Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:51:16 GMT

امیری: خاورمیانه و اروپا مدیون«سردار سلیمانی» است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۵۷۹

امیری: خاورمیانه و اروپا مدیون«سردار سلیمانی» است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بعضی‌ها می‌جنگند برای جنگ اما از ویژگی‌های سردار سلیمانی این بود که برای صلح می‌جنگید و کشور ما، خاورمیانه و حتی اروپایی‌ها مدیون سردار سلیمانی هستند.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد «مکتب سلیمانی»،گفت: سردار سلیمانی انسانی بسیار بزرگ و سرداری ملی بود و به عنوان نماد مبارزه با تروریسم در عصر حاضر باید از او یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: "سردار سلیمانی"؛ پدر بدحجاب‌ها، شهید حفظ حجاب فیلم/ پاسخ سردار سلیمانی به اظهارات ظریف آیا شهادت سردار سلیمانی نقطه عطف جدیدی در سپاه قدس است؟

وی با بیان اینکه بعضی‌ها می‌جنگند برای جنگ اما از ویژگی‌های سردار سلیمانی این بود که برای صلح می‌جنگید، عنوان کرد: کشور ما، خاورمیانه و حتی اروپایی‌ها مدیون سردار سلیمانی هستند. اگر سردار سلیمانی در جبهه‌های مبارزه با داعش در سوریه و عراق حضور پیدا نمی‌کرد قطعاً منطقه با مشکلات اساسی روبرو بود و تروریست‌ها امنیت آمریکا و اروپا را نیز تهدید و نا امن می‌کردند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی انسان بزرگی بود و در بزرگی اش همین بس که زمان شهادت ایشان بی نظیرترین تشییع پیکر یک سردار نظامی را برای اولین بار در ایران دیدیم.

امیری در پایان تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی دنیا را تحت تأثیر قرار داد و در جاهای مختلف دنیا برای سردار سلیمانی یادبود گرفته شد. این موضوع به این راحتی‌ها جبران نمی‌شود مگر اینکه خداوند متعال همانطور که صلاح می‌داند جبران کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سوریه حسینعلی امیری امریکا سردار حاج قاسم سلیمانی داعش خاورمیانه مقام معظم رهبری عراق آمریکا اروپا تروریسم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نبرد ما با دشمن و حضور ما در میادین جنگ تا زمانی که ظلم و تجاوزگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.» این جمله مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید «سیدمحمد حجازی» است. فرمانده‌ای که رفیق حاج قاسم بود. او بعد از ظهور داعش، برای مقابله با این جریان تکفیری از سال ۱۳۹۳ پا به پای حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور داشت.

بنابر گزارش فارس، عملکرد سردار حجازی در سالهای مبارزه با داعش سبب شد تا نام او را در لیست تحریم‌ها و لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهند. حتی یک سریال آمریکایی و ضدایرانی ساخته شد که نام یکی از شخصیت‌ها سردار حجازی بود.

در سریال ضدایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شد. در حالی که سردار حجازی شخصیتی بود که رفت تا با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند و ریشه ظلم و تجاوزگری را برچیند.

او مرد مجاهد و خستگی‌ناپذیری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و غائله شمالغرب کشور، به آنجا رفت، وقتی هم که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع شد، راهی جبهه جنوب شد. او در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های متعددی داشت و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه بود؛ سردار حجازی در طول اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادتش از عوارض بمب‌های شیمیایی در جنگ، رنج می‌برد.

پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که می‌توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستادکل نیروهای مسلح، جانشین سپاه نیروی قدس اشاره کرد. یکی از کارهای مهم او بسیج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد بسیج سازندگی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی تحصیل کرد.

همسر سردار شهید حجازی درباره اعزام به لبنان، می‌گوید: «زمانی که قرار بود، به سردار حجازی مسئولیت نیروی قدس در لبنان را بدهند، با من مشورت کرد و گفت: نظر حضرت آقا هست که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر حضرت آقا هست، برویم، من هم تابع و همراهت هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چند سال در آنجا بودیم. طوری که وقتی به همراه شهید حجازی به لبنان رفتیم، یک نوه داشتیم، زمانی که برگشتیم، ۶ تا نوه شده بودند.»

این فرمانده جبهه مقاومت ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896412

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • لایحه حجاب و عفاف به کجا رسید؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب