Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:41:14 GMT

مرمت پنج بنای تاریخی قزوین به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۳۵۸

مرمت پنج بنای تاریخی قزوین به پایان رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بناها با اعتبارات دولتی مرمت و ساماندهی شدند و طرح های آنها در مراسم هایی به مناسبت دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد، اظهار داشت: ایوان غربی مسجد جامع عتیق، بام و ضلع جنوبی مسجد پنجعلی، محوطه سازی دولتخانه صفوی در قزوین از جمله طرح های مرمتی بناهای تاریخی استان بودند که عملیات مرمت آنها به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا خزائلی افزود: گرمابه تاریخی شریفیه و بقعه هفت صندوق تاکستان از دیگر بناهای تاریخی استان قزوین هستند که مرمت آنها به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مرمت بناهای تاریخی یک اقدام مستمر است و در جهت صیانت و حفاظت از مواریث تاریخی همواره مورد توجه بوده است.

این مسوول یادآور شد: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر فاز دوم کف سازی محوطه دولتخانه صفوی قزوین آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در عمارت تاریخی داعی، دیدار با هنرمندان صنایع دستی، برگزاری ژوژمان (نمایش، اجرا و داوری) صنایع دستی در نگارخانه حوزه هنری و برگزاری اولین جشنواره شیرینی سنتی و باقلوای قزوین را از دیگر برنامه های این اداره کل به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نام برد.

برچسب‌ها استان قزوین مرمت میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین مرمت میراث فرهنگی استان قزوین مرمت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۲۵ بنا‌ی غیرمجاز بالغ بر۵۸هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستا‌های شینقر و میانبر از توابع بخش مرکزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و احکام قضایی قطعیت یافته اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین