Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:03:21 GMT

سرما مدارس خلخال را ۱۲ روز تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۴۰۶

سرما مدارس خلخال را ۱۲ روز تعطیل کرد

سخاوت بیرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از اصرار برخی از اولیا و یا گاهی معلمان و فرهنگیان برای تعطیلی مدارس در روزهای عاری از بارش برف اظهارداشت: وجود سرما و یخ‌بندان در خلخال با توجه به واقع شدن در منطقه کوهستانی و سردسیر امری طبیعی در فصول سرد سال است.

وی گفت: امسال تا جایی که ممکن بوده در زمان بارندگی برف و یخ‌بندان معابر عمومی برای پیشگیری از وقوع حادثه و یا احتمال سرماخوردگی دانش‌آموزان مدارس تعطیل شده، ولی زمانی که هوا آفتابی بوده و برف و یخ معابر نیز تا حدودی از بین رفته اصرار والدین برای تعطیلی مدارس منطقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تعطیلی مدارس برای هریک از مقاطع تحصیلی پس از کسب اطلاعات دقیق در خصوص وضعیت هوا ، میزان بارش و شدت برودت دمای هوا و نیز وضعیت تردد در معابر عمومی شهری و راه‌های ارتباطی روستایی از ادارات ذی‌ربط پس از هماهنگی با فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش  خلخال و نیز مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل  اعلام می‌شود.

بیرامی گفت: اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعیه‌های تعطیلی مدارس را از طریق سامانه ۲۸۸۰ ، صدا و سیما ، سایت‌ها و کانال‌های معتبر دریافت کنند.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: با قطع بارش برف دمای هوای صبح امروز این شهر به پایین‌ترین حد خود در زمستان امسال کاهش یافت و موجب بروز پدیده یخ‌بندان در معابر عمومی و راه‌های ارتباطی شهرستان این شد.

فرامرز فرض‌الله‌پور افزود: در چند روز گذشته بیش از ۲۵ سانتیمتر برف در خلخال باریده و نوسان بین ۴ تا ۱۰ درجه زیرصفر برودت هوا در این شهر موجب تداوم پدیده یخ‌بندان شده است.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال هم به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش شدت سرمای هوا در روزهای گذشته موجب ترکیدگی کنتور آب و نیز لوله‌کشی آب شرب منازل روستایی این شهرستان شده و خسارات مالی را به همراه داشته است.

محمد دیباج‌لطیفی افزود: شدت سردی هوای منطقه که در روزهای اخیر به اوج خود رسیده موجب یخ‌زدگی و ترکیدگی ۴۰ مورد کنتور آب مشترکین و همچنین ۲۵ مورد ترکیدگی سیستم لوله‌کشی آب واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان شد.

جعفر یحیوی ،رییس شرکت آب و فاضلاب شهری خلخال نیز به مشترکان مسکونی ،تجاری و صنعتی این شهر توصیه کرد اقدامات پیشگیرانه از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور و لوله‌کشی روباز را با بکارگیری روش‌هایی همچون پوشش کنتور و لوازم جانبی آن با استفاده از پوشال، پشم شیشه و سایر پوشش‌های مناسب انجام دهند.

وی گفت: جلوگیری از ورود و تجمع آب در داخل حوضچه کنتور و نصب دریچه کنتور روی حوضچه فاقد دریچه از دیگر مواردی است که در این فصل باید انجام شود.

برچسب‌ها مدارس سازمان هواشناسی كشور خلخال آب و فاضلاب بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان هواشناسی كشور خلخال آب و فاضلاب بارش برف مدارس سازمان هواشناسی كشور خلخال آب و فاضلاب بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

هیوا لهونیان گفت: در سال جاری با برنامه ریزی‌های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستا‌های استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتور‌های بازفروش و تطبیق با کنتور‌های مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و دریافت آسان مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  • تجهیز ۲۴۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند آب و برق در استان یزد
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه‌ها / بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال