Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان بیش از ۲۹ میلیارد تومان به بخش عشایری جنوب استان خسارت وارد کرده است. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

حمید طوقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، با اشاره به خسارت‌های واردشده به عشایر طی سیل اخیر در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: میزان خسارت سیلاب به ایل راه‌ها و زیرساخت‌های عشایری و وسایل زندگی عشایر بیش از 29 میلیارد تومان برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان در بخش‌های دام، کشاورزی، خدمات عشایری و غیره خسارت زیادی وارد کرده که میتوان از تلف شدن چهار هزار و 100 راس دام تلف و بیش‌از 700هکتار از اراضی کشاورزی عشایر به عنوان بیشترین خسارات به عشایر نام برد.

تداوم امداد‌رسانی به روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان /‌ 3 هزار خانوار اسکان اضطراری ‌شد‌ند‌کمک 45 میلیاردی اصناف به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستانوزیر نیرو: 53 هزار خانوار در 3 استان تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند / 5 سد ‌سیستان و بلوچستان آبگیری کامل شد

وی از تخریب کامل 200 هزار متر لوله انتقال آب به عشایر به عنوان یکی دیگر از خسارات سیل به این افراد نام برد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مناطق خسارت دیده عشایر صعب‌العبور و پراکنده است احتمال افزایش خسارت در این حوزه احساس می‌شود.

انتهای پیام/394/ ت

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان

هوشنگ نورمحمدی با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر لرستان، اظهار کرد: کوچ‌بهاره عشایر استان تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد، ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار با ۹۰۰ هزار راس دام از مناطق شمال استان‌های ایلام و خوزستان و جنوب لرستان به مناطق ییلاقی استان کوچ خواهند کرد.
 به گفته وی ۸۰۰ خانوار عشایر همدان به عنوان میان بند و مسیر کوچ به مدت یکماه از مراتع لرستان جهت تغذیه دام استفاده می‌کنند.
 مدیر کل امور عشایر لرستان با تاکید بر اینکه عشایر از کوچ سنتی خودداری و برای جابجایی دام‌ها از خودرو‌های حمل دام استفاده کنند، گفت: عشایر از خسارت به مزارع و باغات توسط دام‌ها جلوگیری و از حرکت دام‌ها در بستر جاده و عبور دام از داخل شهرهاخودداری کنند.
نورمحمدی خاطر نشان کرد: عشایر کوچ‌رو درمسیل روان آب‌ها و سیلاب و بستر رودخانه اتراق نکنند.
وی با بیان اینکه قبل از کوچ امور عشایر خدمات رسانی لازم به عشایر انجام شده است، گفت: آرد خانه پزی، نفت و گاز و علوفه دامی بین عشایر کوچ رو توزیع شده است.
مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به اینکه از نیرو‌های نظامی و انتظامی، پلیس راه، بسیج ناحیه مقاومت عشایری تقاضا داریم که امنیت عشایر راه در حین کوچ تامین کنند وگشت خودروی سیار داشته باشند، تاکید کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص شبکه دامپزشکی، منابع طبیعی، شبکه بهداشت، جهادکشاورزی و هلال احمر انتظار داریم بر اساس وظایف سازمانی به عشایرکوچ رو خدمات رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد