Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا حلواگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به راه حل های عملیاتی ارتباط صنعت و دانشگاه، اظهار داشت: در اولین قدم، اگر در مسیری مشکلاتی وجود دارد هر بخش باید سهم خود را در این مسیر بیابد و مسائل درون بخشی خود را رفع کند.

وی ادامه داد: پیش از هر مساله ای پژوهشگاه ها باید اعتماد سازی کنند و روابط بین پژوهشگاه ها و صنایع را با انجام پروژه ها و دانش فنی عملی و ترمیم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فناوری پژوهشگاه شیمی با بیان اینکه ما باید متخصصی که زبان دانشگاه و صنعت را به خوبی بشناسد در مجموعه خود داشته باشیم، افزود: پژوهشگاه در دنیای آکادمیک فعالیت می کند و صنعت به فکر سود و زیان و سرمایه گذاری است، بنابراین برای ارتباط این دو فضای فکری متفاوت به یک فرد متخصص نیاز داریم.

حلواگر تصریح کرد: پژوهشگاه شیمی در مرحله اول این افراد متخصص را شناسایی کرده است که رابط های بین صنعت و دانشگاه هستند و به اصطلاح به آنها تِک بروکر (کسی که تکنولوژی را به فروش می رساند) می گویند به صورتی که تکنولوژی را بدون اینکه پژوهشگاه با صنعت در اراتباط باشد به صنایع معرفی می کند و در نهایت پژوهشگاه و صنعت برای فروش تکنولوژی قرارداد منعقد و معرف نیز سود خود را دریافت می کنند.

وی گفت: در گذشته بخش هایی برای ارتباط صنعت و دانشگاه در پژوهشگاه فعالیت می کرد که رزومه آنها مشخص بود زیرا این ساختارها بخشی از دانشگاه بوده که تنها زبان آکادمیک را می شناخت، بنابراین کسانی معرفی شدند که علم و زبان سرمایه داری را شناخته و موجب ارتباط دو مجموعه شدند، در نهایت توجه به این دو راه حل باعث اخذ قراردادهای بسیاری با صنایع شد و شرایط خوبی برای پژوهشگاه شیمی ایجاد کرده است.

حلواگر با اشاره به راه حل سوم، تصریح کرد: ساختار چابکی در پژوهشگاه ایجا شده و با کادر پژوهشگاه و بدنه هیات علمی که مجریان طرح هستند فاصله زیادی وجود ندارد به گونه ای بروکراسی بین بخشی بسیار کم شده است، بنابراین سیستم عملیاتی تر است و در نهایت اعلام نتیجه اجرایی شدن طرح یک ماه طول می کشد.

معاون فناوری پژوهشگاه شیمی در ادامه گفت: در سایر دانشگاه ها به دلیل ساختار عریض و طویلی که دارند معمولا پروسه های اداری به اندازه ای طولانی می شود که طرف صنعت از عقد قرار داد پشیمان می شود.

وی در توضیح راه حل چهارم عنوان کرد: پزوهشگاه هزینه های بالاسری را اصلاح کرده است، هر دانشگاه و پژوهشگاهی در هر پروژه برای خود هزینه بالا سری یا سود برمی دارد که با ایجاد ساختار معاونت فناوری ما این مبلغ را به حداقل رسانده ایم و حداقل مبلغ را در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پژوهشگاه شیمی دریافت رده و مابقی صرف خود پروژه می شود.

سنتز آنتی بیوتیک برای اولین بار در کشور

حلواگر با اشاره به قراردادهای اخیر پژوهشگاه عنوان کرد: پژوهشگاه در سنتز داروهای ضد سرطان در کشور پیشرو است و قراردادهای خوبی نیز با مراکز داروسازی منعقد شده و دانش فنی را در اختیار صنعت قرار داده ایم.

معاون فناوری پژوهشگاه شیمی گفت: همچنین این پژوهشگاه با همکاری یک شرکت کره ای داروهای آنتی بیوتیک را به تولید انبوه رسانده و در واقع آنتی بیوتیک ها را برای اولین بار در ایران سنتز کردیم، همچنین دانش فنی ۲۰ مورد مواد اولیه دارو که در سنتز نهایی دارو به کار رفته اند در پژوهشگاه عملیاتی شده است.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان فناوری پژوهشگاه شیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان فناوری پژوهشگاه شیمی شرکت دانش بنیان فناوری پژوهشگاه شیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره ماندگار فارس درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم شرقی پیشکسوت و استاد بازنشسته شیمی دانشگاه شیراز، مهرماه ۱۳۲۸ در خانواده‌ای مذهبی در شیراز متولد شد و پدرش از روحانیون خوشنام شیراز بود. وی دبستان و دبیرستان را در شیراز گذراند و سپس در دانشگاه تبریز پذیرفته شد و پس از اخذ مدرک کارشناسی از این دانشگاه برای گذراندن تحصیلات مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا راهی انگلستان شد.

شرقی پس از اتمام تحصیلات با هدف خدمت به هموطنان خود به ایران بازگشت و ابتدا در کرمانشاه و سپس در دانشگاه شیراز مشغول خدمت شد.

‌از این چهره علمی شاخص که جزو دانشمندان پر استناد کشور است بیش از ۲۹۰ مقاله ISI و سخنرانی‌های متعددی برجای مانده است و عنوان پژوهشگر برتر و استاد نمونه کشوری و محقق برتر جهان اسلام را نیز صاحب نمود.

بالغ بر ۲۵ دانشجوی دکترا و بش از ۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در محضر وی مدارج عالی علمی را کسب کرده و از او کتب فراوانی در زمینه‌های گوناگون علمی به خصوص شیمی برجای مانده و در دانشگاه دبیر هیأت ممیزی و در خارج از آن مجری پروژه‌های صنعتی گوناگونی بوده است.

پروفسور شرقی سال ۹۰ شیمیدان برجسته کشور و سال ۹۲ چهره ماندگار فارس و محقق برجسته جهان اسلام شد و نام این پژوهشگر و استاد نمونه دانشگاه شیراز و کشور که عضو انجمن علمی نیویورک، انجمن علمی شیمی آمریکا و انجمن علمی شیمی و مهندسی شیمی ایران بود از سال ۲۰۰۲ در فهرست دانشمندان جهان در نمایه مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) قرار گرفت.

سرانجام این چهره شاخص بین‌المللی علم شیمی و پژوهشگر برجسته جهان اسلام که به گفته همراهان و دوستان وی هیچگاه لبخند از لبانش محو نمی‌شد دیروز جمعه ۲۵ فروردین در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع و خاکسپاری این چهره شاخص علمی شیراز و کشور از ساعت ۹ صبح فردا یکشنبه در مسجد دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

کد خبر 6076638

دیگر خبرها

  • ارتباط با صنعت؛ پر ادعا اما بی‌سازوکار/ وزارت علوم از متخصصین در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند
  • ارتباط با صنعت؛ پر ادعا اما بی‌ساز و کار/ وزارت علوم از متخصصین در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند
  • حمایت یک میلیاردی از کسب‌وکارهای دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر
  • امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت فراهم شد
  • حمایت از کسب و کار‌هایی با سطح بلوغ فناوری سه یا بالاتر 
  • حمایت یک میلیارد تومانی از کسب و کار‌های دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر
  • امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت فراهم شد/ پنج بانک به شبکه پیوستند
  • اختصاص یک میلیارد تومان به کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی
  • چهره ماندگار فارس درگذشت
  • جلب اعتماد صنایع مهم‌ترین مشکل پژوهشگران است/ تسهیل استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مرتبط با صنعت