Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرح به اصطلاح "صلح" آمریکا موسوم به "معامله قرن" را رخدادی "تاریخی" و "فرصتی تکرار نشدنی" برای اسرائیل خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی پیش از سفر به واشنگتن و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره طرح موسوم به "معامله قرن" اظهار کرد : من با ترامپ و تیمش سه سال است که درباره نیازهای بسیار حیاتی امنیتی و "ملی‌مان" صحبت می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازهایی که لازم است در هر گونه راه حل سیاسی لحاظ شود.

وی افزود: در کاخ سفید با گوش‌های شنونده به این نیازها مواجه شدم. طرح "صلح" خاورمیانه که دولت آمریکا به زودی آن را منتشر خواهد کرد، یک طرح "تاریخی" است. برای اولین بار در تاریخ چنین فرصتی برای‌مان وجود دارد و نباید آن را از دست بدهیم. ما امروز در کاخ سفید "بزرگ‌ترین دوست اسرائیل" را داریم و به همین دلیل امروز فرصت بزرگی است.

رسانه‌های عبری زبان شنبه اعلام کردند که نتانیاهو دوشنبه و سه‌شنبه جاری با ترامپ دیدار خواهد کرد. این درحالی است که پیش از این اعلام شده بود که دو طرف سه‌شنبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

چشم‌اندازهای سیاسی

اعلام طرح صلح ترامپ برای پایان دادن به منازعه چندین ساله رژیم صهیونیستی و فلسطین طی دو سال گذشته چندین بار به تعویق افتاد.

بخش سیاسی این طرح منتشر نشده اما جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ در اوایل تیر ماه از بخش اقتصادی طرح معامله قرن رونمایی کرده بود که شامل سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیارد دلار می‌شود.

در همین راستا، یک منبع آگاه از ایده‌های تیم معامله قرن گفت: اطلاع رسانی به نتانیاهو و گانتس درباره جزئیات معامله قرن با هدف رد این ایده صورت گرفته است که ترامپ طرفدار یکی از دو نامزد تصدی پست نخست‌وزیری اسرائیل است.

پس از موافقت گانتس با دعوت ترامپ، واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در این باره اظهار کرد: حزب آبی سفید و لیکود "دو روی یک سکه" هستند و ائتلافی میان آمریکا و احزاب اسرائیلی شرکت کننده در انتخابات کنست وجود دارد.

وی به رویترز گفت: معامله قرن را نخواهیم پذیرفت و هیچ قدرتی وجود ندارد که ملت فلسطین را وادار به چشم‌پوشی از حق و حقوق و اصولشان در تأسیس کشور مستقل به مرکزیت قدس کند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت که این تظاهرات «باید متوقف شود.»

به گزارش مشرق از "خبرگزاری فرانسه", نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است.

نتانیاهو مدعی شد: اوباش یهودی ستیز دانشگاه های پیشرو آمریکا را تصرف کرده اند.

او ادعا کرد: "آنها خواستار نابودی اسرائیل هستند. آنها به دانشجویان یهودی حمله می کنند. آنها به استادان و کارمندان یهودی حمله می کنند. این امر بیرحمانه است. باید متوقف شود."

نتانیاهو ضمن انتقاد از روسای دانشگاه های آمریکا گفت: "پاسخ چند رئیس دانشگاه به این موضوع شرم آور بود وباید اقدامات بیشتری انجام شود."

اعتراض‌ها در دانشگاههای آمریکا برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه و ارسال سلاح به این رژیم به رغم سرکوب پلیس همچنان ادامه دارد و دانشگاه کلمبیا مرکز «جنبش همبستگی با غزه» در روزهای اخیر، به دانشجویان برای پایان دادن به این دور از تجمعات، ضرب الاجل ۴۸ ساعته داده است.

همزمان با اعتراض های سراسری در دانشگاههای آمریکا در حمایت از مردم غزه و پایان جنگ اسرائیل و بازداشت دانشجویان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی بی اعتنا به اعتراض ها، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اسرائیل، اوکراین و تایون را تصویب کرد که بیش از ۲۶ میلیارد دلار آن برای حمایت های نظامی و امنیتی از اسرائیل است.

دانشگاه کلمبیا در نیویورک آمریکا که این روزها کانون تجمعات اعتراضی دانشجویان به دلیل حمایت دولت بایدن از اسرائیل است، پس از دستگیری بیش از صد نفر از دانشجویان، ضرب الاجلی ۴۸ ساعته برای پایان دادن به اعتراض ها تعیین کرده است.

دانشگاه کلمبیا دو بار ضرب الاجل را برای دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل در غزه تمدید کرده است. این دانشگاه از دانشجویان خواسته است تا ۴۸ ساعت آینده چادرهای خود در محوطه دانشگاه را جمع کنند.

تظاهرات طرفداران فلسطینی، دانشگاه‌های آمریکا را دربر گرفته است. اما کلمبیا مرکز این جنبش همبستگی با غزه بوده است. این درحالی است که تعداد زیادی از دانشجویان بازداشت شده اند و اعتراضات همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند