژ رسید.

پایان هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در کره جنوبی و پنجمی ایران در این مسابقات نیز با تلاش مسئولان فدراسیون برای دریافت وایلد کارت همراه بود. علیرضا رحیمی، رئیس سابق فدراسیون هندبال در آن زمان صحبت‌ها و مذاکراتی با فدراسیون آسیا برای حمایت و دریافت این سهمیه انجام داد و اما در نهایت فدراسیون جهانی ژاپن را با وایلد کارت راهی مسابقات جهانی کرد.

حالا باید دید این بار هم فدراسیون با وجود کسب رده ششم آسیا به دنبال وایلد کارت خواهد بود یا خیر؟

الله‌کرم استکی از تیم ملی هندبال خداحافظی کردهندبال قهرمانی آسیا| تساوی ایران مقابل کره‌جنوبی/ ملی‌پوشان سهمیه جهانی را از دست دادندمسائلی: انگیزه ما جهانی شدن و تزریق خون تازه در رگ‌های هندبال ایران استتقدیر سردار جلالی از اقدام ملی‌پوشان هندبال

 

انتهای پیام/

R7890/P/S3,31/CT6 واژه های کاربردی مرتبط هندبال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هندبال هندبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جرائم رانندگی حادثه‌ساز ۵ برابر می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا جزئیاتی از افزایش جریمه تخلفات حادثه ساز در سال جدید را اعلام کرد.

حسینی گفت: هدف اصلی از افزایش جرائم بازدارندگی است بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هرساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در ۶ سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.

وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم، ولی مجدداً از ۹۷ تا کنون شاهد روند صعودی بودیم.

حسینی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عمل انسانی است راننده به قوانین و مقررات توجه نمی‌کند و با تخلف جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: با توجه به عدد کل تخلفات و تصادفات که تحلیل کردیم بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح شدند.

حسینی درباره میزان افزایش جرایم گفت: بخشی از جرائم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود. همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گران ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است و ان شاءالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازیکن جوان هندبال ساحلی ایران به همراه ستارگان جهان در المپیک پاریس
  • نرخ جرائم رانندگی حادثه‌ساز ۵ برابر می‌شود
  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • هندبالیست ساحلی جوان ایران در تیم منتخب المپیک بازی می کند
  • هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه
  • خوب و بد هندبال ایران در سال 1402 از نگاه پاکدل
  • خوب و بد هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ از نگاه پاکدل
  • آمادگی شیراز برای میزبانی از رقابت های آسیایی هندبال
  • حلالی: چمن مصنوعی ترکمنستان استاندارد‌های لازم را دارد