Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس تبریزیان در حوزه علمیه نجف تحصیل کرده و درس خارج و فقه را هم تدریس می‌کند. او چند سالی است که خود را پدر طب اسلامی نامیده و می‌گوید علم پزشکی امروز دروغ و فریب است. تبریزیان می‌گوید دستیابی به علم طب همانند فقه است و درمان بیماری‌ها را باید از قرآن و احادیث استخراج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۱۳۹۶ وزارت بهداشت فعالیت او را غیرقانونی دانست و خواستار توقف فعالیت‌های او و شاگردانش شد، اما فعالیت‌های او در زمینه آموزش و تولید دارو ادامه دارد و سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی او همچنان فعال هستند. در این سایت‌ها داروهایی برای انواع بیماری‌ها معرفی شده و بخشی هم برای ثبت‌نام دوره‌های آموزشی برای کارآموزان وجود دارد.

تبریزیان به مخالفینش گفته همان داروهای شیمیایی را بخورند، چرا که به گفته او، با خوردن آن‌ داروها زودتر نابود می‌شوند.

تاکنون نقدهای زیادی بر دخالت‌های پزشکی تبریزیان شده که همه آن نقدها هم صرفا از طرف پزشکان و متخصصان نبوده؛ به عنوان مثال نقد حجت‌الاسلام ایازی مدرس حوزه علمیه خراسان که همانند کردن علم طب و فقه را مغالطه دانسته است. ایازی گفته فقه مستند به آیات قطعی قرآن و احادیث معتبر است و حدیث معتبری درباره تجویز دارو برای بیماری وجود ندارد.

حالا تبریزیان با آتش زدن این کتاب دوباره توجه‌ها را به خود جلب کرده؛ کتاب اصول طب داخلی هاریسون که از مهم‌ترین منابع طب داخلی است. سرپرست نویسندگان این کتاب تینسلی هاریسون پزشک آمریکایی بود و از سال ۱۹۵۰ تاکنون ۲۰ بار توسط پزشکان ویرایش مجدد شده است. در این کتاب از عصب‌شناسی تا بیماری‌های عفونی توضیح داده شده و تا امروز مهم‌ترین کتاب مرتبط با طب داخلی در جهان است.

کد خبر 480483

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی کامل با راهنمای گام به گام تعمیر پمپ هیدرولیک

برای تعمیر پمپ هیدرولیک باید نکات ایمنی عیب یابی و تعمیر را در نظر داشت.

علاوه بر این، توجه به مراحل عیب یابی، جداسازی، تعمیر و مونتاژ پمپ و نهایتاً تست و راه اندازی دستگاه برای تعمیر گام به گام دستگاه لازم است.

راهنمای گام به گام تعمیر پمپ هیدرولیک

این موضوع برای ما آشناست که پمپ هیدرولیک از نیروی مایعات استفاده می‌کند تا کار انتقال انرژی و سیالات را در سیستم‌های مختلف به سهولت انجام دهد. این پمپ در صنایع مختلف مانند گاز، نفت، خودروسازی، ساخت و ساز و صنایع دیگر کاربرد دارد. بنابراین تعمیر آن برای اینکه چرخۀ تولید یا تعمیر تجهیزات مختلف به خوبی انجام شود، لازم است.

در ادامه مراحل تعمیر پمپ هیدرولیک را شرح خواهیم داد.

مرحله اول؛ عیب یابی

عیب یابی پمپ هیدرولیک

تعمیرکار برای اینکه بداند کدام قطعات پمپ هیدرولیک به تعمیر نیاز دارند، باید دستگاه را به طور کامل بررسی کند تا قطعۀ معیوب را پیدا کند. برای این منظور باید وجود چند عیب مهم زیر را بررسی کرد که عملکرد پمپ هیدرولیک را تحت الشعاع قرار می‌دهند.

صدای زیاد دستگاه هنگام کار

پمپ هیدرولیک در هنگام کار کردن صدای زیادی تولید می‌کند. افرادی که تجربۀ کار با این دستگاه را دارند، به خوبی می‌توانند سر و صدای اضافی و غیر طبیعی دستگاه را تشخیص دهند. فرسودگی بیرینگ پمپ یکی از مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن صدای لرزش در زمان کار است. علاوه بر این، مشکل کاویتاسیون (Cavitation) یا حفره‌ زایی پمپ منجر به ایجاد صداهای ناهنجار مانند صدای ترکیدن می‌شود.

کاهش بازده پمپ

گاهی کاربران پمپ هیدرولیک از بازدۀ پایین دستگاه شکایت می‌کنند. کاهش روغن در مخزن، کاهش ویسکوزیتۀ روغن و وجود سایش و فرسودگی قطعات دستگاه دلایل عمدۀ کم شدن راندمان پمپ هیدرولیک هستند. بنابراین باید به فکر تعمیر دستگاه بود.

‏‏‏‏‏دمای بالای سیالات

سیالات موجود در پمپ هیدرولیک برای فعالیت این دستگاه ضروری هستند. اگر دمای سیالات بالاتر از حد مجاز باشد، انتظار آسیب دیدن قطعات مختلف پمپ و فرسودگی آنها در کوتاه مدت را می‌توان داشت.

نشت سیالات

اگر فرسودگی یا پوسیدگی قطعات مختلف پمپ هیدرولیک را مشاهده کردید، در حالی که کاهش سطح روغن و دبی کم سیالات را متوجه شدید، باید دنبال محل نشتی قطعات تشکیل دهندۀ پمپ باشید.

کاهش فشار و دبی سیالات

تکنسین‌ها می‌دانند که دبی میزان حجم جا به جا شدۀ سیالات در زمان مشخص است. اگر نشتی سیالات رخ بدهد، انتظار می‌رود میزان فشار و دبی آنها در هنگام کار کاهش پیدا کند.

راهکارهای مهم در عیب یابی هیدرولیک کدام هستند؟

برای اینکه بتوانید موارد فوق را در دستگاه خود پیدا کنید، می‌توانید چند روش را مورد استفاده قرار دهید:

علائمی را بررسی کنید که نشانه‌های خرابی پمپ هستند. باید به سوابق دستگاه و تعمیراتی که روی آن انجام شده، نگاهی انداخت. می‌توان تست‌های مختلفی را برای بررسی عملکرد قطعات مختلف به کار برد. از ابزارهایی استفاده کنید که برای بررسی عملکرد قطعات مختلف، تعیین سطح روغن و پوسیدگی اجزای دستگاه استفاده می‌شوند. مرحله دوم؛ جداسازی پمپ

جداسازی پمپ از سیستم هیدرولیک

اکنون می‌دانید که کدام قطعه یا قطعات را باید تعمیر کنید. با علم به معیوب بودن قطعات می‌توانید وارد مرحلۀ دوم شوید و کار جداسازی پمپ را انجام دهید. این مرحله خود به چند مرحلۀ فرعی تقسیم می‌شود.

خاموش کردن سیستم هیدرولیک

برای اینکه بتوانید پمپ را بدون آسیب دیدن دستگاه و همچنین به خطر انداختن سلامتی خود انجام دهید، باید کل دستگاه را خاموش کنید.

تخلیه کردن فشار دستگاه

برای تخلیه کردن فشار سیستم باید از شیر کنترل فشار دستگاه استفاده کرد. انواع شیر (ترتیبی، متعادل کننده، کاهش دهندۀ فشار، بی بار کننده و موارد دیگر) برای تنظیم فشار دستگاه استفاده می‌شوند. با تنظیم این شیرها و به صفر رساندن فشار سیالات دستگاه، باید پمپ را برای جداسازی آماده کرد.

جدا کردن اتصالات و لوله‌های پمپ

از اتصالات و لوله‌های مختلف در پمپ هیدرولیک دستی و برقی استفاده می‌شوند تا در دستگاه به طور مستحکم قرار گیرند و با سایر قطعات هماهنگ باشند. با جدا کردن این اتصالات، پمپ به راحتی جدا می‌شود.

خارج کردن پمپ از محل دستگاه

اکنون باید پمپ را از جایگاه خود خارج کرده و آن را برای گام بعدی تعمیر پمپ هیدرولیک آماده کرد.

مرحله سوم؛ تعمیر پمپ

اکنون که پمپ هیدرولیک معیوب را در اختیار دارید، باید وارد فاز تعمیر آن شوید. برای اینکه کار تعمیر پمپ هیدرولیک را انجام دهید، باید چند روش را استفاده کنید که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

تعویض قطعات فرسوده یا آسیب دیده

با توجه به اینکه دربارۀ پمپ هیدرولیک کارهای عیب یابی را انجام داده‌اید، می‌دانید کدام قطعات آسیب دیده یا فرسوده را باید عوض کنید. در این مرحله باید با تعویض آن قطعات، کار تعمیر را انجام دهید.

تمیز کردن و جرم گیری پمپ

اگر آلودگی، جرم، باقیماندۀ سیالات و روغن نشت کرده روی پمپ را تمیز کنید، بخش عمده یا تمام مشکلات مربوط به تعمیر پمپ را انجام داده‌اید.

تنظیم و کالیبراسیون پمپ

برای اینکه عملکرد پمپ در هماهنگی با سایر قطعات انجام شود، بهتر است تنظیمات آن را مورد بازبینی قرار داد. برای این منظور می‌توان عملکرد بخش‌های مختلف پمپ را با سطح استاندارد آنها مطابقت داده و با ابزارهای موجود، تنظیمات را تغییر داد.

مرحله چهارم؛ مونتاژ پمپ

مونتاژ پمپ

در این مرحله یک پمپ تعمیر شده در اختیار شماست که باید آن را در جایگاه مناسب در دستگاه قرار دهید. برای این منظور، چند مرحله را باید انجام داد:

قطعات را در جایگاه مناسب در پمپ قرار دهید تا یک پمپ کامل داشته باشید. اتصالات و لوله‌هایی را که در مرحلۀ قبل جدا کرده بودید، مجدداً وصل کنید. پمپ را در جایگاه اصلی خود نصب کنید. به نحوی که یک سیستم کامل در اختیار داشته باشید. مرحله پنجم؛ تست و راه اندازی

در آخرین گام از تعمیر پمپ هیدرولیک، باید دستگاه و عملکرد پمپ را با روش‌ها و ابزارهای مختلف تست کرد. به این ترتیب عملکرد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و با اطمینان وارد فرآیند کار خواهد شد. با تعمیر پمپ نیازی به پرداخت هزینه‌ای معادل قیمت پمپ هیدرولیک صنعتی نخواهید داشت.

دقت داشته باشید که در مرحلۀ تست و راه اندازی باید:

سیستم هیدرولیک را پر از روغن کنید. کار راه اندازی سیستم هیدرولیک را انجام دهید. عملکرد پمپ را به طور دقیق بررسی کنید. نکات ایمنی در تعمیر پمپ هیدرولیک

نکات ایمنی در تعمیر پمپ هیدرولیک

تکنسین‌ها باید هنگام تعمیر پمپ هیدرولیک به نکات مهمی توجه داشته باشند که سلامت آنها را مورد حفاظت قرار می‌دهند. این نکات عبارتند از:

از لباس ایمنی، دستکش و عینک مناسب برای کار عیب یابی و تعمیر استفاده کنید. پیش از اینکه پمپ را از دستگاه جدا کنید، از خاموش بودن دستگاه و تخلیه شدن فشار آن مطمئن شوید. ابزارهای مناسب و سالمی را برای عیب یابی و تعمیر مورد استفاده قرار دهید. اگر تجربۀ کافی برای تعمیر پمپ هیدرولیک ندارید، این کار را به افراد متخصص و مجرب بسپارید.

در حقیقت، آگاهی از مراحل تعمیر پمپ هیدرولیک به تکنسین‌ها و کارشناسان کمک می‌کند که هزینۀ کمتری برای تهیۀ ابزار مهم صنعتی مذکور صرف کنند. اما اگر دستگاه قابل تعمیر نبود، می‌توان برای خرید آن به بزرگ‌ترین بازار ابزار آلات صنعتی مراجعه کرد.

شما می‌توانید در سایت تولزیاب، انواع پمپ هیدرولیک را مشاهده کرده و با مطالعۀ بروشورهای آنها، تصمیم درست را برای خرید محصول مورد نظر اتخاذ کنید.

کد خبر 744712

دیگر خبرها

  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • پذیرش طلبه در مدرسه علمیه آیت الله دامغانی
  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی
  • حریفان نام‌آشنایی در آسیا دارم
  • آشنایی با تپه سیلک، هویت تاریخی شهر کاشان
  • چهره جالب بهروز شعیبی وقتی که یک طلبه بود!
  • آشنایی با لیبل گچی و شبرنگ
  • آشنایی کامل با راهنمای گام به گام تعمیر پمپ هیدرولیک