Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@15:04:05 GMT

برخورد با «توهین سایبری» در دستور کار پلیس فتا

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۰۹۴

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با فارس، در خصوص توهین در فضای سایبری اظهار داشت: هرگونه توهین یا جنبه خصوصی دارد یا جنبه عمومی؛ در هر صورت باید به مرجع قضایی گزارش داده شود و بعد از تائید دستگاه قضایی، پلیس فتا وارد پرونده شده و موارد را رسیدگی می‌کند.

وی گفت: تعدادی از پرونده‌های توهین از طرف شخصی حقیقی که به وی توهین شده با شکایت به مراجع قضایی و در نهایت ارائه به پلیس پیگیری می‌شود؛ اما اگر توهین جنبه عمومی داشته باشد در پی گزارش به مرجع قضایی و تائید دستگاه قضا، پلیس فتا وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره آمار جرائم فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در شبکه اجتماعی مثل تلگرام که فیلتر شده و با استفاده از فیلترشکن و پروکسی قابل بهره‌برداری است شاید تعدادی از کاربران اقدام به اعمال مجرمانه کنند اما باید گفت که با توجه به آنکه تعداد کاربران در چندین شبکه اجتماعی تقریبا یکسان است نوع جرائم نیز به همان نسبت در شبکه‌های مختلف افزایش یافته و نمی‌توان گفت که در کدام شبکه اجتماعی، جرائم بیشتری رخ می‌دهد.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: توئیتر نیز در رصد پلیس فتاست اگر موارد مجرمانه‌ای احصاء شود یا به واسطه شکایت شهروندان به ما اعلام شود بعد از اخذ مجوز توسط دستگاه قضایی قابل پیگیری است.

وی در پاسخ به این مطلب که آیا قانون در زمینه رسیدگی به مصادیق مجرمانه در فضای مجازی نقص دارد یا خیر،؛ خاطرنشان کرد: در اجرا نواقصی وجود دارد که کارها به تاخیر می‌افتد ولی اینکه نواقصی قانونی وجود داشته باشد شاید تاکنون مشخص نشده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته، تعداد ۳۱ حکم سبز و جایگزین حبس توسط مراجع قضایی استان صادر شده است.

 سعید شهند صدور این احکام را نشان از اهتمام و توجه ویژه قضات استان به امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال الهی دانست و افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه های الهی، با حضور شبانه روزی در مناطق و عرصه های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی آموزشی در این زمینه بیان کرد: کارشناسان آموزش  و محیطبانان حفاظت محیط زیست در سراسر استان نیز با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در طول سال تلاش می کنند تا با افزایش آگاهی ها و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، میزان تخلفات و جرایم این حوزه به حداقل برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، شهند تهیه علوفه برای حیات وحش، تهیه بسته های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه را از جمله احکام سبز صادر شده برشمرد و افزود : سازمان حفاظت محیط زیست از همفکری و هم افزایی قضات و مسوولان و مدیران دستگاه قضایی در این عرصه بهره مند بوده است و حمایت دستگاه قضایی از مامورین یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین قضایی، زمینه برخورد قاطع آنان را در برخورد با متخلفین این حوزه فراهم می سازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادبیات سخیف،بی ادبانه و گستاخانه را علیه جامعه بزرگ‌ پرستاری کنار بگذارید/ پرستاران هوشیار هستند و با عاملین این گستاخی ها برخورد جدی خواهند کرد
  • مهر و موم باشگاه هنجارشکن در دزفول
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • فیلم| هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • (ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی