Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@06:02:47 GMT

توسعه هلیلان در انتظار عمل مسئولان به وعده‌ها

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۱۸۰۷

توسعه هلیلان در انتظار عمل مسئولان به وعده‌ها

مردمان شهرستان تازه تأسیس هلیلان که در دوران گذار از بخش به شهرستان‌اند انتظار آن را دارند که با اختصاص اعتبارات ویژه و عمل به وعده‌های گذشته روند توسعه این شهرستان تسریع یابد. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛  هلیلان (لکی: هلیران) یکی از شهرستان‌های استان ایلامدر غرب ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم هلیلان از تیره لکهستند و به زبان لکیسخن می‌گویندبخش هلیلان در مرز استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان واقع‌شده است.

از زیبایی‌های این منطقه می‌توان به رودخانه سیمره، تنگه شیرز، تنگه تیر، قلعه سام، پل‌دختر و پسر، قبرستان تاریخی بان لکان، قبرستان‌های سه‌گانه روستای مهدیه و بقعه امامزاده محمد در نزدیکی بخش هلیلان اشاره کرد.

هلیلان در جلسه هیئت‌وزیران به تاریخ 8 دی 1398 بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری - مصوب 1362- به «شهرستان هلیلان در استان ایلام» تغییر نام داد و یازدهمین شهرستان استان ایلام شد. شهرستان تازه تأسیس هلیلان که هنوز چله آن به اتمام نرسیده است و فعلاً در تابعیت شهرستان چرد‌اول است با وعده‌های مختلف در حوزه طرح‌های عمرانی مواجه بوده است که این وعده‌ها در لیست وعده‌های در دست اقدام وکما‌کان شهروندان هلیلانی در انتظار کلنگ‌زنی، بهره‌برداری و تاثیر‌گذاری بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار این شهرستان تازه تاسیس لحظه شماری می‌کنند.

شهروندان هیلانی در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام ضمن تشکر از زحمات مسئولان برای ارتقای این بخش به شهرستان مدعی هستند، شهرستان شدن بدون زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی چیزی جزء نصب یک تابلو نیست و انتظار آنان این است که وعده‌های داده شده تحقق‌یابد و پروسه شهرستان شدن موجب فراموشی وعده‌ها نشود.

الیاس فتاحی در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام با اشاره به مزایای شهرستان شدن هلیلان اظهار داشت: طرح‌های زیربنایی و ماندگاری در بخش هلیلان در دست اجراست که با شهرستان شدن این منطقه و بهره‌برداری از آن‌ها چهره محرومیت را از این منطقه پاک می‌کند.

وی سه پروژه مهم در هلیلان را اجرای طرح گلخانه‌ای، طرح 500 هکتاری باغ‌های زیتون و ایجاد پتروشیمی عنوان کرد و افزود: در سفر سال گذشته استاندار ایلام به هلیلان بر توسعه راه‌ها و زیرساخت‌های هلیلان تأکید شد که تمام مصوبات سفر به اتمام رسیده و یا در حال انجام است که این سه پروژه نیز نقش مهمی بر توسعه و عمران و همچنین اشتغال‌زایی و عدم مهاجرت جوانان این دیار به شهرهای دیگر دارد.

هرمزگان| 58 دهستان تحت پوشش قرارگاه محرومیت زدایی سپاه قرار می‌گیرند1200 طرح زود بازده محرومیت زدایی در استان البرز اجرایی می‌شود + فیلممحرومیت زدایی و بسیج سازندگی در اولویت سپاه اصفهان است

فرماندار چرد‌اول یادآور شد: طرح گلخانه‌ای در 14 هکتار و با سرمایه‌گذاری 140 میلیارد ریالی توسط سازمان اقتصادی کوثر و درزمینهٔ تولید سیفی جات یک کلاس آموزشی برای جوانان و رونق تولید محصولات کشاورزی منطقه است و زمینهٔ اشتغال تعداد زیادی از جوانان را فراهم می‌کند، هم‌اکنون این طرح در حال ساخت بوده و جوانان جویای کار در آن مشغول بکار و زمینه امرارمعاش تعدادی از خانوارهای هلیلانی را فراهم آورده است.

فتاحی دیگر پروژه‌های مهم در دست اجرای منطقه هلیلان را طرح 500 هکتاری توسعه باغ‌های زیتون توسط بنیاد مستضعفان و همچنین کلنگ ساخت پتروشیمی ذکر کرد و گفت: ساخت پتروشیمی در هلیلان تحقق یک خدمت ماندگار توسط دولت در این منطقه محروم است و به‌طورقطع زمینهٔ اشتغال جوانان این بخش و حتی سایر مناطق استان را فراهم می‌کند و امیدواریم در دهه فجر کلنگ ساخت آن به زمین زده شود.

