Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@23:43:04 GMT

برخورد با «توهین سایبری» در دستور کار پلیس فتا

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۷۸۰

برخورد با «توهین سایبری» در دستور کار پلیس فتا

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: توهین در فضای مجازی با شکایت به مرجع قضایی و در نهایت ارائه به پلیس فتا پیگیری می‌شود.

به گزارش مشرق، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص توهین در فضای سایبری اظهار داشت: هرگونه توهین یا جنبه خصوصی دارد یا جنبه عمومی؛ در هر صورت باید به مرجع قضایی گزارش داده شود و بعد از تائید دستگاه قضایی، پلیس فتا وارد پرونده شده و موارد را رسیدگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعدادی از پرونده‌های توهین از طرف شخصی حقیقی که به وی توهین شده با شکایت به مراجع قضایی و در نهایت ارائه به پلیس پیگیری می‌شود؛ اما اگر توهین جنبه عمومی داشته باشد در پی گزارش به مرجع قضایی و تائید دستگاه قضا، پلیس فتا وارد می‌شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره آمار جرائم فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در شبکه اجتماعی مثل تلگرام که فیلتر شده و با استفاده از فیلترشکن و پروکسی قابل بهره‌برداری است شاید تعدادی از کاربران اقدام به اعمال مجرمانه کنند اما باید گفت که با توجه به آنکه تعداد کاربران در چندین شبکه اجتماعی تقریبا یکسان است نوع جرائم نیز به همان نسبت در شبکه‌های مختلف افزایش یافته و نمی‌توان گفت که در کدام شبکه اجتماعی، جرائم بیشتری رخ می‌دهد.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: توئیتر نیز در رصد پلیس فتاست اگر موارد مجرمانه‌ای احصاء شود یا به واسطه شکایت شهروندان به ما اعلام شود بعد از اخذ مجوز توسط دستگاه قضایی قابل پیگیری است.

وی در پاسخ به این مطلب که آیا قانون در زمینه رسیدگی به مصادیق مجرمانه در فضای مجازی نقص دارد یا خیر،؛ خاطرنشان کرد: در اجرا نواقصی وجود دارد که کارها به تاخیر می‌افتد ولی اینکه نواقصی قانونی وجود داشته باشد شاید تاکنون مشخص نشده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا دستگاه قضائی پلیس فتا توئیتر تلگرام دستگاه قضا ناجا سایبری اخبار حوادث فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟

همشهری آنلاین - حوادث: در ساعت‌های اخیر خبری در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از مرگ دختری جوان در جریان طرح نور حکایت دارد. خبری مجعول و بدون جزئیات مستند که در آن تلاش شده از حادثه ای خیالی مهسا امینی دومی ساخته شود.

بررسی‌های خبرنگار همشهری نشان می‌دهد یک نفر از اراذل و اوباش که قبلا توسط پلیس بخاطر ایجاد نا امنی دستگیر شده بود، در بازداشتگاه فوت شده است. این فرد اواخر سال گذشته بدلیل ایجاد ناامنی و مزاحمت و اقدام به تخریب چندین خودرو تحت تعقیب پلیس بود و اوایل فروردین امسال دستگیر شد. متهم که با استفاده از سلاح سرد به ماموران هنگام دستگیری حمله کرد با شلیک گلوله به پا، متوقف و توسط پلیس دستگیر و برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستانی منتقل شد. او سپس برای انجام تحقیقات به معاونت عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ منتقل شد که ساعت ۱۲ شب گذشته در زمان استراحت در بازداشتگاه فوت شد که تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده تا علت فوت مشخص شود.

این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از مرگ دختر جوانی توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی در وزرا حکایت داشت. این مطالب در شرایطی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که چنین خبری از اساس دروغ است چون مدت‌هاست کسی را به خاطر مساله حجاب به ساختمان وزرا منتقل نمی‌کنند چون این مکان به نگهداری ارازل و اوباش اختصاص دارد.

کد خبر 844981 برچسب‌ها پلیس امنیت زنان - حجاب گشت ارشاد

دیگر خبرها

  • تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟
  • کشف ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین در جنوب تهران
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار
  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند