Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها نفر از جمله «رام نات کویند»، رییس جمهوری، «نارندرا مودی » نخست وزیر ،« ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری برزیل و بسیاری از رهبران سیاسی، فرماندهان نیروهای سه گانه، اعضای کابینه دولت و دیپلمات های خارجی مقیم دهلی، رژه با شکوه دسته های نظامی، شبه نظامی و فرهنگی هند را طی یک مسیر هشت کیلومتری رژه مشاهده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارندرا مودی نخست وزیر هند امروز (یکشنبه) مراسم روز جمهوری این کشور را با ادای احترام به سربازان هندی کشته شده در طول جنگ های مختلف آغاز کرد.

در رژه امسال برای اولین بار سلاح های ضد ماهواره، بالگرد های جدید چینوک و آپاچی به نمایش گذاشته شده اند.

در مراسم هفتاد و یکمین سالگرد جمهوری هند ،هواپیماهای ترابری سنگین سی-۱۳۰ هرکولس و جنگنده های نیروی هوایی هند  بر فراز شرکت کنندگان در این مراسم پرواز کردند.

دولت هند همه ساله رییس دولت یک کشور را برای شرکت در مراسم روز جمهوری به عنوان مهمان ویژه دعوت می کند .امسال «ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری برزیل مهمان ویژه مراسم هند بود.

روز گذشته پیش از آغاز مراسم روز جمهوری، هند و برزیل در حضور نارندرا  و ژائیر بولسونارو ۱۵ توافقنامه امضا کردند.

هند در مراسم رژه ،قدرت نظامی خود را به رخ جهانیان کشید و دسته ای را از هر یک از واحدهای پیاده نظام و رزهی نیروهای سه گانه خود را در آن شرکت داد.
یک گروه ۱۷۹ نفره از سربازان اماراتی رژه امسال روز جمهوری هند را در دهلی نو هدایت کردند.

در رژه امروز ۱۴ ایالت و پنج وزارتخانه هند دستاوردهای علمی ،فنی و فرهنگی خود را بر روی تخت های روان در این مراسم به معرض نمایش گذاشتند.
گروه هایی از مدارس مختلف هند در لباس های رنگارنگ در مسیر این رژه برنامه های فرهنگی متنوعی را اجرا کردند.
بیش از ۵۰ هزار نیروی امنیتی از جمله پلیس دهلی و شبه نظامی،امنیت دهلی را از زمین و هوا به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی شدید برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه غیرمترقبه درجریان این مراسم زیر نظر گرفتند.

مراسم مشابهی نیز در مرکز همه ایالت های هند برگزار و سر وزیران ایالتی از رژه واحدهای مختلف نظامی و فرهنگی سان دیدند.

روز جمهوری هند که یادآور تصویب قانون اساسی دموکراتیک در ۲۶ ژانویه سال ۱۹۵۰ و استقلال این کشور از انگلیس است به عنوان یکی از تعطیلات مهم درسراسر این کشور جشن گرفته می شود.

هر ساله رژه رنگینی که تنوع فرهنگی این کشور را به تصویر می کشد، ازنزدیکی کاخ ریاست جمهوری آغاز و با گذشتن از دروازه هند که یادبود ملی ۹۰ هزار کشته شده هندی در جنگ های این کشور است به سمت قلعه سرخ ادامه می یابد.

استقلال هند از طریق تصویب قانون استقلال هند در مجلس انگلیس در سال ۱۹۴۷ برای تقسیم هند تحت حکومت انگلیس به دو کشور مستقل هند و پاکستان ممکن شد.

هند، بعد از کسب استقلال از انگلیس در ۱۵ اوت سال ۱۹۴۷، فاقد هر گونه قانون اساسی مستقل دائم برای اداره خود بود و از مقررات اصلاح شده قانون سال ۱۹۳۵ انگلیس در اداره این کشور استفاده می کرد.

در ۲۸ اوت سال ۱۹۴۷ کمیته ای به ریاست دکتر بی.آر. ا مدکر به منظور تهیه پیش نویس یک قانون اساسی دائم برای هند تشکیل شد.

این کمیته پیش نویس قانون اساسی را در ۴ نوامبر سال ۱۹۴۷ به مجلس موسسان هند تسلیم و این مجلس آن را طی ۱۶۶ جلسه عمومی در مدت ۲ سال و ۱۱ ماه و ۱۸ روز تصویب کرد.

۳۰۸ عضو این مجلس دو نسخه پیش نویس قانون اساسی، یکی به زبان هندی و دیگری به زبان انگلیسی، را در ۲۴ ژانویه سال ۱۹۵۰ بعد از انجام تبادل نظرهای گسترده و برخی اصلاحات امضا کردند و آن دو روز بعد در سراسر هند به مورد اجرا گذاشته شد.

برچسب‌ها هند استقلال ژائير بولسونارو قانون اساسی نارندرا مودی مانور نظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند استقلال ژائير بولسونارو قانون اساسی نارندرا مودی مانور نظامی هند استقلال ژائير بولسونارو قانون اساسی نارندرا مودی مانور نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس

مراسم گرامیداشت سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ چهل‌وچهارمین سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، امام جمعه طبس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم در محل وقوع این واقعه (مسجد شکر طبس) برگزار شد.

افتتاح سایت اینترنت همراه در محوطه مسجد شکر، اجرای سرود، خاطره گویی و روایتگری شاهدان عینی واقعه صحرای طبس، سخنرانی همسر شهید محمد منتظر قائم و رونمایی از ۵۰ پوستر طراحی شده در رویداد ملی «افول ابرهه» از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم است.

به گزارش ایمنا، چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آمریکا که به جهت انجام عملیات خرابکارانه و آزادی گروگان‌های آمریکایی وارد ایران شده بودند، پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ بر اثر طوفان شن در صحرای طبس از بین رفتند و عملیات آمریکایی‌ها با عنوان «پنجه عقاب» با شکست مواجه شد.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس - یزد قرار دارد و پنجم اردیبهشت هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسئولان در محل مسجد شکر طبس (محل وقوع واقعه) برگزار می‌شود.

کد خبر 747500

دیگر خبرها

  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود