Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح دو فوریتی شفاف سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با مواد ۷ و ۸ این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده ۷: داوطلبان موظف هستند حسابی را جهت واریز، برداشت و هر گونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را این خصوص ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.

تبصره- بانک افتتاح کننده این حساب مکلف است در ضمن برگزاری انتخابات و همچنین پس از آن اطلاعات مربوط به حساب‌های یاد شده را بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیئت مرکزی نظارت جهت اقدامات قانونی لازم در اختیار این مراجع قرار دهد.

همچنین بر اساس ماده ۸: همه نامزد‌ها موظفند علاوه بر اعلام شماره حساب شخصی را به عنوان نماینده مالی به همراه مشخصات کامل آن به هنگام درخواست مجوز و یا ثبت نام حسب مورد به وزارت کشور، فرمانداری‌ها و یا بخشدار‌ی‌ها معرفی نمایند. تغییر نماینده مالی صرفا با اعلام رسمی آن به مراجعه مربوطه امکان پذیر است. کلیه هزینه‌های مربوط به احزاب و گروه‌های سیاسی و هزینه‌های مربوط به انتخابات توسط نامزد‌ها باید از طریق نماینده مالی صورت گیرد.

در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.

تبصره ۱- نماینده مالی می‌تواند یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی در حوزه امور مالی باشد همچنین داوطلبان می‌توانند خود را به عنوان نماینده مالی معرفی نمایند. مسئولیت حسن اجرای وظایف نمایندگان مالی با نامزد و یا حزب و یا گروه سیاسی مربوطه است.

تبصره ۲- نماینده مالی مکلف است کلیه کمک‌ها و منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی حزب و یا نامزد و هزینه و مخارج آن‌ها را ثبت و نگهداری نماید به نحوی که شامل مجموعه دریافت‌ها و مجموعه هزینه‌های تعهد شده یا انجام شده مربوط به انتخابات و سایر فعالیت‌های احزاب باشد.

تبصره ۳- وظایف و مسئولیت‌های نماینده مالی مطابق این قانون نافی مسئولیت نامزد‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در خصوص اجرای این قانون و تضمین حسن اجرای وظایف نماینده مالی نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، یک هفته قبل از انتخابات یعنی از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: چهارنفر از نامزد‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آبادان به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد دو نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم آبادان انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان آبادان به سه نفر خواهد رسید.
حجت بختیاری با بیان اینکه تبلیغات نامزد‌ها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، بیستم اردیبهشت ماه خواهد بود افزود: انتخابات در دور اول در آبادان بطور تمام الکترونیک برگزار شد و در دور دوم هم در هشت حوزه همزمان به همین طریق برگزار می‌شود.
وی تعداد شعب اخذ رای را ۱۴۸ شعبه ثابت و سیار اعلام و خاطر نشان کرد: ۱۷ شعبه در بخش مستقل اروند کنار و ۱۳۱ شعبه هم در بخش مرکزی و شهر آبادان کار اخذ رای از مردم شریف آبادان را بر عهده دارند. 

دیگر خبرها

  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • انصراف بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس عوام انگلیس از انتخابات آینده
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج