Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@07:41:01 GMT

کدام میلیاردرها در دوره ترامپ برد کردند؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۱۹۴۸

آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ از زمان کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ همواره بر افزایش ثروت آمریکا تاکید کرده است. این درست است که برخی از شهروندان آمریکایی کاملا ثروتمندتر شده اند و شاخص بورس در نیویورک ۴۷ درصد رشد کرده، اما به نظر می‌رسد که این افراد بسیار ثروتمند بوده اند که در دوره ترامپ بیشترین میزان افزایش ثروت را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فوربس، سه میلیاردر آمریکایی و دو میلیاردر مشهور خارجی پنج نفری هستند که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ تاکنون موفق شده اند ۲۱۹ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کنند که در ادامه با آن ها آشنا می شوید:

۱-برنارد آرنو

ثروت خالص: ۱۱۶.۵ میلیارد دلار

میزان افزایش ثروت از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ: ۷۴.۴ میلیارد دلار

بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ ارزش سهام شرکت لوئی ویتون ۲۵ درصد و میزان سودآوری آن ۵۷ درصد افزایش داشته است. این شرکت اخیرا حضور خود در بازار آمریکا را تقویت کرده و لوکس ترین برند آمریکا یعنی "تیفانی" را به قیمت ۱۶.۲ میلیارد دلار خریداری کرده است.

۲- جف بزوس

ثروت خالص: ۱۱۵.۶ میلیارد دلار

میزان افزایش ثروت از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ: ۴۶ میلیارد دلار

بزوس بیش از هر کس دیگری از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ درآمریکا ثروت اندوخته است. میزان فروش آمازون طی سه سال ریاست جمهوری ترامپ ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

۳- موکاش آمبانی

ثروت خالص: ۶۱.۱ میلیارد دلار

میزان افزایش ثروت از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ: ۳۹.۲ میلیارد دلار

نماینده هند در این فهرست که پیشتر در سال ۲۰۱۷ روی کار آمدن ترامپ را یک موهبت برای کسب و کارها دانسته بود.

۴- استیو بالمر

ثروت خالص: ۶۰ میلیارد دلار

میزان افزایش ثروت از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ: ۳۰.۷ میلیارد دلار

به لطف افزایش ۱۸۱.۱ درصدی ارزش سهام مایکروسافت در دوران سه ساله راست جمهوری ترامپ، اکنون بالمر ثروت خود را به بیش از دو برابر افزایش داده است.

۵- مارک زاکربرگ

ثروت خالص: ۸۲.۲ میلیارد دلار

میزان افزایش ثروت از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ: ۲۹.۹ میلیارد دلار

هر چند که دولت ترامپ تا حد امکان جلوی پروژه ارز دیجیتال فیس‌بوک موسوم به لیبرا را گرفته است اما در سه سال گذشته ارزش سهام فیس بوک ۶۱ درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ میلیاردر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه اثرات هیجانی تنبیه متجاوز در بازارها / دلار به کدام سو خواهد رفت؟

ایمان ربیعی- سیاست نظامی ایران برای تنبیه متجاوز و شلیک موشک و پهباد به اهداف از پیش تعیین شده، اثراتی را در بازارهای داخلی و جهانی به جا گذاشت.

در این راستا ریزش بورس‌های آسیایی از یک سو، افزایش احتمال رشد قیمت نفت از سوی دیگر و بالا رفتن بهای طلا در بازارهای جهانی همگی اثراتی است که سیاست تازه ایران به جا گذاشته است.

در این راستا اما بازارهای داخلی نیز با تغییرات و نوسان همراه بودند. از یک سو قرمزپوش شدن بورس اوراق بهادار و اقدام سازمان بورس برای کم کردن دامنه نوسان از یک سو و رشد قیمت ارز و سکه از سوی دیگر، خرید وفروش در بازار را از حالت عادی خارج کرد. حالا اما بازارها در حال بازگشت به وضعیت عادی هستنند.

وحید شقاقی شهری در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با تاکید بر اینکه اثرات ناشی از رخداده یعنی تنبیه متجاوز در بازارها یک مساله زودگذر است، گفت: این اتفاق اثرات موقتی در بازارهای داخلی داشته و شواهد بازارهایی همچون ارز و طلا نیز مؤید همین مساله بود.

وی در توضیح این مطلب افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی جو روانی خاصی را ایجاد کرده بودند به طوری‌که قیمت دلار در بازار غیررسمی دیروز تا حوالی ۷۲ هزار تومان نیز افزایش یافت اما از ساعات اولیه روز دوشنبه شاهد این نکته هستیم که به سرعت اثرات هیجانی تخلیه شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این مساله که اصولأ این‌گونه مسائل اثرات ماندگار و پایدار ایجاد نمی‌کنند و ذات هیجانات پدیده موقتی است، ادامه داد: باید در نظر داشت که اثرات این اتفاق در بازارهای جهانی نیز در حال تخلیه شدن است و به زودی قیمت طلا و نفت و حتی رمزارزها در بازارهای جهانی به شرایط عادی و بلندمدت خود بازگشت خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی گفت: لذا انتظار می‌رود قیمت دلار نیز با وقفه کوتاهی به روند بلندمدت خود برگشت کند.

طلا به کدام سو می‌رود؟

شقاقی با اشاره به اینکه چنین مساله‌ای بدان معنا نیست که بهای طلا دستخوش کاهش در بازارهای جهانی شود، گفت: باید اشاره کنم انس جهانی طی ماه‌های اخیر روند صعودی گرفته است به طوری که سد مقاومت دو هزار دلاری شکسته شد و بهای هر اونس طلا تا ۲۳۵۰ دلار افزایش یافت. از این رو شواهد جهانی حکایت از این دارد که قیمت انس جهانی همچنان با شیب ملایم افزایش یابد.

وی گفت: این روند البته روند حاکم بر بازار است و اثرات روانی اتفاقات اخیر منطقه در حال تخلیه شدن است.

او با اشاره به بازار مهم دیگر، یعنی بازار نفت نیز گفت: همچنین درخصوص قیمت کوتاه‌مدت نفت نیز باید اشاره کنم به دلیل بهبود رشد جهانی و افزایش تقاضای کامودیتی ها که حکایت از تقویت تولید جهانی دارد، برآورد بنده این است قیمت نفت در کوتاه‌مدت بین ۸۰ تا ۸۵ دلار در نوسان باشد و چندان افق کاهشی برای قیمت نفت وجود ندارد.

دلار گران می‌شود؟

او گفت: باید توجه داشت که سیاست دولت لازم است بر مهار نرخ تورم استوار شود. در این راستا مهار تورم ریالی و پیشگیری از جهش ارزی نیز اقدام لازمی است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد. در مورد قیمت دلار در داخل کشور باید اشاره کنم عوامل کلیدی نقش اساسی دارند و آنچه قیمت دلار را در داخل کشور تعیین می کند بحث سیاست‌های کنترل تورم، مهار ناترازی‌های اقتصاد کلان، کاهش کسری‌های تجاری غیرنفتی و حساب سرمایه است و دولت باید بر بهبود عوامل پایدار تکیه کند و هر چقدر سیاست‌ها و اصلاحات در راستای موارد اشاره شده اتخاذ شود قطعا علامت مثبتی در پی خواهد داشت و در کنترل قیمت دلار اثرگذار خواهد بود.

وی هشدار داد: تعلل دولت در اتخاد اصلاحات اقتصادی می‌تواند به افزایش روند تدریجی قیمت دلار منجر شود. تاکید دارم چنانچه روند اصلاحات اقتصادی امیدبخش باشد حتی می‌تواند از بار انتظارات تورمی به هر دلیل نیز بکاهد، لذا دولت باید جسارت و برنامه اصلاحات اقتصادی را در جهت مهار ناترازی‌های اقتصاد کلان و تقویت حکمرانی ریال داشته باشد و این پیام را به جامعه صادر کند که اجازه تشدید کسری‌ها و ناترازی‌ها را نخواهد داد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895466

دیگر خبرها

  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!
  • تخلیه اثرات هیجانی تنبیه متجاوز در بازارها / دلار به کدام سو خواهد رفت؟
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل
  • درخواست ترامپ برای تعویق برگزاری دادگاه رد شد