Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@09:22:01 GMT

کشف ۵۱۶ تن موادمخدر و دستگیری ۳۲۴ هزار قاچاقچی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۱۷۷۶

کشف ۵۱۶ تن موادمخدر و دستگیری ۳۲۴ هزار قاچاقچی

ساعت24 - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

ناصر اصلانی ،‌ درباره میزان کشفیات مواد مخدر سال جاری نسبت به سال گذشته بیان کرد: مجموع کشفیات ۹ ماهه سال جاری ۷۱۶ تن و ۵۳۵ کیلوگرم است که نسبت به سال گذشته با رشد حدود ۱۷ درصدی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۰ درصد از مجموع این کشفیات مربوط به تریاک، ۲ درصد هروئین،‌ ۹ درصد حشیش، ۳ درصد مورفین،‌ ۲ درصد شیشه و ۴ درصد سایر مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه عملیات‌های درگیری ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۵۷ درصدی همراه بوده است، گفت: طی ۹ ماه سال جاری ۱۵۸۷ باند متلاشی و ۱۳ هزار و ۸۷۶ دستگاه خودرو توقیف شده است که نسبت به سال گذشته با رشد پنج درصدی همراه بوده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: میزان کشفیات سلاح و مهمات در ۹ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است این درحالیست که تعداد شهدا نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۸۳ درصد کاهش یافته است، به طوری که طی ۹ ماهه سال جاری تعداد شهدای حوزه مبارزه با مواد مخدر دو نفر اعلام شد اما این آمار در سال گذشته ۱۲ نفر بود، که علت این موضوع به دلیل آن است که نیروهای مقابله‌ای اقدامات خود را حرفه‌ای کرده‌اند و این موضوع منجر به کاهش تعداد شهدای حوزه مبارزه با مواد مخدر شده است.

به گفته اصلانی، مجموع دستگیری‌های سال جاری ۳۲۳ هزار و ۹۹۵ نفر بوده است که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است. این دستگیری‌ها شامل قاچاقچیان، خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا افزایش کشفیات مواد مخدر به معنای موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر است؟ توضیح داد: باتوجه به خشکسالی کشور افغانستان و به دنبال آن آفت‌زدگی زمین‌های آن طی سال گذشته، تولید و کشت مواد مخدر کاهش یافت ولی کشفیات و شبکه‌ها و باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر روند افزایشی دارد که از مجموع کشفیات ۷۵ درصد مربوط به شرق و حاشیه شرق کشور بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نحوه کشف نیز ۷۴ درصد اطلاعاتی بوده است که این توفیق حاکی از برنامه ریزی اصولی و فعالیتهای مضاعف و اقدامات جهادی و حرفه‌ای نیروهای مقابل کننده در برخورد با قاچاقچیان در سال جاری بوده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دستگیری مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ پایتخت/ کشف ۲۲ کیلو شیشه

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری یکی از قاچاقچیان اصلی تهیه و توزیع شیشه در تهران خبر داد و گفت: در این عملیات متهم متواری تحت تعقیب دستگیر و از مخفیگاه وی ۲۲کیلوگرم شیشه کشف شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اظهار کرد: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و روانگردان در تهران، ماموران عملیات ویژه این پلیس با انجام اقدامات پلیسی گسترده دریافتند، یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر که از محکومان تحت تعقیب است به بهانه کرونا از زندان مرخصی و دیگر به زندان مراجعه نکرده است  و با تشکیل یک باند اقدام به توزیع گسترده مواد مخدر در جنوب پایتخت می کند.

وی افزود: از همین رو  با گسترش چتر اطلاعاتی مخفیگاه متهم شناسایی و تردد متهم تحت کنترل در آمد و مشخص شد که خبر دریافتی صحت داشته و تعدادی افراد مشکوک به مخفیگاه متهم در حال تردد هستند. 

انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر/کشف 3 تن تریاک و مهمات جنگی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان  22کیلوگرم شیشه کشف شد.

سرهنگ باباپور از موفقیت کامل ماموران در انجام  این عملیات خبر داد و ابراز داشت : متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با دستگیری متهم که از قاچاقچیان و از اعضای اصلی توزیع مواد مخدر در جنوب پایتخت بود بسترهای آلودگی جوانان به اعتیاد و مواد مخدر کمتر و کمتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری سوداگر مرگ و کشف بیش از ۴ کیلو گرم مواد مخدر در دلفان
  • سرشبکه قاچاق موادمخدر در زاهدان دستگیر شد
  • دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • کشف بیش از ۶۸۰۰ قرص مخدر از خانه یک قاچاقچی در قزوین
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • دستگیری ۴۵ مجرم با اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در نوروز
  • دستگیری قاچاقچی اصلی شیشه در تهران/کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ پایتخت/ کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک