Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:14:52 GMT

مورد مشکوک به ویروس کرونا در ایران نداشته‌ایم

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۳۸۳

مورد مشکوک به ویروس کرونا در ایران نداشته‌ایم

حسین عرفانیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایرنا در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر مشاهده یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در کشور گفت: این شایعات صحت ندارد و تاکنون هیچ مورد مشکوک به این ویروس در ایران مشاهده نشده است.

وی گفت: تیم غربالگری وزارت بهداشت اکنون در فرودگاه امام خمینی(ره) مستقر است و تمام مسافرانی که از چین به ایران می آیند با دقت کنترل و تب سنجی می شوند و اگر فردی تب داشته باشد یا علایم مشکوک به بیماری داشته باشد، بررسی می شود و اگر مشکوک به بیماری باشد مطابق دستورالعمل کشوری برای معاینات دقیق تر و آزمایش به بیمارستان ارجاع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: بر این اساس دستورالعملی که به سراسر کشور ابلاغ شده است. تمام مسافرانی که در فرودگاه امام خمینی(ره) از چین به ایران می آیند و نیز مسافرانی که به صورت غیرمستقیم با پروازهای کشورهای دیگر به فرودگاه های کشور می آیند، کنترل می شوند و در صورتی که تب یا سایر علایم بیماری تنفسی داشته باشند، تحت معاینه و کنترل های بعدی قرار می گیرند.

وی افزود: کسانی که از چین به ایران می آیند در صورتی که علایم بیماری داشته باشند، اگر علایم بیماری آنها شدید باشد از فرودگاه با آمبولانس به بیمارستان ارجاع می شود و بعد از ۲۴ و ۴۸ ساعت از آنها آزمایش ویروس کرونا گرفته می شود اگر هر دو بار جواب آزمایش منفی بود بعد از آموزش و هشدارهای لازم اگر بیماری آنها بهبود پیدا کرده بود مرخص می شوند اما از آنها خواسته می شود در صورت تشدید علایم برای ادامه درمان مراجعه کنند.

رئیسی افزود: در صورتی که علایم بیماری شامل تب، سردرد، سرفه، عطسه و علایم گوارشی در افراد ورودی از چین خفیف باشد، اطلاعات آنها در سامانه وزارت بهداشت ثبت می شود و محل اقامتشان در هتل یا جایی که اقامت دارند ثبت می شود. آموزش های لازم به آنها برای مراقبت داده و از آنها خواسته می شود اگر تا دو هفته بعد علایم بیماری در آنها شدید شد حتما با مراکز بهداشتی تماس بگیرند یا مراجعه کنند، ضمن اینکه ماموران وزارت بهداشت نیز با آنها تماس می گیرند.

وی گفت: حدود ۵۴ میلیون نفر در شهر ووهان و چند شهر دیگر چین قرنطینه هستند و حق خروج از این کشور را ندارند و بقیه چینی ها نیز از ۱۵ ژانویه برای خروج از این کشور تحت کنترل های شدید بهداشتی و سختگیرانه قرار می گیرند.

 مقام‌های چین روز یکشنبه در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کردند؛ شمار قربانیان ویروس «کرونا» به ۵۶ نفر و تعداد مبتلایان آن به بیش از هزار و ۹۷۵ تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار پس از آن منتشر شد که مقام‌های استان «هوبی» از ۱۳ قربانی جدید این ویروس و ابتلای ۳۲۳ نفر دیگر به آن خبر دادند.
هوبی اصلی‌ترین کانون گسترش کرونا به شمار می‌آید. آمار نشان می‌دهد که ۲۹ استان و منطقه چین به این ویروس مبتلا شده‌اند.
برخی کشورها از جمله فرانسه، مالزی، ژاپن و استرالیا ابتلای افرادی به کرونا را اعلام کرده‌اند. کانادا تازه‌ترین کشوری است که از ابتلای یک نفر به کرونا خبر داده است.
در زمان حاضر، شهر «ووهان» چین مهمترین مرکزی است که کرونا به شدت در آنجا گسترش یافته و مقام‌های این کشور، جمعیتی حدود ۵۴ میلیون نفر را در قرنطینه قرار داده‌اند.
«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین عصر شنبه در نشست کمیته مرکزی دفتر سیاسی حزب کمونیست چین که به منظور تحلیل اقدامات پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تشکیل شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری های ویروسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های ویروسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا بیماری های ویروسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سوداگر مرگ و کشف بیش از ۴ کیلو گرم مواد مخدر در دلفان

 سرهنگ " نجفعلی بارانی بیرانوند" اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی گشور این شهرستان در حین کنترل خودرو‌های عبوری محور کرمانشاه –دلفان یک دستگاه اتوبوس را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران به یک نفر از مسافران اتوبوس مشکوک و وی را مورد بازرسی قرار دادند.

 بارانی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از داخل وسایل شخص مسافر مقدار ۲ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک و مقدار یک کیلو ۹۷۰ گرم حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلفان با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و تحویل مقامات قضائی شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری سوداگر مرگ و کشف بیش از ۴ کیلو گرم مواد مخدر در دلفان
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • کامیون حامل ۲۵ تن شکر قاچاق در لرستان متوقف شد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید