Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس با ۱۱۳ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن، ماده ۴ طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی و یا غیر نقدی برای تأمین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی باید شفاف بوده و هویت پرداخت و دریافت کننده آن به شرح ذیل معلوم باشد:

۱- پرداخت کننده: شخص حقیقی: نام  و نام خانوادگی، کد ملی

۲- احزاب  و گروه های سیاسی: عنوان حزب، شماره پروانه، نام و نام خانوادگی دبیر حزب

۳- دریافت کننده: نام و نام خانوادگی، تاریخ دریافت

همچنین براساس تبصره یک، هر گونه پرداخت و کمک نقدی باید از طریق اسناد بانکی یا به صورت الکترونیکی و از طریق شماره حساب موضوع ماده ۷ این قانون انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ۲- در صورت عدم رعایت الزامات و ضوابط قانونی مقرر در خصوص وجوه پرداختی، نامزدها حق استفاده از آن را نداشته و باید وجوه دریافتی به پرداخت کننده عودت داده شود.

در صورتی که پرداخت کننده کمک، مشخص نباشد و یا اطلاعات ارائه شده از سوی آن بیانگر موارد فوق نبوده و یا اشتباه باشد، اموال مذکور اعم از نقدی و غیر نقدی مشمول احکام اموال مجهول المالک است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: انتخابات صحن علنی مجلس مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم تقریباً هزینه‌های درمانی خود را از جیب پرداخت می‌کنند

به گزارش «نماینده»، فاطمه محمد بیگی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 2 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: تبریک عرض می‌کنیم تحقق وعده صادق الهی را در قالب عملیات تنبیه رژیم صهیونیستی که موجبات خوشحالی خانواده شهدا و اقشار عالم و مردم مظلوم غزه گردید.

وی در ادامه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب را تبریک و ادامه داد: امروز طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی توسط آرای قاطع نمایندگان مجلس به تصویب رسید که انشاالله موجبات بازدارندگی دفاعی و پیشرفت صنایع ما در عرصه دفاعی شود و مرجعیت علمی و فناوری منطقه را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

محمد بیگی تاکیدکرد: آنچه امروز در کنار حفظ امنیت و حفظ مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از جغرافیای اسلام بر ما واجب است، تامین مسئله امنیت غذایی، بحث‌های معیشتی مردم و توجه به حقوق کارگران و بازنشستگان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنان شرایط کارگران را بغرنج می‌بینیم. شورای عالی کار نتوانسته وظایف اصلی خود را انجام دهد لذا از وزیر محترم می‌خواهم در عمل به اجرای قوانین حوزه کار و کارگر وعده‌های خود را محقق کند.

محمد بیگی در ادامه در رابطه با کمبود دارو در کشور اظهار کرد: با حذف ارز ترجیحی قرار بود مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی جبران شود اما ما در حال حاضر شاهد این هستیم که بیش از ۶۵ درصد هزینه سلامت توسط مردم و از جیب مردم پرداخت می‌شود. استنکاف دستگاه ها از پرداخت حق بیمه ها، عدم همکاری سازمان‌های بیمه‌گر و عدم پرداخت بانکی و مبالغ ارزی متاسفانه در کنار شبکه بانکی دارو شرایطی را ایجاد کرده که ما به زودی شاهد شرایط بغرنج دارویی در کشور خواهیم بود در حالی که ما توان تولید بیش از ۹۷ درصد دارو در کشور را داریم و الحمدالله نسبت به سال گذشته تولید دارو هم افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جا دارد دولت محترم سهم هزینه سلامت را در جی دی پی افزایش دهد. ما در دهه ۸۰ و ۹۰ بالای ۸ درصد از جی دی پی را از حوزه سلامت داشتیم، چه شده که این رقم به نصف کاهش پیدا کرده لذا مردم تقریباً هزینه‌های درمان خود را از جیب پرداخت می‌کنند و همچنین همکاران عزیز ما در حوزه سلامت عملاً در حوزه واقعی‌سازی تعرفه‌ها با ناکامی مواجه هستند و این باعث خروج پزشکان از کشور شده است و مردم ما در جای جای کشور نمی‌توانند از پزشک بهره‌مند شوند چرا در شهر قزوین باید کمبود پزشک مشاهده شود همچنین چرا باید در کوهستان‌های البرز شاهد کمبود پزشک باشیم.

دیگر خبرها

  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • ۶۵ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود
  • مردم تقریباً هزینه‌های درمانی خود را از جیب پرداخت می‌کنند
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی فراهم شد
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد