Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@16:46:51 GMT

علم از نمونه‌های برکت در زندگی است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۳۴۴

علم از نمونه‌های برکت در زندگی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مطلبی عمل به وظایف طلبگی طلاب را از نوع برکت در زندگی دانست و گفت: یکی از نمونه‌های برکت در زندگی علم است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی مطلبی، مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران، پنجم بهمن‌ماه در جمع طلاب این حوزه با اشاره به معانی الفاظ در علم منطق، گفت: در اصطلاح منطقی‌ها الفاظ به دو بخش مفرد و مرکب تقسیم می‌شود که در این میان دارای جزء بودن و نبودن تقسیم دیگر لفظ مفرد است؛ در مقابل برای تبیین لفظ مفرد مرکب که مورد بحث است باید چنین تعریف کرد که گاهی جزء یک لفظ بر جزء معنایی دلالت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای بررسی بهتر مفاهیم قرآنی باید معنای لفظ مفرد مرکب را دانست چراکه در موارد بسیاری یک لفظ جزئی در آیات، معنایی وسیع و قابل اندیشیدن را داراست؛ یکی از مفاهیم مورد بحث در قرآن مفهوم برکت است؛ مفهومی که در اصطلاح به معنی تداوم رشد و گسترده شدن نامیده شده است و لذا هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت.
مطلبی افزود: یکی از نمونه‌های برکت در زندگی علم است؛ علمی که نمونه بارز آن در شخصیت عالم بزرگ مرحوم صاحب جواهر است که در سده اخیر می‌زیسته و با نوشتن کتاب گوهربار «جواهر الکلام فی شرح شرائع الاسلام» از آن یاد می‌شود، بروز کرده است. یکی از دوستان که به سازمان ملل و دادگاه لاهه رفت و آمد داشت، می‌گفت: «دیدم کتاب این عالم بزرگ در کتابخانه چنین دادگاهی قرار دارد و وقتی از مترجم دلیل آن را پرسیدم گفت دلایل متقن راه از فقه اسلامی می‌گیریم و بعد از نکته‌بر‌داری از آن در قانون غربی قرار می‌دهیم و آن دسته از مطالب را تحت عنوان قوانین غربی به چاپ می‌رسانیم».
مدیر حوزه علمیه حجت‌بن الحسن(عج) تهران با اشاره به روایتی از امام علی(ع) درباره راهکار کسب برکت در زندگی، اظهار کرد: حضرت در بیانی فرمودند برکت عمر در درست انجام دادن کارهای تعیین شده برای انسان‌ها است، به‌عنوان نمونه برای بهتر تبیین شدن این روایت می‌توان به وظیفه اقامه نماز در وقت معین با شرایط آن اشاره داشت زیرا در روایت وارد شده کسی که به نماز بی‌اعتنایی کند یا آن را با شرایط مقرر آن به‌جا نیاورد مورد نفرین این عمل الهی قرار خواهد گرفت؛ چراکه ما مسلمانان معتقدیم تمام اعمال ما به‌طور مجسم در قیامت به همه ما نشان داده خواهد شد.
وی عمل به وظایف طلبگی طلاب را از نوع برکت در زندگی دانست و گفت: طلابی که بیشتر ساعات عمر خود را در فضا‌های مجازی هزینه و در مسائل گوناگون ذهن خود را درگیر می‌کنند به‌طور قطع نمی‌توانند مسائل درسی را به‌خوبی در ذهن بسپارند و از آن استفاده کنند. لذا، توصیه می‌کنم دوستی را انتخاب کنند که علم آنان برکت داشته باشد.
محمد ایمانی‌مهر انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: برکت علم ایکنا کانون نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی

مدیرکل استاندارد استان مرکزی از نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

سیدسعید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به نظارت بر کیفیت محصولات خام کشاورزی استان، اظهار داشت: در راستای اجرای ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، طرح بازرسی و نمونه برداری از محصولات خام کشاورزی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان مرکزی انجام شد.

وی افزود: نظارت استاندارد بر مواد غذایی از مزرعه تا سفره را شامل می‌شود و در تمامی مراحل زنجیره تامین غذا، استانداردهای ملی وجود دارد و این سازمان براساس قانون در طول مسیر، کنترل و پایش را برای بهره‌مندی مردم از غذایی سالم و مطلوب دارد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: استانداردها با هدف ایمنی، بهداشت، سلامت عمومی و حمایت از حقوق مصرف کننده تدوین می‌شود و در این بین غذا جایگاه ویژه‌ای را در محور استانداردسازی دارد.

میرنظامی عنوان کرد: در این طرح از انواع مختلف شامل پرتقال، سیب، لیمو (ترش و شیرین)، انواع فلفل، موز، کاهو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز از مراکز عرضه شهرستان اراک به طور تصادفی نمونه‌برداری، خریداری و جهت آزمایش به آزمایشگاه تخصصی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران ارجاع شد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت ایمنی، بهداشت و سلامت عموم جامعه؛ آزمون های نیترات، فلزات سنگین (سرب و کادمیوم) و باقیمانده سموم آفت کش‌ها بر روی نمونه‌های اخذ شده در آزمایشگاه تخصصی انجام و نتایج به این اداره کل ارسال خواهد شد، نتایج این آزمون‌ها به ارگان‌ها و مراجع ذی‌ربط جهت اقدامات بعدی ارجاع خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: کشاورزان استان مرکزی می‌توانند با اخذ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در صادرات محصولات کشاورزی استان نقش موثری ایفا کنند، این در حالی است که سال 1402 تعداد 2 مورد پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در استان مرکزی صادر شده است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • حمله سپاه به اسرائیل دنیا را به حیرت واداشته است
  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد
  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • یکی از ظریف ترین نمونه های کار روی چوب (فیلم)