وی تأکید کرد: توسعه راه‌ها نقش مهمی در رفع محرومیت هلیلان دارد، در این راستا کارهای مهمی به‌ویژه در حوزه روکش آسفالت دهستان زردلان انجام‌شده و ادامه این برنامه از روستای سرچم در بخش هلیلان تا روستای پیاز آباد مرکز دهستان در دستور کار است.

فرماندار چرداول با اشاره به طرح راه‌سازی جاده تنگ تیر زردلان اضافه کرد: این پروژه به طول 13 کیلومتر و با اعتبار 120 میلیارد ریال مقدمات آن شروع‌شده و در مرحله خاک‌برداری و پل‌سازی است و با اتمام آن مناطق سردسیر و گرمسیر منطقه زردلان را به یکدیگر متصل می‌کند.

فتاحی در خصوص پل جزمان و اهمیت این پل در تردد مردم دهستان زردلان به بخش هلیلان و مرکز شهرستان و استان گفت: این پل قدمت زیادی دارد و در سال‌های گذشته با بارش‌های باران و بروز سیل تخریب و همواره به‌صورت موقت ترمیم می‌شد که ساخت پل جدید در این رودخانه از خواسته‌های مردم بود که برای این پروژه نیز 60 میلیارد ریال اختصاص و در حال ساخت است و سال آینده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و تردد برای بیش از 7 هزار نفر مردم را به سهولت فراهم می‌کند.

فرماندار چرد‌اول در خصوص پروژه بهداشتی در هلیلان گفت: ساخت 2 درمانگاه در شهر توحید و روستای پیاز آباد از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که مرکز بهداری توحید بااعتبار 30 میلیارد ریال تکمیل و تنها تجهیز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی باقی است.

فتاحی یادآور شد: درمانگاه روستای پیاز آباد مرکز دهستان زردلان پس از چند ماه توقف عملیات، ساخت آن دوباره آغازشده و هم‌اکنون از رشد فیزیکی 90 درصدی برخوردار است که تاکنون 30 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

تسنیم، تأسیسات زیربنایی امکاناتی هستند که به‌منظور رفع نیازها و مشکلات ساکنین یک منطقه اعم از شهری و روستایی به وجود می‌آیند و مجتمع‌های زیستی یک منطقه باید به آن‌ها مجهز شود تا بتواند روال زندگی و احتیاجات بخش‌های مختلف مثل بخش‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، کشاورزی، عمومی و مانند آن را تأمین نمایند. درواقع چنین تجهیزاتی علاوه بر آن‌که از احتیاجات اساسی یک جامعه محسوب می‌شوند، می‌تواند معیار سنجش توسعه آن از جهات مختلف هم به‌حساب آیند و این مهم برای شهرستان تازه تأسیس هلیلان حیاتی است چراکه شهرستان شدن بدون زیرساخت‌ها صرف یک عنوان بوده و امید است مسئولان و برنامه ریزان استان ایلام با اختصاص اعتبارات ویژه و تکمیل پروژه‌های عمرانی مانده از گذشته توسعه هلیلان را در برنامه خود داشته باشند.

انتهای پیام/891/ز

R7718/P/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزالله عباس پور در سال گذشته مبلغ ۴۲۹ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است و خوشبختانه با انتقال پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز غرب و از محل مالیات شرکت‌های بزرگ، مبالغ قابل توجهی به توسعه شهر‌ها و روستا‌های استان اختصاص می‌باید.   وی همچنین از وصول هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه با مشارکت مردم و اقدامات انجام‌شده، درآمد‌های مالیاتی استان محقق شده و این درآمد‌ها منبع اعتباری قابل توجهی را برای توسعه استان فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • انتظار جدی مردم از مسئولان امنیتی سیستان و بلوچستان
  • ۲۷۶ مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند
  • واگذاری ۲۷۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد ایلام
  • قدردانی مسئولان دماوند از هموطن فداکار در رودهن
  • جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، وظیفه مهم مسئولان
  • تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در حوزه مسکن اولویت مسئولان است
  • تداوم توسعه منطقه آزاد ماکو با تحقق وعده‌هایی از جنس عمران و آبادانی در سال ۱۴۰۳
  • تامین برق باغات روستای «سرریز» هورامان بعد از ۱۸ سال انتظار
  • ساخت شهرک خورشیدی در زمین دانشگاه آزاد دشتستان