Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-ارائه کمک و خدمات نقدی و غیر نقدی به افراد توسط نامزد یا از طرف وی ممنوع و در حکم خرید و فروش رای محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح دو فوریتی شفاف‌سازی منابع تأمین مالی تبلیغات با فعالیت‌های انتخاباتی با مواد ۵ و ۶ این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده ۵: حداکثر هزینه هر نامزد انتخاباتی در هر دوره انتخابات متناسب با پراکندگی جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسی‌های هر حوزه انتخابیه و پیشنهاد وزارت کشور به تأیید هیئت مرکزی نظارت می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ۱_ هزینه‌ها و مخارجی که با موافقت نامزد‌ها یا ستاد انتخاباتی آن‌ها توسط اشخاص حقیقی و یا احزاب و گروه‌های سیاسی صورت می‌گیرد به عنوان هزینه نامزد‌ها محاسبه می‌شود، مخارج احزاب و گروه‌های سیاسی در حوزه فعالیت‌های انتخاباتی از زمان شروع ثبت‌نام انتخابات مشمول این حکم می‌باشند.

تبصره ۲_ احزاب و گروه‌های سیاسی در محدوده مجاز تبلیغات انتخابی صرفا به موافقت نامزد‌ها مجاز به انجام تبلیغات برای آن‌ها بوده و بدون کسب موافقت کتبی آن‌ها حق انجام هیچگونه تبلیغاتی را برای آن‌ها ندارند.

تبصره ۳_ انجام کلیه هزینه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی و همچنین انجام کار‌ها و یا فروش محصولات یا ارائه خدمات که به طور مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به انتخابات بوده و در قبال آن پول پرداخت می‌شود بدون اخذ رضایت کتبی از نامزد یا حزب و یا نماینده مجاز امور مالی آن‌ها و بدون پرداخت از طریق حساب مربوطه ممنوع است.

تبصره ۴_ میزان کمک و هدایای هر شخص حقیقی به یک نامزد یا مجموعه نامزد‌ها جهت تأمین هزینه‌های انتخاباتی حداکثر به میزان ۲۰ درصد سقف هزینه انتخاباتی نامزد مقرر این ماده است.

همچنین بر اساس ماده ۶: هزینه‌های انتخاباتی هر داوطلب صرفا شامل موارد زیر است:

هزینه‌های مربوط به دایر کردن محل ستاد انتخابات اعم از اجاره بهای آن و هزینه‌های خدمات و حمل ونقل و سایر هزینه‌های متعارف ستاد

هزینه‌های سرپایی تجمع عمومی مرتبط با اهداف انتخاباتی

هزینه‌های تبلیغات مجاز

هزینه حق الزحمه نماینده مالی و عوامل اجرایی و کارشناسی ستاد‌ها در فعالیت‌های انتخاباتی

تبصره_ سایر هزینه‌ها و تعهدات به جز موارد موضوع این ماده از جمله ارائه کمک و خدمات نقدی و غیر نقدی به افراد توسط نامزد یا از طرف وی ممنوع و در حکم خرید و فروش رای محسوب می‌شود.

فرمانداری‌ها و بخشداری‌های مربوطه مکلفند ضمن ارائه تذکر کتبی و انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از این اقدامات مراتب را به مراجع قضایی صالح و هیئت‌های اجرایی و نظارت گزارش دهند.

نامزد‌ها مکلف هستند از طریق ستاد‌های انتخاباتی خود نحوه و نوع تبلیغات را مدیریت کرده و از تخلفات مقرر در قوانین جلوگیری نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، باقری مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت:در این طرح سهم دولت به صورت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان دریافت این واحد‌ها اعطا شده است و مابقی سهم آورده مالک واحد مسکونی است.
به گفته کارشناسان برای تسریع در عملیات ساخت و ساز ۶هزار متقاضی بدهکار این طرح باید سهم خود را پرداخت کنند.
باقری گفت:تاکنون دولت برای ساخت و ساز‌های این طرح ملی ۲۴۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که باید از سهم آورده متقاضیان پرداخت شود.
پس از واحد‌های مسکونی تحویل شده در بهمن ماه سال گذشته، سری جدید آپارتمان‌های آماده واگذاری در اواخر تیر ماه امسال تحویل متقاضیان می‌شود.
مسئولان با تاکید بر ممنوعیت خرید و فروش این واحد‌های مسکونی خاطرنشان کردند با برخورد با مشاورین املاک مسئول در خرید و فروش این واحد‌های مسکونی حق امتیاز افراد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که فروشنده باشند لغو خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آغاز فروش ون‌ اینرودز توسط بهمن موتور (+ جدول فروش و قیمت)
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • پیش‌بینی تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اصفهان
  • وزیر آموزش و پرورش: کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان لغو شد
  • ۱۰ نکته درباره روانشناسی پول!
  • نیروی انتظامی حتی حق دادن تذکر لسانی را هم ندارد
  • صدور سند برای ۲۲۶ هکتار زمین کشاورزی تنکابن
  • ساخت بیش از ۱۰هزار واحد مسکونی در شهرکرد
  • جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد