Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعیت تلخ آن است که قرآن میدان دار گفتمان دینی رایج نیست و عمدتاً اخبار، نقلها، عرفان، فلسفه و گاه خواب و شعر! سکان دار دینداری اند. در این شرایط طبیعی است که «فهم قرآن» بخش مهمی از سبد فعالیت‌های یک فرد دغدغه‌مند دیندار را تشکیل ندهد.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو،

«فرصتی برای یک تغییر گفتمانی»

واقعیت تلخ آن است که قرآن میدان دار گفتمان دینی رایج نیست و عمدتاً اخبار، نقلها، عرفان، فلسفه و گاه خواب و شعر! سکان دار دینداری اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط طبیعی است که «فهم قرآن» بخش مهمی از سبد فعالیتهای یک فرد دغدغه مند دیندار را تشکیل ندهد. برای جبران این مهجوریت ریشه دار و بازگشت به محوریت قرآن در دینداری، باید همت کرد و فهم قرآن را بطور جدی تر در برنامه خود بگنجانیم. در این راستا مؤسسه گفتمان قرآن و ولایت با پشتوانه 14 سال فعالیت آموزشی و پژوهشی تدبری، برای ترم زمستان «دوره دانشجویی تدبر در قرآن» ثبت نام به عمل می آورد. ثبت نام از طریق این لینک امکان پذیر است.

این دوره در سه مقطع «آشنایی»، «مهارتی-گفتمانی» و «تخصصی» برگزار می شود. مخاطب در آغاز برای «دوره آشنایی» ثبت نام می کند و در صورت علاقه مندی می تواند در مقاطع بعدی نیز شرکت نماید. دوره آشنایی یک ترم به طول می انجامد و مخاطب طی آن در فضایی تعاملی-کارگاهی با تدبر در قرآن و معارف تدبری چند سوره قرآن آشنایی پیدا می کند. در ادامه شرایط اجرایی دوره آشنایی ذکر می‌شود:

- شرایط متقاضیان: برادران/ دانشجویان (یا فارغ التحصیلان)/ متولدین ۱۳۶۸ به بعد

* طلاب سطح1 در صورت دارا بودن دیگر شرایط فوق نیز می توانند در این دوره ثبت نام کنند.

- شروع دوره: اواخر بهمن ماه 1398

- زمان های برگزاری:

یکشنبه‌‌ها، ۱۷ تا ۱۹ (شروع: ۲۷ بهمن، پایان: ۷ اردیبهشت)؛ دوشنبه‌ها، ۱۷ تا ۱۹ (شروع: ۲۸ بهمن، پایان: ۱ اردیبهشت)؛ پنجشنبه‌ها، ۱۵ تا ۱۷ (شروع: ۲۴ بهمن، پایان: ۴ اردیبهشت)؛ پنجشنبه‌ها، ۱۷ تا ۱۹ (شروع: ۲۴ بهمن، پایان: ۴ اردیبهشت).

- تعداد جلسات: 7 جلسه 2 ساعته

- مکان برگزاری: تهران، خ انقلاب اسلامی، خ وصال شیرازی، ک شهید شمس، پ۳۱، مؤسسه گفتمان قرآن و ولایت

- ثبت نام و توضیحات تکمیلی از این طریق (tadabor.ir/nokhbegani)

برای آگاهی از اطلاعیه‌های دوره های تدبر در قران دانشجویی مؤسسه گفتمان قرآن و ولایت می‌توانید به صفحات مجازی ما بپیوندید:

ble.im/tadabor_ir

sapp.ir/tadaborir

t.me/tadabor_ir

instagram.com/tadabor_ir

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تفسیر قرآن کریم فهم و تدبر در قرآن آموزش قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت‌نام برای شرکت در بیست و چهارمین طرح دوره تخصصی حفظ تخصص قرآن که از سوی مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت (ع) در حال برگزاری است.

این دوره به صورت یکساله و دوساله به همراه آموزش تجوید و مفاهیم قرآن به دو شکل حضوری و غیرحضوری برگزار شده و علاقه‌مندان به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند با شماره تلفن ۷۷۸۸۲۹۶۵ تماس گرفته یا به شماره ۰۹۱۲۷۲۳۴۶۳۶ پیامک ارسال کنند.

پس انجام ثبت‌نام، مصاحبه از متقاضیان همزمان با آغاز تیرماه با حفظ اجزای اعلام شده در آئین‌نامه رسمی این دوره به صورت سراسری در شعب تخصصی استان‌ها صورت گرفته و منتخبان نوجوان دختر و پسر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مرکز تخصصی بانوان تهران، مؤسسه جامعة‌القرآن در تهرانپارس، جنب متروی شهید باقری واقع شده است.

کد خبر 6085511 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید