Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@16:50:08 GMT

زیر 15 ساله‌ها وارد این رشته ورزشی نشوند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۳۲۶

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی حاتمی بابیان اینکه طبق نظرات علمی تراکم استخوان افراد تا سن 15 سالگی مدام درحال افزایش است، اظهار کرد: بر این اساس اگر طی این مدت فشار زیادی به بدن و استخوان‌ها وارد شود، در رشد آنها اختلال بوجود می‌آید، بنابراین باتوجه به سنگین بودن رشته بدنسازی افراد زیر 15 سال بهتر است وارد این رشته نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از سوی دیگر سن قهرمانی در رشته بدنسازی برخلاف دیگر رشته‌ها بالاست و نوجوانان نباید برای ورود به این رشته و پیمودن مسیر قهرمانی عجله‌ای داشته باشند. همچنین زمانی که فرد از سن 15 سالگی و بیشتر وارد این رشته شود، پختگی عضلات هم به تدریج و آرام شروع می‌شود.

رئیس کمیته بدنسازی استان کرمانشاه تاکید کرد: هرچند در بسیاری از رشته‌های ورزشی سن قهرمانی در دهه دوم زندگی افراد رقم می‌خورد، اما در بدنسازی نفرات اول مسترالمپیا در دهه سوم و چهارم زندگی خود قرار دارند.

حاتمی در ادامه اظهار کرد: به افراد آماتوری که به این رشته وارد می‌شوند، توصیه می‌کنم که بیشتر از 30 تا 60 دقیقه در طول روز حرکات بدنسازی را انجام ندهند، چرا که برایشان آسیب زا خواهد بود.

وی با تاکید براینکه تمامی حرکات بدنسازی برای افراد آماتور باید زیرنظر مربی مجرب باشد، عنوان کرد: موضوعی که در بدنسازی بسیار مهم است و باید به آن توجه کنیم، انجام اصولی و درست حرکات و تکنیک‌های این رشته است که آن هم تنها زیرنظر مربی مجرب امکانپذیر است.

مسئول کمیته بدنسازی استان کرمانشاه به مهمترین اشتباهات رایج در بدنسازی هم اشاره کرد و گفت: استفاده بیش از حد از مکمل‌ها، انجام تمرینات سخت بدون مربی و خوردن غذاهای چرب و فست فودها پس از انجام تمرینات از جمله این اشتباهات هستند.

وی در خصوص مصرف مکمل‌های دارویی مجوزدار در این رشته هم تصریح کرد: به ورزشکاران توصیه می‌کنم تا قبل از سن بیست سالگی از مصرف مکمل‌‎های دارویی خودداری کنند، چراکه به واسطه رشد منظم و طبیعی بدن نیاز به مصرف این مکمل‌ها نیست. پس از 20 سالگی نیز با تشخیص پزشک و زیرنظر مربی دارای تجربه می‌توانند از این مکمل‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه درخصوص نوع تغذیه ورزشکاران رشته بدنسازی هم گفت: در ورزش بدنسازی باتوجه به اینکه افراد به دنبال عضله سازی هستند، بهتر است 60 تا 70 درصد از تغذیه خود را به غذاهای پروتئین دار اختصاص دهند و پس از آن کربوهیدرات‌ها را در رده دوم قرار دهند.

مسئول کمیته بدنسازی استان کرمانشاه در پایان یادآورشد: معتقدم بدنسازی سبک زندگی کردن است و به ورزشکار یاد می‌دهد که چطور یک زندگی منظم داشته باشد، شب‌ها زود بخواند، صبح زود بیدار شود، از مصرف نوشیدنی‌های غیرمتعارف پرهیز کند و ...

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بدنسازی سلامت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز

هلیا الیاسی  با بیان اینکه نبود رییس برای این هیات در سال های اخیر سبب شد تا این رشته های ورزشی در البرز آنچنان که باید با وجود ظرفیت ها، فعال نباشند، تصریح کرد: به همین منظور با راه اندازی پایگاه قهرمانی بیلیارد، علاوه بر کشف استعداد، زیرساختی برای تمرین و انجام مسابقات در این رشته ورزشی در استان ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، البرز با وجود استعدادهای فراوان ورزشی در رشته های مختلف از جمله بولینگ در این بخش نیز با ضعف زیرساختی مواجه است.

الیاسی ادامه داد: به همین منظور رویکرد دیگر هیات بیلیارد و بولینگ البرز با توجه به ساماندهی صورت گرفته پس از برگزاری مجمع انتخاباتی این است که برای راه اندازی باشگاه بولینگ در البرز نیز اقداماتی صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در فارسان
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • المپیاد ورزشی کارگران تبریز برگزار می‌شود
  • وقتی پزشکان بلاگر می‌شوند
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!