Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@14:52:36 GMT

کشف ۵۱۶ تن موادمخدر و دستگیری ۳۲۴ هزار قاچاقچی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۱۶۴۳

کشف ۵۱۶ تن موادمخدر و دستگیری ۳۲۴ هزار قاچاقچی

به گزارش «تابناک»، ناصر اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره میزان کشفیات مواد مخدر سال جاری نسبت به سال گذشته بیان کرد: مجموع کشفیات ۹ ماهه سال جاری ۷۱۶ تن و ۵۳۵ کیلوگرم است که نسبت به سال گذشته با رشد حدود ۱۷ درصدی همراه بوده است. ۸۰ درصد از مجموع این کشفیات مربوط به تریاک، ۲ درصد هروئین،‌ ۹ درصد حشیش، ۳ درصد مورفین،‌ ۲ درصد شیشه و ۴ درصد سایر مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات‌های درگیری ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۵۷ درصدی همراه بوده است، گفت: طی ۹ ماه سال جاری ۱۵۸۷ باند متلاشی و ۱۳ هزار و ۸۷۶ دستگاه خودرو توقیف شده است که نسبت به سال گذشته با رشد پنج درصدی همراه بوده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: میزان کشفیات سلاح و مهمات در ۹ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است این درحالیست که تعداد شهدا نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۸۳ درصد کاهش یافته است، به طوری که طی ۹ ماهه سال جاری تعداد شهدای حوزه مبارزه با مواد مخدر دو نفر اعلام شد اما این آمار در سال گذشته ۱۲ نفر بود، که علت این موضوع به دلیل آن است که نیروهای مقابله‌ای اقدامات خود را حرفه‌ای کرده‌اند و این موضوع منجر به کاهش تعداد شهدای حوزه مبارزه با مواد مخدر شده است.

به گفته اصلانی، مجموع دستگیری‌های سال جاری ۳۲۳ هزار و ۹۹۵ نفر بوده است که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است. این دستگیری‌ها شامل قاچاقچیان، خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا افزایش کشفیات مواد مخدر به معنای موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر است؟ توضیح داد: باتوجه به خشکسالی کشور افغانستان و به دنبال آن آفت‌زدگی زمین‌های آن طی سال گذشته، تولید و کشت مواد مخدر کاهش یافت ولی کشفیات و شبکه‌ها و باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر روند افزایشی دارد که از مجموع کشفیات ۷۵ درصد مربوط به شرق و حاشیه شرق کشور بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نحوه کشف نیز ۷۴ درصد اطلاعاتی بوده است که این توفیق حاکی از برنامه ریزی اصولی و فعالیتهای مضاعف و اقدامات جهادی و حرفه‌ای نیروهای مقابل کننده در برخورد با قاچاقچیان در سال جاری بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عبدالحسین مجدمی اکبر طبری اجلاس داووس عباس تبریزیان طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه مبارزه با مواد مخدر قاچاق مواد مخدر قاچاقچیان مخدر شیشه هروئین دستگیری عبدالحسین مجدمی اکبر طبری اجلاس داووس عباس تبریزیان طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر

رئیس پلیس پیشگیری مازندران از افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر توسط ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در فروردین ماه خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه استان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی با انجام طرح‌های عملیاتی و هدفمند در فروردین سال جاری موفق به  دستگیری 297 خرده فروش مواد مخدر شدند.

وی با اشاره به افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر افزود: در این مدت با تلاش همکاران در کلانتری و پاسگاه‌ها بیش از 27کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح مازندران از این افراد کشف و ضبط شد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون شاهد افزایش 38درصدی دستگیری معتاد متجاهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم، از شهروندان خواست در راستای ارتقای امنیت اجتماعی محلات خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک و فعالیت مجرمانه سوداگران مرگ، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در ابهر
  • کشف ۳۹ کیلو تریاک از منزل یک قاچاقچی در فردوسیه شهریار
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • زوج قاچاقچی با ۱۷ کیلو شیشه و هروئین دستگیر شدند