Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای به تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۸ اعلام کرد هرگونه فعالیت در زمینه «صوت و تصویر فراگیر» صرفاً در صورت اخذ مجوز از صداوسیما مجاز است. در متن این بخشنامه چنین آمده است: «با عنایت به نظریه تفسیری مورخ ۱۳۷۹/۷/۱۰ شورای نگهبان ذیل اصول ۴۴ و ۱۷۵ قانون اساسی و ابلاغیه مقام معظم رهبری مدظله العالی مورخ ۱۳۹۴/۶/۲۲ خطاب به رئیس جمهور محترم، مبنی بر اینکه مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصراّ بر عهده سازمان صدا و سیما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضروری است مراجع قضایی و ستادی قوه قضاییه هرگونه استعلام درباره صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را از حیث پروانه فعالیت، مققرات و موضوعات مرتبط از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عمل آورند. بدیهی است، هر گونه فعالیت در این زمینه بدون مجوز آن سازمان غیر مجاز است.»
 
اکنون مشخص شده حجت الاسلام حسن روحانی به بخشنامه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی واکنشی نشان داد و در نامه‌ای تصمیم گیری در این زمینه را که رهبری به او ابلاغ کرده بوده، به تصمیم شورای عالی فضای مجازی مرتبط خوانده است. در متن نامه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس قوه قضاییه به تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۸ یعنی دو روز پس از صدور بخشنامه، چنین آمده است:
  «جناب آقای اسماعیلی
رئیس محترم حوزه ریاست قوه قضائیه
سلام علیکم
بخشنامه شماره ۹۰۰/۱۷۸۲۳۹/۱۰۰ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ریاست محترم قوه قضائیه با موضوع «مسئولیت صداوسیما در خصوص صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن» به استحضار ریاست محترم جموری رسید، پی نوشت فرمودند:

«حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی رئیس محترم قوه قضاییه   سلام علیکم   احتراماً این گونه امور مرتبط به شورای عالی فضای مجازی است.»

مراتب برای استحضار ریاست محترم قوه قضاییه اعلام می‌شود.   محمود واعظی»

به نظر می‌رسد در سطوح بالای تصمیم گیری کشور درباره متولی صوت و تصویر در فضای مجازی و همچنین مبحث صوت و تصویر فراگیر، مباحث در جریان است و باید در روز‌ها و هفته‌ها و ماه‌های آینده دید این حوزه چه سمت و سویی خواهد یافت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی حجت الاسلام رئیسی سازمان صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا

اسناد و تفاهم‌نامه هیئت‌های عالی ایران و سریلانکا در زمینه‌های فرهنگی، سینمایی، گردشگری و علمی‌و فناوری در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا، اسناد و تفاهم‌نامه هیئت‌های عالی ایران و سریلانکا در زمینه‌های فرهنگی، سینمایی، گردشگری و علمی‌و فناوری در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

ظهر امروز نیز با حضور رئیس‌جمهور کشورمان، ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی رسماً افتتاح شد. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • (ویدیو) واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی‌حجابی
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان