Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: اولیای دم از قصاص قاتل به حرمت ایام فاطمیه در آذربایجان غربی گذشت کردند.

به گزارش رکنا،  رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی از اعلام رضایت و بخشش محکوم به قصاص نفس پرونده قتل عمدی توسط اولیای دم به تاسی از سیره اهل بیت (ع) و به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با میانجیگری اعضای شعبه نوزدهم شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی ارومیه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی صمدی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل عمدی در مهر ماه سال 1395 در حوزه قضایی ارومیه و دستگیری قاتل توسط مراجع قضایی، رسیدگی قضایی به پرونده در محاکم قضایی استان انجام و بنا به درخواست اولیای دم، حکم قصاص نفس متهم صادر و در سال 1396 توسط دیوان عالی کشور مورد تایید قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های استیذان قصاص حسب دستور رئیس کل محترم دادگستری استان از مرداد ماه سال جاری با تلاش مضاعف و جهادی در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است افزود: در پی ارجاع پرونده حاضر توسط دادستانی شهرستان ارومیه به شورای حل اختلاف، اعضای شعبه 19 ویژه زندانیان مستقر در زندان مرکزی ارومیه در انجام وظیفه ذاتی خویش مبادرت به تشکیل چندین جلسه صلحی در محل شورا و همچنین حضور در منزل خانواده اولیای دم نمودند که در نهایت مقارن با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام و با بیان سیره اهل بیت (ع) موفق به جلب رضایت اولیای دم و بخشش قاتل شده و اولیای دم در حرکتی خداپسندانه از قصاص قاتل فرزنشان گذشت کردند.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ده ماهه سال جاری با اخذ رضایت از اولیای دم ، تعداد 14 فقره قتل در استان آذربایجانغربی به مصالحه ختم شده است، گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه نهادینه شود شاهد کاهش تعداد پرونده‌های قتل و سایر جرایم و مرافعات خواهیم بود.

هادی صمدی افزود: در این میان برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد است و قاتل به قصاص محکوم شده است، ولی واقعا فرد بدون برنامه‌ریزی قبلی و ناخواسته بر اثر درگیری مرتکب قتل شده است که شورا‌های حل اختلاف در این زمینه ورود کرده است و با کمک واحد مددکاری و معاونت فرهنگی دادگستری استان، ظرفیتی فراهم شده است که با کمک معتمدین، ریش سفیدان، علماو ائمه جماعات با محوریت شورا‌های حل اختلاف جهت صلح و سازش این گونه پرونده ها ورود کنند که تلاش در جلب رضایت اولیای دم و مصالحه در این گونه پرونده‌های قتل که ناخواسته صورت گرفته حرکتی ارزشمند و خداپسندانه و از برکات شورا‌های حل اختلاف است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی قتل زندان منزل اخبار حوادث آذربایجان غربی چوبه دار گذشت سرنوشت قاتل اعدامی حوادث آذربایجان غربی اخبار آذربایجان غربی عکس فیلم زن تهران مرد حوادث تهران اخبار تهران خانواده دختر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه

متن این پیام به شرح ذیل می باشد:

برادر ارجمند و انقلابی جناب آقای قربانی نیا احتراما، درگذشت دایی مرحوم شما پیرغلام  سید و سالار شهیدان بوده اند را به شما و بیت معظمتان تسلیت عرض نموده و از خداوند غفار برای آن فقید غفران و بخشش الهی و برای همه بازماندگان آن عزیز صبر را خواستاریم.

انشالله روح پاک آن مرحوم در ایام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی با خاندان پیامبر اسلام محشور شود.

 

منبع: پایگاه خبری شهدای ایران

دیگر خبرها

  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین
  • پلیس: «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود/ در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیستیم
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت