Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی پیش از سفر به واشنگتن و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره طرح موسوم به "معامله قرن" اظهار کرد: من با ترامپ و تیمش سه سال است که درباره نیاز‌های بسیار حیاتی امنیتی و "ملی‌مان" صحبت می‌کنم. نیاز‌هایی که لازم است در هر گونه راه حل سیاسی لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه المیادین، وی افزود: در کاخ سفید با گوش‌های شنونده به این نیاز‌ها مواجه شدم. طرح "صلح" خاورمیانه که دولت آمریکا به زودی آن را منتشر خواهد کرد، یک طرح "تاریخی" است. برای اولین بار در تاریخ چنین فرصتی برای‌مان وجود دارد و نباید آن را از دست بدهیم. ما امروز در کاخ سفید "بزرگ‌ترین دوست اسرائیل" را داریم و به همین دلیل امروز فرصت بزرگی است.

رسانه‌های عبری زبان شنبه اعلام کردند که نتانیاهو دوشنبه و سه‌شنبه جاری با ترامپ دیدار خواهد کرد. این درحالی است که پیش از این اعلام شده بود که دو طرف سه‌شنبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

چشم‌انداز‌های سیاسی

اعلام طرح صلح ترامپ برای پایان دادن به منازعه چندین ساله رژیم صهیونیستی و فلسطین طی دو سال گذشته چندین بار به تعویق افتاد.

بخش سیاسی این طرح منتشر نشده، اما جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ در اوایل تیر ماه از بخش اقتصادی طرح معامله قرن رونمایی کرده بود که شامل سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیارد دلار می‌شود.

در همین راستا، یک منبع آگاه از ایده‌های تیم معامله قرن گفت: اطلاع رسانی به نتانیاهو و گانتس درباره جزئیات معامله قرن با هدف رد این ایده صورت گرفته است که ترامپ طرفدار یکی از دو نامزد تصدی پست نخست‌وزیری اسرائیل است.

پس از موافقت گانتس با دعوت ترامپ، واصل ابو یوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در این باره اظهار کرد: حزب آبی سفید و لیکود "دو روی یک سکه" هستند و ائتلافی میان آمریکا و احزاب اسرائیلی شرکت کننده در انتخابات کنست وجود دارد.

وی به رویترز گفت: معامله قرن را نخواهیم پذیرفت و هیچ قدرتی وجود ندارد که ملت فلسطین را وادار به چشم‌پوشی از حق و حقوق و اصولشان در تأسیس کشور مستقل به مرکزیت قدس کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نتانیاهو ترامپ معامله قرن طرح صلح خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ بوده و نمی‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد تاکید کرد ما هرگز کارت اسرا را از دست نمی‌دهیم و زیر بار آتش‌بس موقت نمی‌رویم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد الهندی» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی درباره آخرین تحولات میدانی و سیاسی مربوط به جنگ غزه اعلام کرد که صدور قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در نوار غزه بیانگر انزوایی است که اسرائیل در سراسر جهان تجربه می‌کند. اما با این وجود هنوز چیزی روی زمین ندیده‌ایم و این قطعنامه به حالت اجرایی درنیامده است.

الهندی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی 2 متحد هستند و اختلافاتی هم که میان آنها وجود دارد تاکتیکی است. درواقع روابط و اتحاد آمریکا و اسرائیل بسیار بزرگتر و فراتر از روابط «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر است. همچنین اختلافات میان آنها هم نمایشی بوده و علنی کردن این اختلافات نمایشی بیش از هرچیزی در راستای منافع نتانیاهو است؛ زیرا می‌تواند بگوید او تنها کسی است که مقابل دولت بایدن می‌ایستد.

وی با انتقاد از معیارهای دوگانه جامعه جهانی گفت که تصمیمات نهادهای بین‌المللی صرفا در مواقع نیاز و در راستای منافع آمریکا فعال می‌گردد و امروز هم منافع آمریکا در عدم فعال سازی این تصمیمات است.

مقاومت کارت اسرا را از دست نمی‌دهد

این مقام جهاد اسلامی درباره روند مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا هم اظهار داشت که رژیم صهیونیستی همچنان به تعلل و مانع‌تراشی ادامه می‌دهد. با وجود اینکه خواسته‌های مقاومت کاملا روشن و شفاف بوده و نرمش زیادی هم از خود نشان داده اما نتانیاهو مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود.

محمد الهندی تاکید کرد که کارت اسرای صهیونیستی یک برگ برنده در دست مقاومت بوده و اسرائیل می‌خواهد این کارت را با قیمتی ارزان از مقاومت بگیرد. صهیونیست‌ها حتی یک اسیر خود را هم نتوانستند با زور آزاد کنند و این درحالی است که نتانیاهو درباره «پیروزی قطعی» حرف می‌زند.

وی در ادامه تصریح کرد که برای میانجی‌ها هیچ نقشی در این مذاکرات نیست و مذاکرات درواقع بین دولت آمریکا و کابینه رژیم اشغالگر انجام می‌شود. اولویت نتانیاهو و کابینه افراطی او ادامه جنگ است نه بازگرداندن اسرا.

الهندی: آمریکا و اسرائیل به دنبال بازگرداندن اسرای صهیونیست بدون توقف تجاوزات هستندجهاد اسلامی: جنایات دشمن در غزه، اوج انحطاط جامعه بین‌الملل را برملا کردالنخاله در ورزشگاه «آزادی»: قطعا اسرائیل را شکست خواهیم داد

زیر بار آتش‌بس موقت نمی‌رویم

معاون دبیر کل جهاد اسلامی گفت که مقاومت از اهرم‌های فشار خود برای رسیدن به دستاوردی بزرگ در مذاکرات استفاده می‌کند. اولویت مقاومت، امدادرسانی به مردم فلسطین و توقف تجاوزات دشمن بوده و ما هرگز آتش‌بس موقتی که بعد از آن نتانیاهو جنایت های خود علیه مردم فلسطین را از سربگیرد، نمی‌پذیریم و زیر بار آن نمی‌رویم.

محمد الهندی با اشاره به تداوم حمایت‌های همه جانبه آمریکا از صهیونیست‌ها برای ادامه جنگ و تضعیف مقاومت اظهار داشت که نتانیاهو به گونه‌ای درباره حمله به رفح صحبت می‌کند که انگار در آن پیروز خواهد شد. بار دیگر تاکید می‌کنیم که مقاومت علی‌رغم همه تبلیغات دروغین صهیونیست‌ها، استوار در میدان می‌ماند و همچنان شهرک‌های صهیونیستی را هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهد.

وی درباره توطئه جدیدی که اشغالگران علیه غزه طراحی کرده بودند و ایستادگی قاطع قبایل و طوایف غزه مقابل این توطئه‌های دشمن اعلام کرد که قبایل غزه و خانواده‌های آنها فرزندان مقاومت هستند و ارتباط میان آنها با مقاومت ادامه دارد و نتانیاهو نتوانست شکافی در این ارتباط ایجاد کند.

این مقام ارشد جهاد اسلامی به جبهه‌های مقاومت در پشتیبانی و حمایت از غزه هم اشاره و تاکید کرد که این جبهه‌ها بسیار مهم بوده و یکی از روش‌های تحت فشار قرار دادن آمریکا برای رسیدن به راهکارهای جدی جهت توقف تجاوزات است.

اسرائیل قدرت حمله به لبنان را ندارد

الهندی با اشاره به توخالی بودن تهدیدهای سران صهیونیست درباره حمله به لبنان گت که اسرائیل در غزه گیر کرده و قادر به گسترش جنگ نیست و نمی‌تواند جبهه دیگری در لبنان باز کند. اسرائیل به هیچ یک از اهداف جنگی خود در غزه نرسید و هیچ یک از جنایات این رژیم و عملیات‌های ترور نمی‌تواند معادلات را روی زمین تغییر دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • بی بی بدون بایدن!
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • کاخ سفید: نشانه‌ای از حمله اسرائیل به رفح در روزهای آینده دیده نمی شود
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد
  • سفر هیأت صهیونیست به آمریکا لغو شد/ کاخ سفید ابراز ناامیدی کرد
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره جنگ غزه تغییر نکرده است