Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت:برای توسعه مدارس غیردولتی باید برخی املاک مازاد آموزشی برای تأسیس این مدارس در اختیار مؤسسین قرار گیرد.

مجتبی زینیوند روز گذشته(پنجم بهمن ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، اظهار کرد: آنجایی که مطابق برنامه ششم توسعه تعداد ۱۵ درصد دانش آموزان باید تحت پوشش مدارس غیر انتفاعی قرار بگیرند، لازم است آموزش و پرورش استان‌ها برای تحقق این امر برنامه مدونی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور افزود: در حال حاضر میانگین حضور دانش آموزان در مدارس غیر دولتی در کشور ۱۱.۸۳ درصد و این آمار در استان هرمزگان حدود ۱۰ درصد است.
زینی وند تحقق این امر را داشتن برنامه ریزی و قرار دادن مشوق هایی برای تأسیس مدارس غیردولتی دانست و عنوان کرد:  بخشی از کار درون سازمانی است که ادارات آموزش و پرورش باید ذهنیت جامعه را درمورد مدارس غیر دولتی روشن سازند وشرایطی را فراهم سازند تا روند آموزشی و پرورشی این مدارس بیش ازپیش ارتقاء یابد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور ادامه داد: برای توسعه مدارس غیردولتی باید برخی املاک مازاد آموزشی برای تأسیس این مدارس در اختیار مؤسسین قرار گیرد و نیز تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار داد. که در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه های عضو شورای آموزش وپرورش است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزشی - توجیهی رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود.

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کار ویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، گفت: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و گفت: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می‌شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است.

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتماً به بحث اردوهای دانش‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌آموزی باشد.

کد خبر 6081832 علی قدمی

دیگر خبرها

  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی